Detox με νoστιμιές: -3kg σε 7 ημέρες

Detox με νoστιμιές: -3kg σε 7 ημέρες

Φωτογράφιση: Christophe Kutner/Trunkarchive.com

Αποτοξίνωση με ουσία, πολλή γεύση, αγαπημένα πιάτα και, το κυριότερο, αποτελεσματική με την κυτταρίτιδα και τα έξτρα κιλά. Η απόλυτη ανατροπή στα διατροφικά προγράμματα βασίζεται σε νέα επιστημονικά δεδομένα και υπόσχεται να μας χαρίσει ένα υγιές, σέξυ κορμί.
Άλλη μια αυστηρή δίαιτα; Όχι ακριβώς, αφού η συγκεκριμένη αποκαλείται μεν detox, περιέχει δε, για πρώτη φορά, τροφές που συνήθως δεν συμπεριλαμβάνονται σε κανένα πρόγραμμα. Ομελέτες, κρέας κατσαρόλας, κίτρινα τυριά, αλλαντικά και βούτυρο είναι οι... καινούριες αφίξεις που εκτοπίζουν τους χυμούς και τα ωμά λαχανικά, τα οποία μέχρι σήμερα αποτελούσαν συνώνυμα της αποτοξίνωσης.

Ινσουλίνη, ώρα μηδέν
Η Σούζαν Σόμερς, συγγραφέας του Sexy Forever. How to Fight Fat After Forty (Σέξυ για πάντα. Πώς θα καταπολεμήσετε το λίπος μετά τα σαράντα, εκδ. Crown Archetype), ανατρέπει όλα τα δεδομένα: βάζει στην άκρη τις light τροφές, αγνοεί τις θερμίδες των λιπαρών και μελετάει τα τελευταία επιστημονικά ευρήματα που αφορούν τη δράση της ινσουλίνης. Η συγκεκριμένη ορμόνη αποτελεί τον παράγοντα-κλειδί ο οποίος καθορίζει αν αυτές θα χρησιμοποιηθούν για ενέργεια ή θα αποθηκευτούν ως λίπος. Εντοπίζοντας, λοιπόν, το τι μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα, η συγγραφέας μας... συστήνει με νέες συνήθειες και αποκλείει για ένα μήνα από το μενού μας μια σειρά από τροφές οι οποίες πυροδοτούν την έκκριση ινσουλίνης. Έτσι, δίνεται νέα ώθηση στο σώμα μας να ξεκολλήσει από το σημείο μηδέν στο οποίο το είχαν βάλει οι δίαιτες εξπρές και να απαλλαγεί μια και καλή από το περιττό βάρος. Η ειδικός μάλιστα υπόσχεται ότι από την πρώτη κιόλας εβδομάδα θα δούμε τον δείκτη της ζυγαριάς μας να πέφτει κατά τρία κιλά.

Αδυνάτισμα φιλικό προς τη γεύση
Τι συστήνει η συγγραφέας; Πρωινό ξύπνημα αλλά και βραδινό γεύμα τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν πέσουμε για ύπνο. Προσοχή χρειάζεται και στις ποσότητες.  Για παράδειγμα μία μερίδα ομελέτα αντιστοιχεί σε δύο αυγά βιολογικής εκτροφής, ενισχυμένα με ω-3. Μία μερίδα ψάρια, κρέας, πουλερικά ή θαλασσινά αντιστοιχεί σε 180 γραμμ. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως αυτής της αποτοξίνωσης, το οποίο συναντάμε μάλλον για πρώτη φορά, είναι η κατανάλωση όχι μόνο αγνού παρθένου ελαιόλαδου, αλλά και βουτύρου, κρέμας γάλακτος και μαγιονέζας - αρκεί να είναι φτιαγμένη με ελαιόλαδο. Επιπλέον μπορούμε να απολαμβάνουμε άφοβα τα αγαπημένα μας τυριά. Το ίδιο ισχύει για τα φρούτα και τα λαχανικά, αφού δεν περιλαμβάνονται στη λίστα με τα απαγορευμένα. Αρκεί τα πρώτα να μη συνοδεύουν το βραδινό γεύμα (εκτός από τα βατόμουρα), ενώ τα δεύτερα δεν πρέπει να ξεπερνούν σε ποσότητα το 1 φλιτζ. του τσαγιού ωμά και το 1/2 μαγειρεμένα.


Οι απαγορευμένες τροφές
Σάκχαρα: Καστανή ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού, μέλι, λευκή επιτραπέζια ζάχαρη, σουκρόζη.
Φρούτα και λαχανικά: Κολοκύθα, παντζάρια, μπανάνες, καρότα, καλαμπόκι, πατάτες, γλυκοπατάτες.
Άλευρα: Λευκό αλεύρι, ζυμαρικά σίτου, λευκό ρύζι.
Αλκοόλ: μπίρα, κρασί, ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.
Καφεΐνη: Aναψυκτικά που την περιέχουν. Ωστόσο 1 φλιτζ. σκέτος καφές ή τσάι επιτρέπεται σε καθημερινή βάση.
Τρανς λιπαρά: Επεξεργασμένες τροφές (π.χ. έτοιμα γεύματα, γλυκά και αλμυρά σνακ) που περιέχουν στη σύστασή τους μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά.
Έλαια: Καλαμποκέλαιο, βαμβακέλαιο, φιστικέλαιο, ηλιέλαιο, σογιέλαιο, έλαιο λαχανικών.
Ακόμα: ασπαρτάμη και οποιοδήποτε προϊόν περιέχει τεχνητά χρώματα, συντηρητικά και χημικά πρόσθετα.

1η ημέρα
09:00 Καφές σκέτος (χωρίς ζάχαρη ή γάλα).
10:00 Ομελέτα με σπανάκι, τυρί φέτα, ντομάτα και λουκάνικο γαλοπούλας.
12:00 1 μήλο.
13:30 Πράσινη σαλάτα με στήθος κοτόπουλου, λιαστές ντομάτες, κατσικίσιο τυρί και μπαλσάμικο ξίδι.
16:30 2 ρυζογκοφρέτες με σπιτική σάλτσα ντομάτας (την οποία θα φτιάξετε με κρεμμύδι ψιλοκομμένο, φρέσκια ντομάτα τριμμένη, ρίγανη ή βασιλικό και ελαιόλαδο).
19:00 Σαλάτα με ντοματίνια, αγγούρι και κύβους ροκφόρ. Ψάρι γλώσσα σοταρισμένο με ελάχιστο βούτυρο, το οποίο θα σβήσετε με χυμό λεμονιού. μπρόκολο στον ατμό με τριμμένη παρμεζάνα.

2η ημέρα
08:00 Καφές σκέτος (χωρίς ζάχαρη ή γάλα).
09:00 Παγωμένο ρόφημα με φρούτα (χτυπήστε στο μπλέντερ μαζί με παγάκια, ροδάκινα, μούρα και χυμό πορτοκάλι).
09:30 1 φρυγανιά ολικής αλέσεως, την οποία θα αλείψετε με άπαχο τυρί κότατζ και θα πασπαλίσετε με κανέλα.
11:00 1 φέτα κίτρινο τυρί (π.χ. τσένταρ).
13:30 Πράσινη σαλάτα με γαρίδες ψητές στο γκριλ (χωρίς κρουτόν).
16:30 1 μάνγκο.
20:00 Πέστροφα στο γκριλ μαριναρισμένη με ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού και θυμάρι. μπρόκολο στον ατμό με βινεγκρέτ φτιαγμένη από ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού και ψιλοκομμένο σκόρδο. Σαλάτα με ποικιλία φρέσκων λαχανικών (μαρούλι, κατσαρό λάχανο κ.λπ.), την οποία θα συνοδέψετε επίσης με βινεγκρέτ.
21:00 1 φέτα κίτρινο τυρί.

3η ημέρα
08:00 Καφές σκέτος (χωρίς ζάχαρη ή γάλα).
09:00 Αυγά τηγανητά σε βούτυρο, τραγανό μπέικον και 1 ντομάτα σε φέτες.
11:00 1 μπολ με κεράσια.
11:30 10 αμύγδαλα.
13:30 Ένα μπολ σπιτική κοτόσουπα, την οποία θα φτιάξετε με λαχανικά, χωρίς να προσθέσετε ρύζι ή κάποιο άλλο ζυμαρικό. Σαλάτα με μαρούλι, ντοματίνια και κύβους από τυρί ροκφόρ.
15:30 1/2 φέτα πεπόνι.
17:30 1 ρυζογκοφρέτα.
20:00 Πράσινη σαλάτα με λευκό ξίδι. Χοιρινά φιλετάκια με φασκόμηλο, πράσινα φασολάκια στον ατμό, τα οποία θα σοτάρετε ελαφρώς με ελάχιστο βούτυρο. Ένα μικρό κομμάτι τσιζκέικ, το οποίο θα φτιάξετε με κρεμώδες τυρί, αυγά και φυσική γλυκαντική ουσία αντί για ζάχαρη.

4η ημέρα
08:00 Καφές σκέτος (χωρίς ζάχαρη ή γάλα).
09:00 1/2 φέτα πεπόνι.
09:30 1/2 στρογγυλό ψωμάκι ολικής αλέσεως, 1 φλιτζ. του τσαγιού άπαχο στραγγιστό γιαούρτι με σιρόπι αγάβης (φυσική γλυκαντική ουσία την οποία θα βρείτε σε καταστήματα με είδη υγιεινής διατροφής).
12:00 1 σφιχτό βρασμένο αυγό.
14:00 μεξικάνικη σαλάτα με τάκος, μαρούλι, κιμά, σπιτική σάλτσα ντομάτας, γιαούρτι και τριμμένο τυρί τσένταρ.
17:00 Ένα μέτριο τσαμπί σταφύλι.
20:00 Φιλετίνια κοτόπουλου σοταρισμένα με ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού. Πράσινη σαλάτα με ρόκα, τριμμένη παρμεζάνα, ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού. Κολοκυθάκια σε φέτες, που θα μαρινάρετε σε μείγμα από στραγγιστό γιαούρτι, ελαιόλαδο, άνηθο, χυμό λεμονιού, θαλασσινό αλάτι και πιπέρι και μετά θα ψήσετε στο γκριλ. Παγωμένο ζελέ φρούτων, που θα φτιάξετε πολτοποιώντας ποικιλία από μούρα και προσθέτοντας ζελατίνη.

5η ημέρα
08:00 Καφές σκέτος (χωρίς ζάχαρη ή γάλα).
09:30 Παγωμένο ρόφημα φρούτων, που θα ετοιμάσετε χτυπώντας στο μπλέντερ μάνγκο, ροδάκινα, φράουλες και χυμό εξωτικών φρούτων (χωρίς προσθήκη ζάχαρης) με μία χούφτα παγάκια.
10:30 1 φέτα ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως με 2 κ.γ. φιστικοβούτυρο.
13:30 Κοτόπουλο στο γκριλ, σαλάτα με πράσινα λαχανικά και μπαστουνάκια σέλερι.
16:00 Ένα μπολ με φρέσκο ανανά.
20:00 μοσχάρι κοκκινιστό με κρεμμύδια, τριμμένη ντομάτα, σέλινο, κρασί και μυρωδικά. Πουρές από μαραθόριζα, στον οποίο θα προσθέσετε βούτυρο και γιαούρτι. Φινόκιο σε φέτες, ελαφρώς σοταρισμένες σε βούτυρο και ελαιόλαδο.

facebook twitter