Ο πιο απλός τρόπος να αντιμετωπίσετε το στρες (τον προτείνουν και οι ειδικοί)

    Κάθε φορά που νιώθετε πιεσμένοι, ακολουθήστε την παρακάτω συμβουλή. Νέα έρευνα επιβεβαιώνει την αγχολυτική δράση της.

    Φωτογράφιση: Γιώργος Κατσανάκης
    Ο πιο απλός τρόπος να αντιμετωπίσετε το στρες (τον προτείνουν και οι ειδικοί)

    Ίσως να έχετε βαρεθεί, όταν σας καταβάλλει το στρες, οι άλλοι να σας προτρέπουν «να σκεφτείτε κάτι ευχάριστο», ωστόσο αυτή η συμβουλή, όσο κλισέ κι αν φαίνεται, έχει επιστημονική βάση. Γιατί σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Nature Human Behaviour, όταν ανακαλούμε στο μυαλό μας ευχάριστες αναμνήσεις διαχειριζόμαστε καλύτερα μια πιεστική κατάσταση.

    Οι ερευνητές υπέβαλαν μια ομάδα εθελοντών σε έντονο στρες, ζητώντας τους να βυθίσουν για λίγο τα χέρια τους σε παγωμένο νερό. Στη συνέχεια, τους χώρισαν σε δύο γκρουπ. Η πρώτη ομάδα κλήθηκε να σκεφτεί ένα ευχάριστο γεγονός από το παρελθόν της, ενώ η δεύτερη να ανακαλέσει μια ουδέτερη συναισθηματικά ανάμνηση, για παράδειγμα την ενασχόλησή της με κάποια μονότονη εργασία.

    Όπως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, τα μέλη της πρώτης ομάδας ανέφεραν καλύτερη διάθεση μετά τη δοκιμασία της ψυχρολουσίας ενώ το σώμα τους παρήγαγε μικρότερη ποσότητα κορτιζόλης (της ορμόνης του στρες). Επιπλέον οι ειδικοί, όταν υπέβαλαν σε μαγνητική τομογραφία ένα τρίτο δείγμα εθελοντών την ώρα που εκείνοι ανέτρεχαν με το μυαλό τους σε ευτυχισμένες στιγμές του παρελθόντος, παρατηρήθηκε αυξημένη δραστηριότητα σε εγκεφαλικές περιοχές που συνδέονται με τον έλεγχο του συναισθήματος και το γνωσιακό έλεγχο. 

    «Βάσει αυτών των ευρημάτων, τα ευχάριστα συναισθήματα που πυροδοτούν οι αναμνήσεις παρουσιάζουν θεραπευτική και προστατευτική δράση απέναντι στο στρες», καταλήγει το σχετικό επιστημονικό άρθρο. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα νιώσετε να σας πνίγουν οι υποχρεώσεις σας, δοκιμάστε να βρείτε καταφύγιο στις αναμνήσεις των περσινών σας καλοκαιρινών διακοπών. 

    facebook twitter