Οι επιστήμονες αποκαλύπτουν: Αυτό θα σε κάνει ευτυχισμένη!

    Οι ειδικοί εξηγούν πώς μια βαθιά εισπνοή, αλλάζει την καθημερινότητά μας και μας χαρίζει το εισιτήριο για την ευτυχία σήμερα.

    της Μαρίας Πατούχα, φωτογράφιση: Thomas Chiorzo
    <p><strong>Παγώνοντας τον χρόνο</strong><br /> Πολλά έχουν γραφτεί και αναλυθεί από νευροεπιστήμονες, ψυχολόγους, ψυχιάτρους, life coaches, πνευματικούς δασκάλους και άλλους ειδικούς για τη δύναμη του
    <p><strong>Στο ίδιο μήκος κύματος</strong><br />  Κάθε πτυχή,  κάθε δευτερόλεπτο, σε κάθε σελίδα της ζωής μας προσφέρει απλόχερα αφορμές για να συνδεθούμε με το παρόν, με τον εαυτό μας, αλλά
    3 / 5

     Αναπνοές στο φως
    Αλήθεια τι θυμάστε από ένα σημαντικό γεγονός του παρελθόντος σας όπως για παράδειγμα ο γάμος σας ή η συναυλία του αγαπημένου σας ροκ συγκροτήματος το οποίο περιμένατε από τα 16 σας να δείτε live; Ήσασταν πράγματι παρόντες, με όλες σας τις αισθήσεις ή η προσπάθεια να ικανοποιήσετε τους καλεσμένους στην πρώτη περίπτωση και να βιντεοσκοπήσετε τα αγαπημένα σας κομμάτια (άλλο που δεν τα ξαναείδατε ποτέ...) στη δεύτερη, σας στέρησε τη μαγεία της στιγμής; Αυτά και πολλά άλλα είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα του πώς αφήνουμε τη ζωή μας να περνάει και να εξατμίζεται, χωρίς να μπορούμε να νιώσουμε τη μυρωδιά, την ένταση, τον σφυγμό όσων έχουμε ζήσει. Και σε αυτό δεν φταίνε μόνο οι φρενήρεις ρυθμοί της καθημερινότητας, αλλά και εμείς.

    Όταν τρώμε, πρέπει να κόβουμε το φαγητό μας σε μικρά κομμάτια και να αντιλαμβανόμαστε με όλες μας τις αισθήσεις κάθε μπουκιά. Πολλά από τα προβλήματά μας προκύπτουν για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Επειδή δεν ...μασάμε τις σκέψεις μας, αλλά τις...καταπίνουμε πολύ γρήγορα. Δεν επεξεργαζόμαστε με συνειδητότητα αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά τα σπρώχνουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας σαν κακομασημένο φαγητό με αποτέλεσμα αυτά να συσσωρεύονται ενίοτε και να μεγεθύνονται.  Και κάπως έτσι προκύπτει ένα άλλο ζήτημα το οποίο μπλοκάρει τη σύνδεσή μας με το παρόν, αυτό που ο συγγραφέας ονομάζει “συναισθηματική δυσπεψία”. Δεν αποδεχόμαστε τα συναισθήματά μας, δεν εξοικειωνόμαστε με αυτά, δεν τα χωνεύουμε, με αποτέλεσμα να σέρνουμε μαζί μας για μέρες καταστάσεις που μας έχουν ενοχλήσει ή αρνητικά συναισθήματα που έχουμε βιώσει. Ξαναγυρνάμε στο παρελθόν και παίζουμε ξανά και ξανά την κασέτα ενός τσακωμού, μιας προσβολής ή μιας διαφωνίας.

    “Η συναισθηματική δυσπεψία δημιουργεί ένα κενό στην ύπαρξή μας και μας κάνει να ζούμε στο χθες. Τα σενάρια για το τι θα μπορούσαμε ή έπρεπε να είχαμε κάνει διαφορετικά παίζουν non stop στο μυαλό μας κρατώντας μας παγιδευμένους στο τότε και όχι στο τώρα”, αναφέρει ο ειδικός. Για αρχή ας αποδεχτούμε ότι αυτό πράγματι μας συμβαίνει αυτή τη στιγμή: ο νους μας έχει κολλήσει στον προχθεσινό τσακωμό με το αγόρι μας ή σε μια διαφωνία με τον διευθυντή μας και στο τι θα έπρεπε να είχαμε κάνει διαφορετικά. Στη συνέχεια ας εφαρμόσουμε μια απλή πρακτική που προτείνει ο Shojai: Επιστρέφουμε πίσω στο γεγονός και γεμίζουμε την ψυχή μας με θετικά συναισθήματα. Στην εισπνοή φανταζόμαστε ότι ρίχνουμε πάνω του λευκό φως και στην εκπνοή νιώθουμε το λευκό φως να διεχέεται σε όλο μας το σώμα. Παράλληλα χαμογελάμε και αφήνουμε αυτά που νιώθουμε να μαλακώσουν. Ο θυμός, το άγχος, η απογοήτευση δεν θα εξαφανιστούν δια μαγείας, αλλά αν επαναλαμβάνουμε αυτή την άσκηση κατά διαστήματα θα διαπιστώσουμε ότι το μυαλό και το σώμα μας εισέρχονται σε μια πολύ πιο ήρεμη κατάσταση κι αυτός που μας είχε θυμώσει και ενοχλήσει δεν μοιάζει τόσο σοβαρό και ανυπέρβλητο όπως πριν.

    facebook twitter Instagram