«Νιώθω σαν μπαλόνι»: 8 λύσεις για το φούσκωμα

    Λαμπερές, όμορφες και με επίπεδη κοιλιά! Μάθετε τις σύγχρονες λύσεις για να νικήσετε το μετεωρισμό και να νιώθετε άνετα με τη σιλουέτα σας.

    Κείμενο: Χαρά Μπουργάνη, φωτογράφιση: Fabrice Bouquet
    <p><strong>Στρες</strong>.«Υπάρχει άξονας που συνδέει τον εγκέφαλο με το έντερο. Οι σπασμοί που δημιουργούνται στο έντερο λόγω του στρες προκαλούν αέρια που εγκλωβίζονται με αποτέλεσμα το φούσκω
    1 / 5

    Το πρόβλημα ταλαιπωρεί 2 στους 10 ανθρώπους και την πλειονότητα όσων έχουν γαστρεντερικές διαταραχές (όπως ευερέθιστο έντερο). Όμως, οι ειδικοί τονίζουν να μην υποβάλουμε τον εαυτό μας σε στερήσεις. Οι ίδιοι προτείνουν έξυπνους τρόπους για να εντοπίσουμε τους ενόχους, να ανακουφιστούμε και ακόμα καλύτερα, να προλάβουμε την εμφάνιση φουσκώματος.

    Βρείτε τους ενόχους!
    Αν νιώθετε διαρκώς την κοιλιά σας πρησμένη, υποφέρετε από μια κατάσταση γνωστή ως μετεωρισμός. «Η πιο συχνή αιτία είναι το ευερέθιστο έντερο που δεν είναι νόσος, αλλά μια οντότητα με πολλά συμπτώματα, όπως φούσκωμα, διαταραχές στις κενώσεις, πόνος στην κοιλιά κ.ά» επισημαίνει ο Δημήτρης Καββαδάς, επεμβατικός γαστρεντερολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών.

    Άλλοι συνήθεις ένοχοι για τον μετεωρισμό είναι:
    Τροφική δυσανεξία. Πολλοί άνθρωποι έχουν ευαισθησία σε κάποιες τροφές π.χ. γαλακτοκομικά, φασόλια, λάχανο, καφές. «Τους προτείνουμε να κάνουν μια αιματολογική εξέταση για να διαβάσουμε τα αντισώματα που αναπτύσσουν στις τροφές. Έπειτα συστήνουμε αποχή από αυτές για διάστημα 3 μηνών ή και παραπάνω» εξηγεί ο γιατρός. Τι συμβαίνει; Όταν το έντερο δεν αδειάζει σωστά ή δεν απορροφά καλά τα συστατικά ξεκινά μια διαδικασία ζύμωσης των τροφών μέσα στην πεπτική οδό και όλη αυτή η διαδικασία προκαλεί αέρια. Μπορείτε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο και αν διαπιστώσετε ότι κάτι σας ενοχλεί στη διατροφή σας, επισκεφτείτε τον γαστρεντερολόγο σας.

    Πρόχειρο φαγητό. Όταν τρώμε πολύ γρήγορα και δεν μασάμε σωστά, τα μεγαλύτερα κομμάτια επικάθονται στο έντερο για περισσότερο χρόνο μέχρι να γίνει η πέψη τους. Η λύση είναι να επιβραδύνουμε το μάσημα και να αφιερώνουμε τουλάχιστον 20' σε κάθε γεύμα.

    facebook twitter Instagram