Follow us

Search

Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη της Dua Lipa στο ELLE

Το σούπερ επιτυχημένο άλμπουμ της Future Nostalgia µας ανοίγει την πόρτα σε µια πιο λαµπερή και χορευτική πραγµατικότητα, µετά την καραντίνα.

Γραφει: elle.gr
image

Μπούστο, φούστα και ζώνη, όλα Versace. Σκουλαρίκια και βραχιόλι, Harry Winston.

Η Dua Lipa θέλει να µου δείξει τους φεγγίτες του διαµερίσµατός της. Δεν είναι δικό της, αλλά ένα Airbnb στο Λονδίνο, όπου περνά τις µέρες της καραντίνας µε το αγόρι της, το µοντέλο Anwar Hadid. Για την ακρίβεια είναι το δεύτερο Airbnb που νοικιάζει η 24άχρονη τραγουδίστρια από τότε που επέστρεψε από την Αυστραλία και βρήκε το σπίτι της πληµµυρισµένο, αλλά αντιµετωπίζει την κατάσταση ψύχραιµα. Ακούω το απαλό γέλιο του Hadid ενώ η Dua γυρίζει τον υπολογιστή της προς το ταβάνι. Έχουν περάσει τέσσερις µήνες από την αρχή της πανδηµίας λόγω Covid-19, τρεις εβδοµάδες από τότε που το Ηνωµένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι όσοι εργαζόµενοι δεν υποχρεούνται να εµφανίζονται στο γραφείο πρέπει να παραµένουν σπίτι και 14 ηµέρες από την κυκλοφορία του δεύτερου album της Lipa µε τίτλο Future Nostalgia. Έτσι, η συνέντευξη αυτή γίνεται µέσω Zoom. Και οι φεγγίτες είναι υπέροχοι…

«Το Λονδίνο είναι σχεδόν πάντα µουντό και βροχερό -χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι ο καιρός δεν θα αλλάξει σε δύο µέρες- αλλά τώρα τα δέντρα έχουν ανθίσει και ο ουρανός είναι καταγάλανος», λέει η Dua και προσθέτει: «Είναι δύσκολο να παραµείνει κανείς αισιόδοξος όταν γύρω υπάρχει τόσος πόνος». Αυτή τη στιγµή όµως το φως του ήλιου που µπαίνει από τους φεγγίτες είναι πολύ ωραίο. Η θέα του ροζ σούπερ-φεγγαριού πριν από µερικά βράδια επίσης βοήθησε. «Είναι όµορφο να βλέπεις τη γη να αναζωογονείται κατά κάποιον τρόπο. Όλα παίρνουν µια ανάσα», αναφέρει η ίδια.

Βέβαια, όλα αυτά που συµβαίνουν δεν ήταν στο πρόγραµµα. Στις µέρες µας, όσοι ασχολούνται έστω και στο ελάχιστο µε την ποπ κουλτούρα γνωρίζουν την επαγγελµατική πορεία της Dua Lipa από τότε που ανέβαζε διασκευές στο YouTube και το SoundCloud µέχρι τη µοιραία συνάντησή της µε τον µάνατζερ της Lana Del Rey, τον Ben Mawson, και το άλµπουµ της Dua Lipa το 2017 µε το πιασάρικο breakup κοµµάτι New Rules. Ακολούθησε το ιντερνετικό ψευδώνυµο Dula Peep, χάρη στην Αµερικανίδα παρουσιάστρια Wendy Williams και το 2019 έγιναν δικά της δύο βραβεία Grammy (στις κατηγορίες Best New Artist και Best Dance Recording).

H προώθηση ενός ποπ δίσκου σε κατάσταση καραντίνας και αποµόνωσης -και ιδιαίτερα ενός πολυαναµενόµενου δεύτερου δίσκου, µε όποια πίεση αυτό συνεπάγεται- είναι κάτι το πρωτόγνωρο για κάθε καλλιτέχνη και µια απόφαση που λίγοι θα έπαιρναν (οι Lady Gaga, Haim και Alicia Keys είναι µόνο µερικοί από εκείνους που ανέβαλαν τις ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές κυκλοφορίες τους λόγω του κορονοϊού). Ωστόσο, η τελική απόφαση δεν ήταν στο χέρι της.

Φόρεµα, Marc Jacobs. Βραχιόλι, De Beers.

Η προετοιµασία για την προγραµµατισµένη κυκλοφορία στις 3 Απριλίου ξεκίνησε στην πραγµατικότητα το περασµένο φθινόπωρο, µε το πρώτο single του album. To Don’t Start Now, που είναι στην ουσία το σίκουελ του New Rules, µιλά για τη συνέχεια της ζωής µετά από έναν χωρισµό και για εξόδους σε κλαµπ. Στόχος ήταν η προώθηση να κορυφωθεί µε έξυπνα προγραµµατισµένες κινήσεις στα Μέσα – συµπεριλαµβανοµένης µιας εµφάνισης στο Saturday Night Live στις 28 Μαρτίου αλλά και της δηµοσίευσης αυτής της συνέντευξης. Και τότε η δισκογραφική της, η Warner Records, έµαθε ότι το άλµπουµ είχε διαρρεύσει µια εβδοµάδα νωρίτερα. Πριν από αυτό και η ίδια είχε ήδη αρχίσει να αναρωτιέται µήπως θα ήταν καλύτερα να αναβληθεί η κυκλοφορία του. «Νοµίζω όµως ότι αυτή η διαρροή ουσιαστικά κατοχύρωσε την απόφασή µου να κυκλοφορήσει ο δίσκος στις 3 Απριλίου, έτσι κι αλλιώς» δηλώνει η Lipa. «Είναι σαν να κάνω επίκληση στα… ουράνια πιστεύω µου, αλλά σκέφτηκα “Οκ, έτσι ήταν γραφτό να γίνει”. Και είµαι πραγµατικά ευγνώµων που η µουσική µου είναι τώρα εκεί έξω», καταλήγει.

Η Lipa δάκρυσε όταν µοιράστηκε τα νέα µε τους θαυµαστές της µέσω Instagram Live, εν µέρει λόγω της γενικότερης αβεβαιότητας που επικρατεί στον κόσµο, αλλά και γιατί µέχρι εκείνη τη στιγµή δεν ήταν σίγουρη αν η απόφαση να κυκλοφορήσουν τα τραγούδια της εκείνη την Παρασκευή στις 27 Μαρτίου, αντί για τις 3 Απριλίου ή κάποια άλλη ηµεροµηνία µετά το τέλος της πανδηµίας, ήταν σωστή. Εξέφρασε όµως την ελπίδα ότι τα τραγούδια της ίσως «σας φέρουν λίγη χαρά, ιδιαίτερα σε µια περίοδο όπως αυτή». Στη βαθιά ανάσα που ακολούθησε ήταν λες και η Lipa απελευθέρωνε όλη την πίεση των τελευταίων δύο ετών – από τις αρχικές ανησυχίες που συνοδεύουν την κυκλοφορία κάθε δεύτερου άλµπουµ µέχρι την ακόµα δυσκολότερη αποστολή να συνδεθεί µε τους θαυµαστές της, πολλοί από τους οποίους αντιµετωπίζουν δυσκολίες, ενώ η ίδια βρίσκεται σε προνοµιακή θέση.

«Γράφω τη µουσική µου µε τέτοιον τρόπο ώστε να είµαι πάντα πολύ ανοιχτή, επιτρέποντάς µου να νιώθω ευάλωτη», λέει η Lipa κατά τη διάρκεια της συνοµιλίας µας στο Zoom δύο εβδοµάδες αργότερα. «Και αυτό είναι που τώρα µε έχει φέρει πιο κοντά στους θαυµαστές µου από ποτέ. Πιστεύω ότι είναι σηµαντικό να µιλάµε για τα συναισθήµατά µας, να είµαστε ευάλωτοι, να δείχνουµε ότι είµαστε άνθρωποι», συµπληρώνει.

Ευτυχώς για την ίδια (και τους θαυµαστές της) το Future Nostalgia αποδείχθηκε αυτό ακριβώς που χρειαζόταν ο κόσµος και έκανε την εµφάνισή του την κατάλληλη στιγµή: φανταχτερή disco, παλιοµοδίτικη hip-hop, ένας… αντίλαλος θρύλων της ποπ από την Madonna και τον Prince µέχρι την Britney και τους Blondie (τα κοµµάτια Future Nostalgia  και Levitating θυµίζουν πολύ την ενέργεια του Rapture της Debbie Harry). Είναι ένα κράµα επιρροών από τη µουσική που άκουγαν στο σπίτι τους στο Λονδίνο oι αλβανικής καταγωγής γονείς της, οι οποίοι µετανάστευσαν από το Κόσοβο στις αρχές των ‘90s, µέχρι τις συναυλίες των εφηβικών της χρόνων: Method Man, Redman, Snoop Dogg.

Φόρεµα, Alexander Wang. Σκουλαρίκια, Van Cleef & Arpels. Μποτάκια, Dior.

Ο δίσκος χάρισε επίσης και αρκετό γέλιο, απαραίτητο στις µέρες µας (αναζητήστε το Don’t Start Now Meme για να ανακαλύψετε την ξεκαρδιστική προσαρµογή των αναπάντεχα επίκαιρων στίχων «Don’t show up, don’t come out») και πολλά άλλα fun κοµµάτια, όπως το ακατάλληλο για τους κάτω των 13 Good in Bed, που µοιάζει µε σύγχρονο mash-up του Smile της Lily Allen και του Doo Wop (That Thing) της Lauryn Hill. Αλλού, όπως στο Boys Will Be Boys, η Lipa χαρίζει στους ακροατές της ένα ιδιαίτερα φορτισµένο µείγµα αγανάκτησης, νέου φεµινισµού, ανατρεπτικής πολιτικής και υπαρξιακού τρόµου. Με όρους… κουζίνας, το άλµπουµ µπαίνει εύκολα στο ψυγείο και είναι ακόµα πιο γευστικό την επόµενη µέρα – ειδικά µε µια δυο φέτες χωριάτικο ψωµί.

Η Sarah Hudson είναι τραγουδοποιός από το Los Angeles και συνεργάστηκε µε την Lipa στα κοµµάτια Levitating καθώς και στο δεύτερο single του δίσκου, το Physical, µια ωδή στη γλυκιά αρχή µιας σχέσης (και στην Οlivia Newton-John) µε έντονη παρουσία συνθεσάιζερ. Η ίδια λέει ότι το αγαπηµένο της χαρακτηριστικό της τραγουδίστριας είναι η ικανότητά της «να διασκεδάζει στο στούντιο και να δίνει τα πάντα στην τέχνη της. Είναι ένας αξιαγάπητος, αυθεντικός, έξυπνος και πανέµορφος άνθρωπος. Θα µπορούσα να µιλάω ατελείωτα για το πόσο πολύ την αγαπώ!».

Στόχος της Lipa µε το Future Nostalgia ήταν να δηµιουργήσει έναν οικείο και ταυτόχρονα ολοκαίνουριο ήχο. Για µερικούς, όµως, η νοσταλγία του τίτλου ίσως και να παραπέµπει σε µια νότα αισιοδοξίας για το µέλλον, έναν αντίστροφο ρετρο-φουτουρισµό, τώρα που είναι ξεκάθαρο ότι η κοινωνία θα αντιµετωπίσει µια κατάσταση πολύ σοβαρή. Εδώ θα µπορούσε κάποιος να εντοπίσει και τα δύο πρόσωπα της κρίσης την οποία βιώνουµε: ενώ από τη µια είναι κάτι το πρωτόγνωρο -µια συνέπεια της παγκοσµιοποίησης και της κλιµατικής αλλαγής που επιδεινώνεται από την εισοδηµατική ανισότητα, το καταρρακωµένο σύστηµα υγείας και τα ατοπήµατα εθνικιστών ηγετών- η γενικότερη έννοια της πανδηµίας είναι αρχαία, καλυµµένη µε ένα πέπλο ασαφούς, «µεταχειρισµένης» γνώσης µέσα από όρους όπως η «µάστιγα» και το «Μεγάλο Κραχ».

Η µουσική της Dua Lipa έχει µια έµφυτη λύπη, αλλά τα beat µοιάζουν να είναι ειδικά σχεδιασµένα για το TikTok. Και δύσκολα µπορεί κανείς να φανταστεί κάτι άλλο εκτός από αυτόν το συνδυασµό που πλησιάζει, έστω και λίγο, τη συλλογική και σχεδόν διαρκή συναισθηµατική δυσαρµονία που µας χαρακτηρίζει. Αυτή είναι η υπογραφή της Lipa – εκείνη την ονοµάζει «dance-crying music» (µουσική για να χορεύεις και να κλαις). Την ίδια τεράστια απήχηση έχουν η αυθεντικότητα, η απουσία προγράµµατος και ο αυθορµητισµός µε τον οποίο έχει αντιµετωπίσει το λανσάρισµα του δίσκου της εν µέσω παγκόσµιας κρίσης. Την ηµέρα που µιλήσαµε, το άλµπουµ της έφτασε στο Νο 1 στο Ηνωµένο Βασίλειο. Το Don’t Start Now είχε ήδη φτάσει στο No 2 στο chart Billboard Hot 100 και τα επόµενα singles Physical και Break My Heart βρίσκονταν ήδη στην ίδια λίστα.

Τοπ, Tom Ford. Σκουλαρίκι, από προσωπική συλλογή.

Η επιτυχία του άλµπουµ δεν αποτελεί έκπληξη για τον Mawson, τον µάνατζέρ της, ο οποίος είναι σίγουρος ότι ο δίσκος θα συνεχίσει να πουλάει και τα επόµενα χρόνια. «Η παγκόσµια πανδηµία έχει σίγουρα αλλάξει τα δεδοµένα και είχαµε περιορισµούς όσον αφορά την προώθηση που µπορούσαµε να κάνουµε», λέει ο ίδιος. «Είµαι όµως πολύ περήφανος για τον τρόπο µε τον οποίο η οµάδα µας προσαρµόστηκε, άλλαξε και συνεργάστηκε για να δηµιουργήσει το καλύτερο δυνατό πλάνο για το λανσάρισµα».

Μπορεί η εµφάνιση της Dua στο Saturday Night Live να αναβλήθηκε, αλλά ακόµα και έτσι εκείνη κατάφερε να τραγουδήσει το Don’t Start Now µε την µπάντα και τους χορευτές της σε διαφορετικές οθόνες για το Late Late Show καθώς και το Break My Heart µπροστά από µια ψυχεδελική προβολή σε πράσινη οθόνη στο The Tonight Show. Η τελευταία εµφάνιση είχε ιδιαίτερα προσωπικό χαρακτήρα (ενώ τραγουδούσε για την αλληλουχία συναισθηµάτων που γεννιέται όταν κάποιος καταλαβαίνει ότι είναι ερωτευµένος και αµέσως µετά αρχίζει να ανησυχεί µήπως αυτό που ζει τελειώσει) αφού ήταν εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι βρισκόταν µόνη στο δωµάτιο µε τον Hadid και ότι το αγόρι της, το οποίο σίγουρα ήταν στο µυαλό της όταν έγραφε το τραγούδι, την έκανε να γελά.

Κατά τη διάρκεια του εικονικού τουρ προώθησης, η Lipa είχε αναλάβει η ίδια τα µαλλιά, το µακιγιάζ και το styling της και το θεωρεί «µικρό τίµηµα αν αναλογιστεί κανείς τη γενικότερη εικόνα». Παρουσιάζοντάς µου το σηµερινό της σύνολο, το οποίο περιλαµβάνει ένα αξιολάτρευτο τοπ µε σχέδια σκυλιών της Ashley Williams δεµένο στη µέση της, η Lipa παραδέχεται ότι «σήµερα είµαι πιο “ντυµένη” από κάθε άλλη µέρα» και ότι το outfit που προτιµά είναι «φόρµα και φούτερ – και αυτά ακριβώς θα φορέσω µόλις τελειώσει αυτή η βιντεοκλήση» µου λέει γελώντας.

Σακάκι και σορτς, Saint Laurent by Anthony Vaccarello. Σκουλαρίκια, Forevermark x Anita Ko.

Δεν υπάρχει τίποτα το ροµαντικό σε µια πανδηµία, αλλά στις µέρες µας εύκολα µπορεί κανείς να ξεχαστεί µε τη σκέψη του αγαπηµένου του celebrity ζευγαριού να απολαµβάνει cosy βραδιές µε επιτραπέζια ή να καταγράφει τους καθηµερινούς περιπάτους του (ή να αναρωτιέται αν τα ύποπτα καθαρά φλιτζάνια του καφέ στο τραπέζι είναι απλώς διακοσµητικά). Τέτοιου είδους σκέψεις έχουν γίνει σανίδα σωτηρίας µέσα στον φαινοµενικά ασταµάτητο κυκλώνα άγχους. Όσο για την Dua και τον Hadid, περνούν τις µέρες τους όπως ακριβώς κι εµείς: «Ω Θεέ µου, έχω δει τόσες σειρές – Ozark, Tiger King, The Night Of, The Outsider, Servant, το Ozark το είπα; Και πολλές ταινίες», λέει η τραγουδίστρια. «Μου αρέσει πολύ να κάνω λίστες και υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν λίστες µε εστιατόρια που θέλω να πάω, µέρη που θέλω να επισκεφθώ και δραστηριότητες που θέλω να κάνω µε τους φίλους µου. Τώρα όµως περιλαµβάνουν ταινίες και σειρές». Πρόσφατα η Lipa και ο Hadid µαγείρεψαν χταπόδι, µια παρορµητική αγορά από µια εφαρµογή µε φρέσκα προϊόντα έτοιµα για κατανάλωση. «Αγοράζαµε το ίδιο ψάρι κάθε φορά και η εφαρµογή µάς πρότεινε χταπόδι» λέει. «Και είπαµε “εντάξει, ας δοκιµάσουµε κάτι διαφορετικό.” Πρέπει να κάνουµε την καθηµερινότητα πιο διασκεδαστική, να4 ανακαλύπτουµε νέες συνταγές, να δοκιµάζουµε πράγµατα που δεν έχουµε ξανακάνει», συµπληρώνει.

Αυτό βέβαια δεν σηµαίνει ότι οι τελευταίες εβδοµάδες δεν ήταν δύσκολες. «Φυσικά του Anwar του λείπει η οικογένειά του και ελπίζουµε ότι σύντοµα θα µπορέσουµε να επιστρέψουµε για να τους δούµε», δηλώνει. Μέχρι πρότινος οι συζητήσεις του ζευγαριού επικεντρώνονταν στο πότε θα καταφέρουν να ιδωθούν κατά τη διάρκεια της τουρνέ της Dua. «Αλλά τώρα που έχουµε όλον αυτό τον έξτρα χρόνο τον εκµεταλλευόµαστε στο έπακρο. Κι αυτό είναι πολύ ωραίο. Προσπαθούµε να δούµε τη θετική πλευρά της κατάστασης», καταλήγει.

H αισιοδοξία αυτή κλείνει µέσα της και την ελπίδα για όλες τις νέες γνώσεις που θα αποκτήσουµε µετά από αυτή την περίοδο που επικρατεί προβληµατισµός σε παγκόσµια κλίµακα. «Νοµίζω ότι τα πράγµατα θα αλλάξουν», προβλέπει η Lipa για τη µετεπιδηµιακή ύπαρξή µας. «Πιστεύω ότι θα πορευόµαστε διαφορετικά όσον αφορά τη Μητέρα Φύση – δεν θα είµαστε τόσο απρόσεκτοι όσο ήµασταν µέχρι τώρα. Θα έχουµε µεγαλύτερη ενσυναίσθηση και θα κάνουµε κάθε στιγµή να µετράει περισσότερο. Δεν θα θεωρούµε πια τα πράγµατα δεδοµένα. Είναι πολύ πιθανό ο κόσµος µας να αλλάξει για πάντα».

Μπορεί ο κορονοϊός να άλλαξε το νόηµα του Future Nostalgia αλλά τη Lipa δεν την ενδιαφέρει να µείνει ζωντανή η έννοια αυτής της νοσταλγίας και στο επόµενο άλµπουµ της. «Δεν πιστεύω ότι αυτό το διάστηµα θα θέλουµε να το θυµόµαστε», λέει. «Ωστόσο, είναι µια πολύ σηµαντική ιστορική στιγµή που δεν θα ξεχάσουµε, αλλά δεν ξέρω αν αυτό θα επηρεάσει τη µετέπειτα πορεία της µουσικής µου», αναφέρει.

Όπως όλες οι βιντεοκλήσεις µέσω Zoom έτσι και αυτή µε έκανε να νιώσω κάπως «ηλεκτρισµένη», ελαφρώς εξουθενωµένη και να λαχταράω την επιστροφή σε φυσιολογικές διαπροσωπικές σχέσεις. Κανείς δεν ξέρει πότε θα γίνει αυτό, αλλά στο µεσοδιάστηµα οι θαυµαστές της Dua Lipa θα συνεχίσουν να οργανώνουν disco βραδιές από τις κουζίνες τους, στους ρυθµούς της µουσικής της. Και τελικά, κάποια µέρα, στο µάλλον µακρινό µέλλον το πάρτι θα γίνει. Ένα αληθινό πάρτι, µε πολύ κόσµο, φώτα που αναβοσβήνουν και µια πίστα που κολλάει από τα ποτά που χύθηκαν και από τον ιδρώτα. Μέχρι τότε, ίσως να έχουµε και νέα µουσική από την Gaga ή τις Haim – ποιος ξέρει, ίσως και από την Rihanna. Αλλά σε αυτό το πρώτο πάρτι, στην άλλη όχθη όσων συµβαίνουν τώρα, θα υπάρξει σίγουρα η στιγµή που ο dj θα παίξει το γεµάτο µπάσα Don’t Start Now. Η κρυστάλλινη φωνή της Lipa θα βγαίνει από τα ηχεία τραγουδώντας τους στίχους “Did a full 180, crazy”, κοµφετί θα πέφτουν από το ταβάνι και το πλήθος θα παραληρεί…

Φωτογράφος: Zoey Grossman FOR ELLE US, Styling: Charles Varenne

MORE FROM

Celebrity News