ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΠΑΤΡΙΚ ΣΑΝΛΕΪ

H ΙΣΤΟΡΙΑ Σ ένα καθολικό σχολείο της Νέας Υόρκης του 1964, η καλόγρια-διευθύντρια κατηγορεί έναν ιερέα ότι παρενόχλησε ερωτικά έναν Αφροαμερικανό μαθητή. Εκείνος το αρνείται και το δηλητήριο των πολλαπλών αμφιβολιών απλώνεται παντού

Elle 28 Ιαν. 09
ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΠΑΤΡΙΚ ΣΑΝΛΕΪ

DΟUΒΤ / ΣΕΝΑΡΙΟ Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Μέριλ Στριπ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Εϊμι Ανταμς, Βαιόλα Ντέιβις ΔΙΑΡΚΕΙΑ 104 ΔΙΑΝΟΜΗ AUDIO VISUAL


Ελάχιστα πράγματα συμβαίνουν σε αυτή την ταινία, τη βασισμένη στο θεατρικό έργο που έγραψε ο ίδιος ο (βραβευμένος με Οσκαρ σεναρίου για το «Κάτω Από Τη Λάμψη Του Φεγγαριού») σκηνοθέτης. Κι όμως, μέσα στους κλειστούς χώρους, οι σπινθήρες των συναρπαστικών διαλόγων πολλαπλασιάζουν τη δράση ανεβάζοντας συνεχώς την ένταση.Μια αυστηρή ηγουμένη (Στριπ), ένας προσφιλής καθολικός ιερέας (Χόφμαν) και μια αφελής καλόγρια (Ανταμς) αποτελούν το ιδιότυπο τρίγωνο το οποίο περικλείει και συμπιέζει τη βασική «Αμφιβολία» του τίτλου: παρενόχλησε ή όχι ο ιερέας τον μαθητή; Η οριστική ετυμηγορία ενός ναι ή ενός όχι δεν είναι πάντως το ζητούμενο, αφού το μυστήριο μεταβάλλεται γρήγορα σε μια φιλοσοφική διελκυστίνδα για τη δύναμη (ή την αδυναμία) της πίστης. Χριστιανικές παραβολές (σαφώς εμπνευσμένες από εκείνες των Ευαγγελίων) μπλέκουν με ηθικά διλήμματα γύρω από το βάρος και την ουσία της Αλήθειας, ενώ η καταπληκτική σκηνή με τη μητέρα του μαθητή (Ντέιβις) δίνει άλλη διάσταση στην αποκάλυψη ή την απόκρυψη του καταγγελλόμενου παιδεραστή.


Εντυπωσιακές ερμηνείες βοηθούν το φιλμ να ξεφύγει από το βαρετό θεολογικό του περίβλημα και να αφορά όλους τους θεατές. Βασικό του προτέρημα, η πυκνότητα των διαλόγων και η καθαρότητα των ιδεών. Ελάττωμά του η αδυναμία του Σάνλεϊ να βρει την αναγκαία κινηματογραφικότητα έξω από το θεατρικό στυλιζάρισμα της μορφής του.


ΟΡΕΣΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT