ΣΕΝΑΡΙΟ Στιούαρτ Μπίτι, Μπαζ Λούρμαν, Ρόναλντ Χάργουντ, Ρίτσαρντ Φλάναγκαν ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Νικόλ Κίντμαν, Χιου Τζάκμαν, Μπράντον Γουόλτερς, Μπράιαν Μπράουν, Ντέιβιντ Γουέναμ ΔΙΑΡΚΕΙΑ 165 ΔΙΑΝΟΜΗ ODEON
Πληρώνοντας κανείς εισιτήριο για να δει το καινούργιο δημιούργημα του Μπαζ Λούρμαν μετά από οχταετή απουσία, κερδίζει πολλές και διαφορετικές ταινίες στη συσκευασία της μίας. Ουδέποτε φειδωλός σε φιλοδοξία και αχόρταγη διάθεση, ο Αυστραλός σκηνοθέτης του «Μoulin Rouge» οραματιζόταν προφανώς ένα μεγαλεπήβολο ρομαντικό έπος, όμοιο με τα κλασικά χολιγουντιανά δράματα που τον γαλούχησαν ως θεατή. Στην πορεία σκέφτηκε παρ όλα αυτά να χρησιμοποιήσει την ταινία ως ένα ασταμάτητο επισκεπτήριο σε κινηματογραφικά είδη που ουδέποτε έως τώρα είχε την ευκαιρία να προσεγγίσει. Ετσι, το «Αustralia» ξεκινά ως μια σκαμπρόζικη αισθηματική περιπέτεια με έντονα στοιχεία εξωτισμού και μαγικού ρεαλισμού, μετά από σαράντα λεπτά αποφασίζει να γίνει γουέστερν, έπειτα κάνει μια στάση στην περιοχή του ρομάντζου και της (αφελέστατης) εθνογραφίας και στο τελευταίο του μέρος μεταμορφώνεται σε πολεμικό δράμα.
Ολα αυτά ενδεχομένως να είχαν λειτουργήσει αν, εκτός από σινεμασκόπ εύρος, ο Λούρμαν έδινε στην ταινία του και μια υποψία ψυχής ή κατόρθωνε να μεταδώσει λίγο από το πάθος του πίσω από την κάμερα στην ισχνή ερωτική ιστορία που τοποθέτησε στο επίκεντρο της ταινίας. Δεν υπάρχει ούτε ένα γνήσιο συναίσθημα και καμιά πρωτότυπη ιδέα, εντούτοις, σε αυτή την ψυχρά υπολογισμένη καλλιγραφία που μοιάζει τόσο απασχολημένη με τον εαυτό της και με το να φαντάζει όσο το δυνατόν πιο όμορφη και μεγαλειώδης, ώστε να αδιαφορεί αν κάθε λεπτομέρεια μέσα της μοιάζει τεχνητή και ψεύτικη. Κατά συνέπεια, ηθοποιοί και ιστορία γίνονται μικροσκοπικές κουκίδες στο αδηφάγο έπος του Λούρμαν που κυνηγά το άπιαστο όνειρο του μοντέρνου classic, καταβροχθίζοντας τα πάντα στον δρόμο του. Ανάμεσά τους την αίσθηση του μέτρου.
ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ
Η «Βασίλισσα Της Αφρικής» συναντά το «Οσα Παίρνει Ο Ανεμος», το «Πέρα Από Την Αφρική», το «Περλ Χάρμπορ» και πολλές ακόμη ταινίες στην τιμή της μίας. Ευκαιρία;