Menu

Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων

Οι ζωές ενός ντετέκτιβ, ενός πατέρα διψασμένου για εκδίκηση και ενός δασκάλου που μοιάζει ο βασικός ύποπτος για τις άγριες δολοφονίες μικρών κοριτσιών, μπλέκονται σε μία μοιραία πορεία σύγκρουσης. Μία από τις καλύτερες ταινίες του 2013 σύμφωνα με τον Ταραντίνο, το ισραηλινό αστυνομικό θρίλερ των Αχαρόν Κεσάλες και Ναβότ Παπουσάντο («Rabies») φτάνει ως το exploitation για να αναμείξει περίτεχνα το μαύρο χιούμορ με ένα αιματοβαμμένο σκηνικό, όπου το «καλό» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία διεστραμμένη απάντηση στο γενικευμένο «κακό» μιας σαλεμένης κοινωνίας.

Καθώς οι Αρχές αναζητούν απαντήσεις γύρω από κατακρεουργημένα πτώματα κοριτσιών, ένας ντετέκτιβ που χρησιμοποιεί αμφιλεγόμενες μεθόδους, ένας πατέρας που γυρεύει εκδίκηση για την κόρη του και ένας δάσκαλος που θεωρείται ο βασικός ύποπτος της υπόθεσης θα βρεθούν σε πορεία μίας μοιραίας σύγκρουσης.

Μία από τις κορυφαίες ταινίες του 2013, σύμφωνα με τον Κουέντιν Ταραντίνο, είναι μία ιστορία που ο καταξιωμένος όσο και φετιχιστής Αμερικανός σκηνοθέτης θα επιθυμούσε πιθανότατα να είχε γυρίσει ο ίδιος, αντί γα τους Αχαρόν Κεσάλες και Ναβότ Παπουσάντο, το ισραηλινό δίδυμο, το οποίο μας είχε πρωτοσυστηθεί το 2010 με το μεταμοντέρνο σλάσερ «Rabies».

Το γιατί μοιάζει μάλλον απλό: ένα αστυνομικό θρίλερ με στοιχεία μαύρης κωμωδίας που εξαρχής φωνάζει πως δεν το 'χει σε τίποτα να εκτραπεί σε σκληρές εικόνες βίας μέχρις ότου βουτήξει για τα καλά στους αιματηρούς βάλτους του exploitation φιλμ, είναι μια ταινία που σχεδόν νομοτελειακά ανοίγει πανιά προς τα ούτως ή άλλως πολυσυλλεκτικά, «Ταραντινικά» χωρικά ύδατα.

Πόσο μάλλον όταν οι Κεσάλες και Παπουσάντο συνδυάζουν προβοκατόρικα ήρωες αυτοπαρωδούμενους με μία απολύτως σοβαρή στην ουσία της ιστορία φρίκης, αρνούμενοι πεισματικά στο κοινό τόσο έναν χαρακτήρα μπόσικο για συμπάθειες, όσο και τυχόν καλόβολες απαντήσεις περί του ποιος και γιατί κρύβεται πίσω από το αποτρόπαιο μακελειό.

Περισσότερο ένα σχόλιο για τον λύκο που όλοι κρύβουμε μέσα μας (με ή χωρίς ηθικό έρεισμα) παρά ένα whodunnit φιλμ μυστηρίου, το «Big Bad Wolves» περιπαίζει την έννοια της μοίρας, αντιμετωπίζει το όποιο «καλό» ως μία αφιλτράριστη, ρεβανσιστική αντίδραση στο γενικότερο «κακό» που αντιπροσωπεύει η κοινωνία, συμπεριφέρεται με βαναυσότητα στους ήρωές του, ενώ δεν ξεχνά να πετά μπηχτές προς τα μελανά σημεία της σύγχρονης κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας του Ισραήλ.

Εν ολίγοις, ένα θρίλερ από το πάνω ράφι που δεν αρκείται στην αιματηρή επιφάνεια και τα σκηνοθετικά τρικ, αλλά προχωρά επιτυχώς στο δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης. Κρίμα μόνο που η ελληνική διανομή το βγάζει στις αίθουσες με τέτοια χαρακτηριστική καθυστέρηση, 16 ολόκληρους μήνες μετά την πρώτη προβολή του στις 19ες Νύχτες Πρεμιέρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ