Menu

Forget Me Not

Ο Άλεξ (Γ. Στάνκογλου), ένας Έλληνας δύτης που ζει καιρό στη Νέα Ορλεάνη, παίρνει ένα μήνυμα για να πάει σε μια μυστηριώδη τοποθεσία και να ανασύρει ένα θησαυρό που δεν ξέρει τι είναι. Έτσι, ξεκινά ένα ταξίδι προς Βορρά ενώ, ταυτόχρονα, η παλιά του αγαπημένη (Αλίκη Δανέζη-Knutsen), ξεκινά από την Ελλάδα για να τον συναντήσει. Ένα θαλασσινό road movie και μια ιστορία αγάπης, από το σκηνοθέτη του «Πες στη Μορφίνη Ακόμα την Ψάχνω».

Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Έλληνα σκηνοθέτη είναι ένα «χειροποίητο», θαλασσοδαρμένο – κυριολεκτικά και μεταφορικά – road movie, γυρισμένο για χρόνια, πεισματάρικα και με πολύ προσωπικό αγώνα από τον ίδιο και τους λιγοστούς συνεργάτες του.

Η ταινία αφηγείται την πορεία ενός δύτη (Γιάννης Στάνκογλου) προς μία αποστολή που τον περιμένει στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό, την ώρα που η σύντροφός του (Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν) ξεκινά να τον συναντήσει στην άκρη του κόσμου.

Άμεσα εκτεθειμένο σε μία σειρά από άγριας ομορφιάς τοπία, από τη Νέα Ορλεάνη και την Αλάσκα έως τον Ειρηνικό Ωκεανό και τη θάλασσα Μπέρινγκ, το αγγλόφωνο φιλμ του Φάγκρα διακρίνεται για την guerrilla, ντοκιμαντερίστικη αισθητική που προσφέρει η δια ζώσης επαφή των ηρώων και του συνεργείου στο άλλοτε μυσταγωγικό και υποβλητικό, άλλοτε αφιλόξενο φυσικό στοιχείο.

Πρωτίστως, όμως, το «Forget Me Not» έχει την τύχη να απολαμβάνει τις υπηρεσίες ενός ταλαντούχου διευθυντή φωτογραφίας, του Παναγιώτη Σαλαπάτα, με τον οποίο ο Φάγκρας είχε συνεργαστεί και στη «Μορφίνη».

Το «Forget Me Not» μπορεί να ιδωθεί σαν μία αντεστραμμένη ομηρική οδύσσεια, κατά την οποία η Πηνελόπη αποφασίζει να βρει η ίδια τον περιπλανώμενο σύντροφό της.

Καθώς όμως η Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν ακολουθεί τα χνάρια του Στάνκογλου στις παγωμένες θάλασσες, εκείνο που προκύπτει είναι μία καταρχήν ενδιαφέρουσα απόδοση του παράδοξου του Ζήνωνα με τον Αχιλλέα και τη Χελώνα.

Ζητήματα, ωστόσο, προκύπτουν – και μάλιστα αρκετά, καθώς οι ερασιτέχνες στην πλειοψηφία τους ηθοποιοί παραδίδονται προοδευτικά στην ευκολία της άβολης πρόζας, η εκτεταμμένη χρήση της οποίας αντιπαραβάλλεται ατυχώς (και δυστυχώς) επίμονα με το άγριο φυσικό τοπίο που αιχμαλωτίζει σε 35άρι φιλμ η κάμερα του Φάγκρα.

Η συνολική αίσθηση, πάντως, που αφήνει τούτη η ιδιόμορφη ναυτική περιπέτεια είναι εκείνη της χαμένης ευκαιρίας. Παρά τις καλές προθέσεις, την υποσχόμενη αρχική ιδέα και φυσικά την αξιέπαινη επιμονή να ολοκληρωθεί κάτω από δυσχερείς συνθήκες (καιρικές αλλά και γραφειοκρατικές), το «Forget Me Not» αστοχεί δυστυχώς στον πυρήνα του, την πειστική απόδοση της υπαρξιακής διαδρομής δύο ανθρώπων, καθώς σαλπάρουν για το καθήκον, τον έρωτα, κι εν τέλει την εύρεση της ίδιας τους της αρχέγονης ταυτότητας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search