Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ Στη Χίο της δεκαετίας του 60, το συμβούλιο της κοινότητας Θολοποταμίου ζητάει πιεστικά από τον αγρονόμο της περιοχής να διορίσει καινούργιο αγροφύλακα λόγω του αιφνίδιου θανάτου του προηγούμενου. Σε «εαρινή» επανέκδοση μια από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων

Elle 20 Φεβ. 09
Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗ

1999/ ΣΕΝΑΡΙΟ Γιάννης Αβδελιώδης ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Αγγελική Μαλάντη, Αγγελος Παντελαράς, Τάκης Αγόρης, Γιάννης Τουμπαριώτης, Στέλιος Μακριάς ΔΙΑΡΚΕΙΑ 178 ΔΙΑΝΟΜΗ New Star


Με το «Δέντρο Που Πληγώναμε» του 1986, ο Δήμος Αβδελιώδης έφερε στο ελληνικό σινεμά έναν αέρα καλώς εννοούμενου αγνού συναισθήματος, μιας καθαρότητας που, με αφετηρία την παράδοση, μπορούσε να βρει κοινούς τόπους με το παρόν και, γιατί όχι, με το μέλλον. Στη δεύτερη ταινία του, που άργησε δεκατρία ολόκληρα χρόνια, όλα έμειναν ίδια: η φύση ως ισότιμος πρωταγωνιστής στα δρώμενα, οι ποιητικοί ρυθμοί ως πιστοί υπηρέτες της κινηματογραφικής αφήγησης, το ανεπιτήδευτο συναίσθημα ως κινητήριος δύναμη της ιστορίας. Η «Εαρινή Σύναξις Των Αγροφυλάκων» όμως διέθετε και την απαραίτητη ωριμότητα. Εκεί όπου το «Δέντρο Που Πληγώναμε» μπορεί πια να καταχωριστεί ως η ίσως πιο διαχρονική «εφηβική» ταινία του ελληνικού σινεμά, η «Σύναξις» στέκεται ως ένα εμμονοληπτικό δοκίμιο πάνω στο τέλος της αθωότητας, πάνω στην ανάγκη επιστροφής στις ρίζες, πάνω σε μια ευρύτερη έννοια οικολογικής ανησυχίας. Οχι, όμως, με έναν τρόπο που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το φιλμ παλιομοδίτικο, αλλά με μία αίσθηση μεταμοντέρνας λιτότητας που φέρνει στο νου τη διαχρονική ακρίβεια των διηγημάτων του Αλέξανδρου Παπαδαμιάντη. Που μπορούν να διαβάζονται ξανά και ξανά με την ίδια ευφορία και ζωντάνια.


ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΡΑΝΑΚΗΣ

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT