FILTH AND WISDOM / ΣΕΝΑΡΙΟ Μαντόνα, Νταν Κέινταν ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Γιουτζίν Χουτς, Χόλι Γουέστον, Βίκι Μακλούρ ΔΙΑΡΚΕΙΑ 81 ΔΙΑΝΟΜΗ HOLLYWOOD ENTERTAINMENT
Η Μαντόνα γράφει (μαζί με τον Νταν Κέινταν, συνεργάτη του πρώην συζύγου της, Γκάι Ρίτσι) και σκηνοθετεί κάτι που ξέρει πολύ καλά: τη σύγκρουση του ονείρου με την πραγματικότητα στα πρώτα βήματα των φιλόδοξων νεαρών καλλιτεχνών. Τους «βρώμικους» συμβιβασμούς για να επιβιώσουν. «Μέσα όμως από την εξαθλίωση μπορείς να κερδίσεις σοφία» ισχυρίζεται κι αν σας ακούγεται κλισέ είναι γιατί… είναι.
Η ίδια βέβαια επιδιώκει το αντίθετο. Επιστρατεύοντας ως alter ego της τον Γιουτζίν Χουτς, τραγουδιστή των πανκ-τσιγγάνων «Gogol Βordello», αλλά και μία τζούρα από Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, ψάχνει τον δρόμο προς το περιθωριακό, βρώμικο με κόκκο και μονταρισμένο με jump cuts «ανεξάρτητο βρετανικό cult». Μόνο που ατύχησε. Η επιτηδευμένα ανεπιτήδευτη φόρμα έχει ξεπεραστεί. Μαζί και η μεσοαστική ηθική που κάποτε μας έκανε να ξεφυλλίζουμε το «Sex» βιβλίο της κοκκινίζοντας. Κι ο Χουτς δεν είναι τόσο χαρισματικός τελικά, ώστε να σηκώσει μια ταινία μόνος του. Η ταινία σε κερδίζει μόνο στα σημεία που δεν παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά. Κι αυτό μας κάνει να σκεφτόμαστε μήπως ακούσαμε λάθος για επιρροές από Γκοντάρ, Παζολίνι και Βισκόντι. Μήπως ήταν κι αυτό ένα αυτοσαρκαστικό αστείο;
ΠΟΛΥ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ