ΤΗΕ DAY ΤΗΕ EARTH STOOD STILL / ΣΕΝΑΡΙΟ Ντέιβιντ Σκάρπα, Εντμουντ Νορθ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Κιάνου Ριβς, Τζένιφερ Κόνελι, Κάθι Μπέιτς ΔΙΑΡΚΕΙΑ 103 ΔΙΑΝΟΜΗ ODEON
Το remake της κλασικής περιπέτειας φαντασίας του Ρόμπερτ Γουάιζ είναι ό,τι πρέπει για να σε μετατρέψει σε οπαδό παντός είδους συνωμοσιολογιών, πριν ακόμα εγκαταλείψεις την αίθουσα. Ξαφνικά η πιθανότητα η παρούσα ταινία να είναι προϊόν εξωγήινης χρηματοδότησης μοιάζει τρομακτικά ρεαλιστική. Διότι αν ο Σκοτ Ντέρικσον («Ο Εξορκισμός Της Εμιλι Ρόουζ») αποφάσισε να ρεζιλέψει το ανθρώπινο γένος με δική του πρωτοβουλία -ή έστω με την υποστήριξη ενός οποιουδήποτε γήινου στούντιο- τότε κάτι δεν πάει καθόλου, μα καθόλου καλά με την επίγεια κινηματογραφική βιομηχανία!
Το all-white καστ του 1951 έχει επεκταθεί εθνολογικά, συμπεριλαμβάνοντας τον γιο του Γουίλ Σμιθ στο ρόλο του Μπόμπι Μπένσον (που τώρα λέγεται Τζέικομπ), ενώ η Ελεν Μπένσον παραμένει λευκή, συμπυκνώνοντας το αξιόλογο ταλέντο της Τζένιφερ Κόνελι σε αγωνιώδεις ματιές. Ο πρώτος εξωγήινος που είχε διεισδύσει στον πλανήτη είναι πλέον Κινέζος, ενώ ο ίδιος ο Κιάνου Ριβς, ως Κλάατου, συνομιλεί μαζί του σε άπταιστα μανδαρίνικα. Οφείλει πάντως να ομολογήσει κανείς ότι δείχνει να βρήκε επιτέλους τον εαυτό του. Διατηρώντας την ίδια παγερή έκφραση αδιαφορίας (για τη Γη, τους ανθρώπους αλλά και την υποκριτική του καριέρα) καθ όλη τη διάρκεια της ταινίας, ο Κιάνου είναι γεννημένος εξωγήινος.
Πώς να αντιδράσει, από την άλλη, κανείς μπροστά σε μια κωμικοτραγική Κάθι Μπέιτς, δεμένη φιόγκο σε κακόγουστα φουλάρια, να προσπαθεί να πείσει τον οποιοδήποτε πως είναι ό,τι πιο ισχυρό διαθέτει η Αμερική μετά τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο; Η φιλότιμη πάλαι ποτέ προσπάθεια του Ρόμπερτ Γουάιζ να μας φέρει επιτέλους αντιμέτωπους με τον εαυτό μας, παρουσιάζοντας το ανθρώπινο γένος ως τον πραγματικό εξωγήινο, εδώ πέφτει στο κενό. Αλλωστε το ζητούμενο ήταν να προκαλέσει τους κατοίκους της Γης να γίνουν η καλύτερη δυνατή εκδοχή του εαυτού τους -προκειμένου να γλιτώσουν τον αφανισμό- και αυτή η ταινία σίγουρα δεν είναι η καλύτερη εκδοχή του δικού της.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΥΛΑΚΗ
Μετριότατη και εντυπωσιακά ανέμπνευστη διασκευή της κλασικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας του Ρόμπερτ Γουάϊζ.