Menu

Πενήντα Aποχρώσεις του Γκρι

Το «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» υποτίθεται ότι προσπαθεί να εξερευνήσει τις κρυφές και σκοτεινές γωνιές της απαγορευμένης σεξουαλικότητας αλλά στην πραγματικότητα εκχυδαΐζει ακόμη και τις πιο μετριοπαθείς ιδέες που ο Ντε Σαντ ή ο Εμπειρίκος πρόσφεραν στην ανθρωπότητα.

Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Ι.Λ. Τζέιμς (μόνο στην Ελλάδα η τριλογία έχει πουλήσει περίπου 300 χιλιάδες αντίτυπα από τις εκδόσεις Πατάκη), η Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον έφτιαξε ένα καθαρό, γυαλισμένο και καθώς πρέπει τίποτα. Οι αμέτρητες κοινοτοπίες, οι βλακώδεις διάλογοι και οι ανύπαρκτοι χαρακτήρες είναι μόνο τα πταίσματα αυτού του ανοσιουργήματος που θα έκανε τους λιμπερτίνους του 18ου αιώνα να αυτοκτονήσουν εν χορώ από πλήξη.

Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή: μια νεαρή και παρθένα φοιτήτρια υπογράφει συμβόλαιο σεξουαλικής υποταγής με έναν εκατομμυριούχο σαδιστή (ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται ως «Κυρίαρχος») και γίνεται η «Υποτακτική» του, σε ένα σεξουαλικό παιχνίδι το οποίο υποτίθεται ότι θα οδηγήσει και τους δύο στα όρια. Τελικά τα μόνα όρια που είδαμε σε αυτήν την ταινία ήταν τα όρια μιας αβάσταχτης μαλθακότητας: οι πολυθρύλητες ερωτικές σκηνές δεν είναι παρά ένα κακοφτιαγμένο σοφτ-πορνό, γεμάτο ψεύτικους αναστεναγμούς και υγρά βλέμματα που δεν πυροδοτούν παρά το γέλιο. 

Στην δημοσιογραφική προβολή στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, γίναμε μάρτυρες μιας ξεκαρδιστικής περφόρμανς, καθώς εκατοντάδες δημοσιογράφοι γελούσαν, χειροκροτούσαν, επανάλαμβαναν τους ανόητους διαλόγους και πείραζαν ο ένας τον άλλον.

Ήταν μία από τις ωραιότερες και διασκεδαστικότερες προβολές που έχω παρακολουθήσει ποτέ στην Μπερλινάλε! Ο Τζέιμι Ντόρναν (πρώην μοντέλο και κατά γενική ομολογία αξιοπρόσεκτος στην τηλεοπτική σειρά «The Fall») εδώ προφανώς διδάχτηκε πώς να κρύψει οποιοδήποτε ερμηνευτικό ταλέντο προτάσσοντας μόνο το καλλίγραμμο σώμα του.

Σε αντίθεση, η Ντακότα Τζόνσον, κόρη της Μέλανι Γκρίφιθ και του Ντον Τζόνσον, μολονότι τον ακολουθεί στο ίδιο ανούσιο παίξιμο, μας κάνει να πιστεύουμε ότι και ταλέντο διαθέτει και σκηνική παρουσία και κινηματογραφικό μέλλον.

Θα αρκούσε ωστόσο να δει τη -φλεγόμενη από ερωτικό πάθος- μητέρα της στο «Διχασμένο Κορμί» του Μπράιαν Ντε Πάλμα του 1984 για να συνειδητοποιήσει και η ίδια τη ρηχότητα αυτής της σούπας που ενέπλεξε τον εαυτό της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ