Υπάρχει μια σκηνή στο δεύτερο «Escape Plan» στην οποία ο Ντέιβ Μπαουτίστα λύνει έναν κύβο του Ρούμπικ σε δέκα δευτερόλεπτα ενώ μιλάει, μη φανταστείτε κάτι βαθυστόχαστο, σ' έναν άλλο, ας τον πούμε, χαρακτήρα του έργου. Διερωτάσαι μεταμοντέρνα τι θέλει ένας τόσο εύστροφος χαρακτήρας σ' ένα τόσο χαζό έργο. Μετά ανατρέχεις σ' αυτά που λέγαμε τις προάλλες (εδώ) για τον Σιλβέστερ Σταλόνε. Το πρώτο «Σχέδιο Απόδρασης» δεν δούλεψε στις Η.Π.Α., έφερε όμως περισσότερα από 110 εκατομμύρια στον υπόλοιπο κόσμο. 40 από αυτά ήταν στην Κίνα. Έτσι ένα franchise, ακόμα, γεννήθηκε κι ο Sly, που δεκάρα δεν δίνει για την υστεροφημία του, έβαλε την υπογραφή του εμφανιζόμενος κι εδώ.
Το εδώ, δυστυχώς, έξω από μια φράση που διασώζεται από ΟΛΟ το έργο («τα αφηγήματα όσο περίπλοκα κι αν είναι διέπονται πάντα από μια απλή, βασική αρχή» – ο Σταλόνε θα το 'γραψε μάλλον αυτό) είναι κάτι σαν τον τόπο που πάνε τα έργα να πεθάνουν, ένα b-movie που δεν ξέρει (και δεν θέλει να μάθει) τι πλατφόρμα ιδεών έχει υπάρξει το b-movie, τι ελευθερίες σου δίνει ο χαμηλός προϋπολογισμός και οι, σχεδόν, μηδενικές στουντιακές προσδοκίες. Αντίθετα εδώ βρισκόμαστε στο b-movie της νέας, καθόλου θαυμαστής, εποχής που κοστίζει ελάχιστα, βρίσκει κεφάλαια από δεκαπέντε μεριές αλλά συνάμα έχει και συγκεκριμένη αγορά στο μυαλό του να ικανοποιήσει – εδώ τις Κίνα, Ιαπωνία, Μαλαισία, άντε και λίγο τη Ρωσσία, όλες τις χώρες δηλαδή που έβγαλαν ασπροπρόσωπο, εμπορικά, το πρώτο έργο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φέρουμε Κινέζο πρωταγωνιστή, τον Χουάνγκ Σιαομίνγκ, τόσο ρομποτικό στην ομιλία που σου παγώνει ο πνεύμονας και να βάλουμε τον Sly σε ραδιοφωνικό ρόλο Όμπι-Ουάν Κενόμπι στο πρώτο μισό του έργου (πέντε λεπτά εμφάνιση) και class action σωτήρα στο δεύτερο μισό (δέκα λεπτά εμφάνιση).
Σωτηρία δεν υπάρχει, φθήνεια, κακό γούστο, σενάριο ημέρας και απλανής, αγεωγράφητη σκηνοθεσία που ενταφιάζει το μόνο της asset, στήνουν μια παραγωγή που δεν πιάνεται για σινεμά και στ΄αλήθεια δεν θες να σκέφτεσαι γιατί διανέμεται και βλάπτει τοιουτοτρόπως το προϊόν αίθουσα/ταινία και την έννοια του φιλοθεάμονος κοινού.