Menu

ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΓΑΜΟ ΤΟΥ ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

H ΙΣΤΟΡΙΑ Από τις στιγμές της μακαριότητας μέχρι τον χωρισμό και από κει στο ξανασμίξιμο, ο Μπέργκμαν βουτάει στα χίλια κύματα της σχέσης ενός παντρεμένου ζευγαριού

SCΕΝΕR UR ΕΤΤ AKTENSKAP, 1973 / ΣΕναριο Ινγκμαρ Μπέργκμαν ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Λιβ Ούλμαν, Ερλαντ Γιόζεφσον ΔΙΑΡΚΕΙΑ 167 ΔΙΑΝΟΜΗ ROSEBUD


H ΙΣΤΟΡΙΑ Από τις στιγμές της μακαριότητας μέχρι τον χωρισμό και από κει στο ξανασμίξιμο, ο Μπέργκμαν βουτάει στα χίλια κύματα της σχέσης ενός παντρεμένου ζευγαριού


Η Μαριάνε και ο Γιόχαν: δυο καλοκουρδισμένα όργανα, ρυθμισμένα να παίζουν τη μελωδία της σοσιαλδημοκρατικής οικογενειακής ευτυχίας. Μια γαμήλια ζωή στιλβωμένη και αφυδατωμένη, προορισμένη να αποδοθεί υπό τη μορφή αμήχανων απαντήσεων σε ερωτηματολόγιο. Και ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν, ο μέγας Σουηδός υπαρξιστής που έζησε την περιπέτεια του γάμου ως άλλος Σίσυφος (πέντε γάμοι, συν τη θυελλώδη σχέση με τη Λιβ Ούλμαν), μετουσίωσε το απόσταγμα της εμπειρίας του στην αδιαμφισβήτητη κορωνίδα μιας κλειστής φιλμικής κάστας, που απαρτίζεται από αριστουργήματα όπως η αντονιονική «Νύχτα», τα «Πρόσωπα» του Κασαβέτη ή το λυσσαλέο «Ποιος Φοβάται Την Βιρτζίνια Γουλφ;».


Ο Γιόχαν και η Μαριάνε: από τη μια στιγμή στην άλλη μεταμορφώνονται σε δυο αλληλοσπαρασσόμενα θηρία. Που διοχετεύουν τη βία τους σε ατέρμονους διαλόγους, ενσαρκώνοντας ανατριχιαστικά τη ρήση του Στρίντμπεργκ «δεν ξέρω τίποτα πιο φρικτό από έναν άνδρα και μια γυναίκα που αλληλομισιούνται». Πράγματι, με θαυμαστή σκηνοθετική μεθοδικότητα και αλλεπάλληλες ερμηνευτικές υπερβάσεις, οι «Σκηνές Από Εναν Γάμο» σύντομα εκπέμπουν την υπόκωφη φρίκη ενός υπαρξιακού θρίλερ, το οποίο αρνείται να σε καθησυχάσει ακόμα και όταν οι πρωταγωνιστές ανακουφίζουν την αγωνία τους σε μια αγκαλιά – ούτως ή άλλως, εκεί έξω παραμονεύει η ανυπαρξία νοήματος που πάντα ταλάνιζε τον Μπέργκμαν. Τουλάχιστον της έδωσε ένα κάποιο όνομα: Σιωπή.


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ