Η Άννα Καρένινα είναι παντρεμένη με έναν ισχυρό κυβερνητικό παράγοντα, όμως ερωτεύεται βαθιά έναν πλούσιο αξιωματικό του στρατού, τον κομψό κόμη Βρόνσκι. Αψηφά απερίσκεπτα τις συμβάσεις της ρωσικής κοινωνίας κι εγκαταλείπει το σύζυγο και το γιο της για να ζήσει με τον εραστή της, κάτι που θα τη φέρει αντιμέτωπη με την κοινωνική κατακραυγή.
Μια από τις πολυσυζητημένες ταινίες των τελευταίων χρόνων είναι η μεταφορά του θρυλικού μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι στη μεγάλη οθόνη. Είναι άλλωστε λογικό, από τη στιγμή που στην παραγωγή εμπλέκονται ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Τζο Ράιτ (Εξιλέωση) και οι ηθοποιοί Κίρα Νάιτλι και Τζουντ Λο, δύο από τους πιο ταλαντούχους και λαμπερούς σταρ της γενιάς τους.
Ο Ράιτ παίρνει στα χέρια του κάτι αμιγώς κλασικό, μια ιστορία που δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια ρωσική πολιτική σαπουνόπερα, και καταφέρνει να κάνει κάτι πραγματικά τολμηρό. Δίνει την αίσθηση ότι σχεδόν όλη η ταινία διαδραματίζεται σε μια θεατρική σκηνή. Έτσι, καταφέρνει να ενισχύσει τη δραματικότητα του έργου και να διατηρήσει, χωρίς ενοχές, την πομπώδη αισθητική της τσαρικής εποχής, χάρη στην υποβλητική ατμόσφαιρα και τα εξεζητημένα κοστούμια και σκηνικά.
Από το αποτέλεσμα μπορούμε να εκτιμήσουμε πως το εγχείρημα δεν έχει ίχνος από τη σκόνη του παλιού, μοιάζει μοντέρνο, πειραματικό, εναλλακτικό, χωρίς αταίριαστες σύγχρονες αναφορές.
Όσον αφορά τις ερμηνείες, η Κίρα Νάιτλι κάνει όντως ό,τι καλύτερο για να ξεχωρίσει μέσα στο άκρως επιτηδευμένο σύνολο και τις στυλιζαρισμένες σκηνές του σκηνοθέτη. Στις εκφράσεις του προσώπου της αποτυπώνεται καθαρά το δίλημμα που αντιμετωπίζει. Η ηρωίδα της είναι μια γυναίκα εύθραυστη, αλλά και δυναμική ταυτόχρονα, που ταλανίζεται από τις συμβάσεις ενός κόσμου όπου κυριαρχούν οι κανόνες και η εθιμοτυπία. Ο Ράιτ χρησιμοποιεί την επιτήδευση, τη ματαιοδοξία των χαρακτήρων, το θεατρικό στήσιμο ως μέσα για να περιγράψει τον κύκλο της ρωσικής μπουρζουαζίας. Το σχόλιό του γι' αυτό το περιβάλλον μπορεί να μην ξεχωρίζει για την πρωτοτυπία του, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τη σκηνοθετική του τεχνική. Όσον αφορά τις ερμηνείες, ο γενειοφόρος και διοπτροφόρος Τζουντ Λο αποδεικνύεται ευφυής στο ρόλο του Καρένιν, ενώ ο νεαρός Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον κάποιες φορές κουβαλά αμήχανα στις πλάτες του το δράμα του κόμη Βρόνσκι, κάτι που αποδυναμώνει την ερωτική φλόγα στις σκηνές που μοιράζεται με την Κίρα Νάιτλι. Το φιλμ μπορεί να έχει αδυναμίες ως σύνολο, όμως αποτελεί ένα τολμηρό, δημιουργικό εγχείρημα, που αξίζει τουλάχιστον το σεβασμό μας.
Πού παίζεται από 1-9/1
ΚΕΝΤΡΟ – ΚΟΛΩΝΑΚΙ – ΝΕΑΠΟΛΗ
Ιντεάλ
Τρ., Τετ.: 17.00/ 19.40/ 22.20
ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Αίθουσα 1
Τρ., Τετ.: 17.20/ 19.40/ 22.00
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Αθήναιον
Αίθουσα 1
Τρ., Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.40
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Αίγλη 3D Digital
Αίθουσα 2
Τρ., Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.50
Σινέ Χολαργός
Τρ., Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚHΦΙΣΙΑ
Διάνα
Τρ., Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.30
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Τρία Αστερια 3D Digital
Αίθουσα 1
Τρ., Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.45
ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
Όσκαρ
Τρ., Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.20
Ν. ΚΟΣΜΟΣ – ΦΙΞ – Ν. ΣΜΥΡΝΗ – Π. ΦΑΛΗΡΟ
Άτταλος
Τρ., Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.45
Cinerama
Τρ., Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.40
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΧΑΪΔΑΡΙ
Άνοιξη (δημ. Κιν/φος) 2+1
Αίθουσα 2 Art Cinema
Τρ., Τετ.: 20.30/ 23.00
Φοίβος
Τρ., Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
Αίθουσα 1
Τρ., Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.40
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Δημ. Κιν. Σινεάκ
Τρ., Τετ.: 17.10/ 19.40/ 22.20
Ακολουθήστε το ELLE στο
Google News
και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!