Menu

7 συμβουλές για να μάθετε να ακούτε τους γύρω σας

Τόσο τις καλές όσο και τις κακές μέρες αυτό που αναζητούμε εναγωνίως είναι ένα άτομο το οποίο θα είναι πρόθυμο, αλλά και ικανό να μας ακούσει προσεκτικά.

Σκεφτείτε κάποιον που σας κάνει να αισθάνεστε καλά ακόμα και όταν στη ζωή σας επικρατεί το απόλυτο χάος. Κάποιον που σας βοηθάει να νιώθετε ότι όλα πάνε τέλεια ακόμα και αν ο κόσμος γύρω σας πραγματικά καταρρέει. Σίγουρα αυτό είναι το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεστε όταν προκύπτει κάποιο μικρό ή μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Διότι διαθέτει το εξής βασικό χαρακτηριστικό: είναι καλός ακροατής! Ορίστε τα εφτά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να καλλιεργήσετε αυτή την ιδιότητα.

-Έχετε οπτική επαφή: Κοιτάζοντας το συνομιλητή σας στα μάτια τον κάνετε να νιώθει ότι ενδιαφέρεστε για εκείνον και ακούτε τους προβληματισμούς του με προσοχή. Ωστόσο φροντίστε να μην εστιάζετε συνεχώς μέσα στα μάτια του, γιατί αυτό μπορεί να του δημιουργήσει ένταση ή να τον κάνει να αισθανθεί άβολα.

-Κάντε ερωτήσεις που απαιτούν αναλυτικές απαντήσεις: Αυτό θα αποτελέσει την απόδειξη ότι το ενδιαφέρον σας είναι πραγματικό. Έτσι το άτομο που βρίσκεται απέναντί σας θα σας ανοιχτεί και θα μοιραστεί μαζί σας τις ενδόμυχες σκέψεις του.

-Ταυτιστείτε συναισθηματικά με το συνομιλητή σας: Προσπαθήστε να εντοπίσετε τα συναισθήματά του έτσι ώστε να θέσετε την επικοινωνία σας στη σωστή βάση. Προτιμήστε μια ανοιχτή στάση του σώματος κατά τη διάρκεια της κουβέντας και μη σταυρώνετε τα χέρια ή τα πόδια σας. Επίσης καλό είναι κατά διαστήματα να γνέφετε καθησυχαστικά. Έτσι το πρόσωπο που σας εκμυστηρεύεται το πρόβλημά του θα νιώσει την απαιτούμενη οικειότητα και θα εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του.

-Μην προτρέχετε κατευθείαν στη λύση: Προτού καταστρώσετε οποιαδήποτε στρατηγική, ακούστε ολοκληρωμένα την άποψη του συνομιλητή σας. Έχετε κατά νου ότι κάποιες φορές οι αγαπημένοι σας αυτό που θέλουν και έχουν ανάγκη είναι απλώς να τους ακούσετε, όχι να τους βρείτε λύση.

-Αποφύγετε να βάζετε τον εαυτό σας μέσα στη συζήτηση: Λέγοντας φράσεις όπως «ήμουν κι εγώ στη θέση σου» ή «πέρασα κι εγώ από αυτό το στάδιο» παίρνετε το ρίσκο να δημιουργήσετε μια τάση αποξένωσης στο συνομιλητή σας. Οι άνθρωποι, τουλάχιστον σε συναισθηματικό επίπεδο, δεν έχουν τις ίδιες εμπειρίες, επομένως μην πείτε κάτι το οποίο θα σας κάνει να φανείτε αδιάφοροι ή ότι θέλετε να μειώσετε την αξία των εμπειριών του ατόμου με το οποίο συζητάτε.

-Βάλτε τον εαυτό σας ακριβώς στη θέση του συνομιλητή σας: Προτιμήστε να καταλάβετε σε βάθος τι περνάει το πρόσωπο που σας αποκαλύπτει το πρόβλημά του από το να ψάχνετε μια ικανοποιητική λύση. Για παράδειγμα, αν ένας φίλος σάς πει ότι απολύθηκε, σκεφτείτε πόσο τον επηρεάζει αυτό το γεγονός ως άνθρωπο και προσωπικότητα. Μην αναλώνεστε να εξηγείτε πώς θα νιώθατε εσείς αν ήσασταν στη θέση του, γιατί αυτό δεν θα τον βοηθήσει καθόλου.

-Μην κάνετε ερωτήσεις με ύφος ανακριτή και μη διακόπτετε το συνομιλητή σας: Συγκεντρωθείτε στα λεγόμενα του ανθρώπου που σας μιλάει. Θέστε προσεκτικά και με ευγένεια τις ερωτήσεις σας και περιμένετε στωικά ολοκληρωμένες απαντήσεις. Μην τον ρωτάτε με επιτακτικό τόνο δίνοντας την εντύπωση ότι βιάζεστε. Αφήστε τον να μιλήσει και μην διακόπτετε τον ειρμό των σκέψεών του. Άλλωστε μπορείτε να τον ρωτήσετε ό,τι θέλετε αργότερα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search