Menu

Έρευνα: Ο θυμός έχει τον πρώτο λόγο στα social media

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι χρήστες του διαδικτύου επηρεάζονται περισσότερο από τα οργισμένα μηνύματα των υπολοίπων παρά από οτιδήποτε άλλο.
 

Αν θεωρείτε πως ένα ενθουσιώδες tweet σας θα έχει μεγάλη απήχηση στους followers σας, μάλλον κάνετε λάθος. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μπεϊχάνγκ στο Πεκίνο.
Οι επιστήμονες θέλησαν να διερευνήσουν ποιο από τα ανθρώπινα συναισθήματα κυριαρχεί στον ψηφιακό κόσμο. Τι έκαναν; Μελέτησαν 70.000.000 (!) αναρτήσεις στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο Weibo (κάτι αντίστοιχο με το Twitter), οι οποίες προέρχονταν από 200.000 και πλέον χρήστες για μια περίοδο έξι μηνών.

Τα μηνύματα των μελών χωρίστηκαν σε τέσσερις βασικές κατηγορίες ανάλογα με τα συναισθήματα που εξέφραζαν: λύπη, χαρά, αποστροφή και θυμό. Η κατάταξη έγινε με βάση τις λέξεις που είχαν επιλέξει οι χρήστες, αλλά και με την ανάλογη αντίδραση   από την πλευρά των followers.

Τα συμπεράσματα των ειδικών παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον: Tα tweets που υποδήλωναν στεναχώρια δεν είχαν ιδιαίτερη απήχηση. Το ίδιο συνέβη και με αυτά που φανέρωναν χαρά. Αντίθετα όμως εκείνα που εκδήλωναν οργή αποδείχτηκε ότι είχαν τον πρώτο λόγο. Όπως φάνηκε συγκεκριμένα, τα μηνύματα που εξέφραζαν θυμό δέχτηκαν τις περισσότερες απαντήσεις, αλλά και προωθήθηκαν με ενθουσιασμό από τα υπόλοιπα μέλη.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης δρ Ρούι Φαν, το συγκεκριμένο συναίσθημα συμβάλλει καθοριστικά στη μαζική αναπαραγωγή άσχημων ειδήσεων που αφορούν την κοινωνία: π.χ., κυβερνητικά σκάνδαλα, θέματα ασφάλειας κ.λπ.
Ο θυμός, λοιπόν, μπορεί να κινητοποιήσει. Καλό είναι όμως να χρησιμοποιείται ως εργαλείο ευαισθητοποίησης και σε καμία περίπτωση σαν μέσο φανατισμού. Σύμφωνα με την έρευνα, ένα οργισμένο ποστ θα μας κάνει πιο δημοφιλείς, αφού θα μας βοηθήσει να ανοίξουμε διάλογο με περισσότερα άτομα και να αποκτήσουμε καινούριους followers. Αρκεί να μην το παρακάνουμε…
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search