Menu

Έρευνα: Το Facebook πυροδοτεί τη γυναικεία ζήλια

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, μια ανάρτηση στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο που αφήνει υπόνοιες για απιστία είναι πιο πιθανό να ενοχλήσει μια γυναίκα από ό,τι έναν άντρα. 

Περισσότερο επιρρεπείς στο συναίσθημα της ζήλιας φαίνεται πως είναι οι γυναίκες όταν πρόκειται για δημοσιεύσεις στο Facebook που οι ίδιες θεωρούν ότι υπονοούν πως η σχέση τους παρουσιάζει πρόβλημα. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα. Στο πλαίσιο της μελέτης τους οι ειδικοί ζήτησαν από μια ομάδα εθελοντών (άντρες και γυναίκες) να φανταστούν ότι ανακάλυπταν μια φωτογραφία στην οποία εμφανιζόταν ο σύντροφός τους με ένα άτομο του αντίθετου φύλου. 
 
Στο παραπάνω σενάριο, οι συμμετέχοντες είχαν πρόσβαση στο λογαριασμό του άλλου και συνεπώς μπορούσαν να διαπιστώσουν αν η εικόνα ήταν ορατή από διάφορους φίλους του κοινωνικού δικτύου. 
Τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά: οι γυναίκες ανέφεραν πως αισθάνονταν μεγαλύτερη ζήλια απ' ό,τι οι άντρες στην ιδέα και μόνο της φωτογραφίας. Συγκεκριμένα, εκείνες βαθμολόγησαν τα επίπεδα του αρνητικού συναισθήματος που βίωναν κατά μέσο όρο με 6, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 9, ενώ οι άντρες μόλις με 4. 
 
Οι εκπρόσωποι και των δύο φύλων ωστόσο δήλωσαν ότι ενοχλήθηκαν πιο πολύ όταν κατάλαβαν ότι άλλα άτομα δεν είχαν πρόσβαση στην εικόνα, θεωρώντας ότι αυτό από μόνο του ήταν ύποπτο. Τέλος, οι γυναίκες ένιωθαν περισσότερο πληγωμένες σε περίπτωση που, εκτός των άλλων, διαπίστωναν ότι ο σύντροφός τους δεν είχε αναρτήσει αρκετές κοινές τους φωτογραφίες.
 
Οι επιστήμονες τονίζουν ότι το πείραμα στηρίχτηκε σε ένα υποθετικό σενάριο, γι' αυτό και δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν το μέγεθος της αρνητικής επίδρασης που θα ασκούσε σε μια σχέση. 
Ωστόσο, παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι το Facebook πολλές φορές συμβάλλει στην παρερμηνεία μιας πληροφορίας. Επίσης σύμφωνα πάντα με μελέτες, οι ενεργοί χρήστες έχουν αναφέρει αυξημένα επίπεδα ζήλιας καθώς και ότι ελέγχουν συχνότερα το προφίλ του συντρόφου τους. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search