Menu

Μυστικά για να πετύχετε τους στόχους σας

Είστε απογοητευμένοι επειδή κάποιο σχέδιό σας δεν εξελίχτηκε τόσο καλά όσο περιμένατε; Διαβάστε tips που θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε την επόμενη φορά.
 

Έχετε βάλει σκοπό να αδυνατίσετε, να αποκτήσετε ένα καλογυμνασμένο κορμί και να βρείτε σύντροφο μέσα σε δύο μήνες. Έχει περάσει ήδη ο πρώτος και εξακολουθείτε να είστε μόνοι με παραπανίσια κιλά. Τι σαμποτάρει την προσπάθειά σας; Μάθετε πώς μπορείτε να αλλάξετε και να κάνετε πραγματικότητα αυτά που έχετε στο μυαλό σας.

Θέστε θετικούς στόχους. Προτού τα παρατήσετε, γυρίστε πίσω και κοιτάξτε τι ακριβώς είχατε κατά νου. Μελέτες δείχνουν πως, όταν ορίζουμε τους στόχους μας με αρνητικό τρόπο (π.χ. απαγορεύσεις), είναι πιο πιθανό να αποτύχουμε. Αυτό έχει να κάνει με το ότι μαθαίνουμε μόνο δοκιμάζοντας κάτι και όχι αποφεύγοντάς το. Επομένως, ακόμα κι αν αντισταθείτε στον πειρασμό, δεν θα έχετε εκπαιδεύσει το μυαλό σας να αντιδρά με ένα συγκεκριμένο τρόπο.

Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο. Υπάρχει και το γκρι! Συνήθως οι στόχοι μας είναι μεγαλεπήβολοι και μη ρεαλιστικοί. Είναι απαραίτητο ωστόσο να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είναι δυνατό, για παράδειγμα, να αποκτήσουμε σύντομα επίπεδη κοιλιά αν μέχρι τώρα δεν γυμναζόμασταν καθόλου, ούτε να ξυπνάμε νωρίς αν δεν ρυθμίσουμε πρώτα το βιολογικό μας ρολόι. Το κλειδί είναι να κάνουμε πλάνα που είναι πιο εύκολο να υλοποιηθούν με μικρά βήματα.

Σκεφτείτε τι πήγε λάθος. Γράψτε σε ένα χαρτί τι πιστεύετε ότι έφταιξε για το ότι ναυάγησαν τα σχέδιά σας και αναδιοργανωθείτε. Δείτε πώς θα το κάνετε να πετύχει αυτή τη φορά. Κάποιες υπηρεσίες υιοθετούν πρακτικές με σκοπό να διορθώσουν σφάλματα και να βελτιώσουν τη λειτουργία τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αμερικανική Αεροπορία, όπου οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν αναφορά στα κεντρικά για τα λάθη που γίνονται στη διάρκεια της πτήσης. Η διοίκηση στη συνέχεια αναλαμβάνει να βρει τρόπους για να μην επαναληφθούν κι έτσι εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για  περισσότερη ασφάλεια.

Μιλήστε με άτομα από τον περίγυρό σας. Φροντίστε να είστε κοντά σε ανθρώπους που σας ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν κάθε προσπάθειά σας. Φανταστείτε εσείς να θέλετε να χάσετε κιλά και οι υπόλοιποι στο σπίτι να ψωνίζουν ανθυγιεινά τρόφιμα και γλυκά. Ή ότι επιθυμείτε να κόψετε το κάπνισμα, ενώ οι άλλοι γύρω σας  καπνίζουν. Είναι δύσκολο να πείτε «όχι» στον πειρασμό όσο βρίσκεστε διαρκώς μπροστά του, τουλάχιστον στην αρχή. Μιλήστε με την οικογένεια και τους φίλους σας και ζητήστε τους τον πρώτο καιρό να σας βοηθήσουν με τη στάση τους.

Μην είστε επικριτικοί με τον εαυτό σας. Όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως θα επιθυμούσατε, δεν σημαίνει ότι όλα οφείλονται σε δική σας αδυναμία. Αναλογιστείτε τι φταίει, εκφράστε την απογοήτευσή σας, μετά όμως αναλάβετε πάλι δράση. Το μυστικό είναι να διδαχτείτε από την εμπειρία και να συνεχίσετε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search