Menu

Πώς θα φτιάξετε πέστο

Ετοιμάστε μια γευστικότατη σάλτσα σε μόλις 5' και απολαύστε τη σε συνταγές με μακαρόνια και όχι μόνο.

Το πέστο προέρχεται από την περιοχή της Λιγουρίας, στη βόρεια Ιταλία, και συγκεκριμένα από την πρωτεύουσά της τη Γένοβα. Παραδοσιακά σερβίρεται με τα ζυμαρικά της περιοχής με βάση το αυγό, που θυμίζουν τα φετουτσίνι.
Ταιριάζει με όλα τα ζυμαρικά, ενώ είναι επίσης νοστιμότατο με νιόκι πατάτας. Εσείς μπορείτε να δοκιμάσετε την αυθεντική ιταλική συνταγή αλλά και τις έξυπνες και εύγευστες παραλλαγές του που σας προτείνουμε.

Το παραδοσιακό
Η αυθεντική γενοβέζικη συνταγή για το πέστο:
1 ματσάκι βασιλικό
50 γραμμ. κουκουνάρια
3 σκελίδες σκόρδο
100 ml ελαιόλαδο
50 γραμμ. παρμεζάνα
αλάτι, πιπέρι 
Αν είστε φαν της παραδοσιακής κουζίνας, λιώνετε και ανακατεύετε τα υλικά στο γουδί. Για πιο γρήγορο αποτέλεσμα χρησιμοποιείτε το μπλέντερ. Σκεπάζετε το πέστο με ελαιόλαδο, ώστε να   διατηρηθεί στο ψυγείο για μία εβδομάδα.

-Προσθέτετε 1 κ.σ. πέστο σε κάθε μερίδα ζυμαρικών. Αφού ζεστάνετε τα μακαρόνια, τα ανακατεύετε σε ένα μπολ με το πέστο και λίγη τριμμένη παρμεζάνα.
-Για απεριτίφ, σερβίρετε ωμά λαχανικά, όπως αγγούρι, καρότα, πιπεριές, με σάλτσα πέστο.
-Για καναπεδάκια, το αλείφετε σε ψημένες φέτες ψωμιού και προσθέτετε λεπτές φέτες από ζαμπόν Πάρμας.
-Για κρουτόν, το αλείφετε σε φέτες ψωμιού και τις ψήνετε στο φούρνο για 15΄, στους 180° C.
-Προσθέτετε 1 κ.σ. πέστο σε ντοματόσουπα ή σούπα λαχανικών λίγο πριν σερβίρετε.
-Το διατηρείτε στο ψυγείο μέσα σε γυάλινο βάζο ή ακόμα και σε σακούλα από παγάκια στην κατάψυξη, για να το απολαμβάνετε φρέσκο όλο το χρόνο.
-Μπορείτε να αντικαταστήσετε το βασιλικό με άλλα φρέσκα μυρωδικά, όπως μαϊντανό ή κόλιαντρο, αλλά και με φρέσκα χορταρικά, π.χ. σπανάκι ή ρόκα.

Πέστο από μυρωδικά
Φασκόμηλο: Ιδανικό για να συνοδέψετε μια σαλάτα με άσπρα φασόλια και βραστό κοτόπουλο.
Ρόκα: Ό,τι καλύτερο μαζί με βοδινό καρπάτσιο, ψητό κοτόπουλο ή νιόκι.
Μέντα: Προσθέτετε ελαιόλαδο, ξύσμα λεμονιού και λίγο πιπέρι: εκπληκτικός συνδυασμός για μια σαλάτα με φράουλες, ανανά, πεπόνι ή θαλασσινά (μύδια, γαρίδες, χταπόδι).
Κόλιαντρο: Εκπληκτικός συνδυασμός μαζί με τζίντζερ σε σοταρισμένες γαρίδες.
Φρέσκο κρεμμυδάκι: Συνοδεύει εξαιρετικά ένα πιάτο με σοταρισμένες ή βραστές πατάτες και μανιτάρια.

Πέστο από λαχανικά
Γίνεται με λαχανικά μαγειρεμένα στον ατμό ή στο φούρνο για λίγα λεπτά (για να μη χάσουν τα θρεπτικά τους συστατικά), παρμεζάνα, ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι.
-Σπαράγγια: 400 γραμμ. σπαράγγια, 40 γραμμ. κουκουνάρια. Ιδανικό με βραστά αυγά.
-Μανιτάρια: 100 γραμμ. ωμά μανιτάρια, 3 φύλλα σπανάκι, κόκκινο πιπέρι. Ταιριάζει τέλεια με μοτσαρέλα.
-Λεμόνι: κονφί λεμονιού (βράζετε πολλές φορές –ανανεώνοντας συνεχώς το νερό- τις φλούδες από 2-3 λεμόνια και τις λιώνετε μαζί με λίγο βούτυρο, 1 πρέζα ζάχαρη και αλάτι μέχρι να γίνουν πουρές), 50 γραμμ. φιστίκια, 1 κ.σ. χυμό λεμονιού. Το συνοδεύετε με πένες για ένα ξεχωριστό πιάτο.
-Κολοκυθάκι: 1 μεγάλο κολοκυθάκι, 40 γραμμ. φουντούκια, 1 σκελίδα σκόρδο. Iδανικό για ριζότο.
-Κίτρινη πιπεριά: 400 γραμμ. κίτρινες πιπεριές ξεφλουδισμένες, 40 γραμμ. αμύγδαλα καθαρισμένα.  Ταιριάζει υπέροχα με γεμιστό κοτόπουλο.
-Κολοκύθα: 300 γραμμ. πουρέ κολοκύθας, 40 γραμμ. σπόρους κολοκύθας. Τέλειο για σπαγγέτι με γαρίδες.

 

 

 

 


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search