Menu

Η capsule συλλόγη της Alberta Ferretti για τις σύγχρονες eco-warriors

Η θρυλική σχεδιάστρια συνεργάζεται με την περιβαλλοντική οργάνωση Eco Age και μας παρουσιάζει μια capsule γκαρνταρόμπα με οικολογική συνείδηση που περνά τα πιο δυνατά μηνύματα για την προστασία του πλανήτη.

Φωτογραφία: Luigi & Iango.

Με αφορμή την πρωτοποριακή αυτή συνεργασία το ELLE.gr μίλησε με την δημοφιλή σχεδιάστρια για το μέλλον της μόδας σε έναν κόσμο που κινδυνεύει και έμαθε τα πάντα για την οικολογική της συνείδηση, η οποία πλέον αποτελεί βασική αξία του Ιταλικού brand.

Αυτή είναι η δεύτερη eco friendly Love Me συλλογή του brand. Πώς ξεκίνησε η πρώτη;

Λανσάραμε την πρώτη συλλογή Love Me σε συνεργασία με την Eco Age με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος τον Απρίλιο. Το event ήταν πολύ επιτυχημένο με διεθνείς καλεσμένους όπως η Arizona Muse, η Eva Herzigova, η Camille Charriere και πολλούς ακόμα διεθνείς editors. Τελευταία το θέμα της μόδας με οικολογική συνείδηση συζητιέται πολύ και πιστεύω ότι είναι σημαντικό εμείς, ως σχεδιαστές, να δώσουμε το έναυσμα ώστε να βοηθήσουμε στην αφύπνιση του κόσμου για ένα θέμα που γίνεται ολοένα και πιο επείγον!

Ποια ζητήματα που δεν γνωρίζατε πριν σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος ανακαλύψατε μέσω της συνεργασίας σας με την Eco-Age;

Η δημιουργία της κολεξιόν – από την συλλογή των υλικών μέχρι και τις μεθόδους παραγωγής – χρειάστηκε πολλή μελέτη και ερεύνα. Λάβαμε υπόψη μας την μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος σε κάθε στάδιο. Η Eco-Age μας βοήθησε να απλοποιήσουμε την διαδικασία εντοπίζοντας τους τομείς στους οποίους θέλαμε να εστιάσουμε ως brand. Γνωρίζουμε για τις συνεχείς προόδους που σημειώνονται στον τομέα της μόδας και γιαυτό θέλουμε να συνεχίσουμε να εξερευνούμε νέους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διαφυλάξουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε.

Πόσο σημαντικό είναι για σας να συνεχίσετε να υιοθετείτε μια περιβαλλοντικά συνειδητή προσέγγιση;

Νοιάζομαι βαθιά για τον πλανήτη και θέλω να κάνω ό,τι περισσότερο μπορώ για τον διασώσω. Ως σχεδιάστρια αισθάνομαι ότι είναι ευθύνη μου να εργάζομαι προς έναν καλύτερο κόσμο για τις επόμενες γενιές. Μετά την πρώτη συλλογή εδραιώθηκε μέσα μου η επιθυμία μου να συνεχίσω με την ίδια φιλοσοφία και να υιοθετήσω πιο συνειδητή συμπεριφορά απέναντί στο περιβάλλον, πιστεύω, μάλιστα, ότι η θέληση μου θα μεγαλώνει όσο περνά ο καιρός.

Ποιες κινήσεις ήταν απαραίτητες για να προσαρμοστείτε στις ανάγκες που απαιτούνται για την αειφορία τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και ως εμπορικό brand;

Ο δρόμος προς ένα πιο αειφόρο μέλλον, τόσο για το brand μου όσο και για εμένα προσωπικά, είναι μια συνεχής διαδικασία που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια. Προσωπικά, προσπαθώ να κάνω μικρές θετικές αλλαγές ώστε να θέσω τα σωστά θεμέλια για το προσωπικό μου ταξίδι προς ένα πιο “πράσινο” μέλλον. Την ίδια φιλοσοφία θέλω να ακολουθήσω και για την εταιρεία μου. Για παράδειγμα, μεταξύ 2009 και 2011, εγκαταστήσαμε φωτοβολταϊκά πάνελ σε μια έκταση 4710 τετραγωνικών μέτρων εδώ στην εταιρεία AEFFE, ενώ ήδη υπάρχουν σχέδια για επέκταση. Πιο πρόσφατα ξεκινήσαμε να ελαττώνουμε το αποτύπωμα που αφήνουν οι συσκευασίες που χρησιμοποιούμε ενώ συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε με το ίδιο σκεπτικό. Η προσοχή μου τώρα είναι στραμμένη σε μεγαλύτερους σκοπούς, όπως η προστασία ειδών και οικοσυστημάτων υπό εξαφάνιση.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για τη δημιουργική και ηθική διαδικασία παραγωγής της συλλογής; Πώς επιλέξατε τα υλικά και πώς εξασφαλίσατε ότι περάσατε τα μηνύματα που θέλατε;

Όσο για τις εικόνες που επιλέγω, η ευαισθησία και η δημιουργική μου διαδικασία βασίζονται πάντα στην ιδέα της εύρεσης μηνυμάτων που μπορούν να προκαλέσουν άμεσα ένα αίσθημα σεβασμού και αγάπης προς τη γη. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης για την πρώτη μου capsule συλλογή. Το slogan “Love ME” σε σχήμα υδρογείου και το “Help Me”, σε σχήμα καρδιάς. Δημιουργήσαμε t-shirts, φούτερ και τοπ από ανακυκλωμένα υφάσματα και υλικά με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενώ είμαστε από τα πρώτα brand που χρησιμοποίησε βιώσιμο denim στις συλλογές μας.

Πώς συνυπάρχουν στην συλλογή σας το ιταλικό στυλ και η μόδα με περιβαλλοντική συνείδηση;

Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση που συχνά δεχόμαστε ως brand. Πώς γίνεται να υπάρχει συνέργεια μεταξύ των δύο; Σαν εταιρεία θέλουμε να μένουμε πιστοί στις αξίες μας και να παράγουμε όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια στην Ιταλία με σεβασμό προς την ιστορία της χώρας και του brand. Ταυτόχρονα στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε ώστε να ανταποκρινόμαστε στις νέες ανάγκες. Το στυλ και η οικολογική συνείδηση δεν πρέπει να βρίσκονται στα δύο άκρα του φάσματος. Δουλεύουμε ώστε να μπορέσουν να συνυπάρχουν αρμονικά και οι πρώτες μας εμπειρίες δείχνουν θετικά αποτελέσματα.

Περιγράφετε τον εαυτό της ως σχεδιάστρια που είναι “κοντά στις γυναίκες”. Ποιος είναι ο ρόλος της δουλειάς σας στην ενδυνάμωση των γυναικών και πώς θέλετε να αισθάνονται εκείνες όταν φορούν τις δημιουργίες σας;

Στόχος μου ήταν πάντα να ενδυναμώνω τις γυναίκες και να τις κάνω να αισθάνονται κομψές και θηλυκές φορώντας τις δημιουργίες μου. Επίσης, ελπίζω οι γυναίκες που φορούν κομμάτια από ανακυκλωμένα υλικά να αισθάνονται δυνατές και να αντλούν έμπνευση από αυτά ώστε να στηρίξουν και αυτές κάτι τόσο σημαντικό.

Η οικολογική συνείδηση φαίνεται ότι είναι το μεγάλο trend των τελευταίων σεζόν. Πιστεύετε ότι οι μεγάλοι οίκοι μόδας την εκμεταλλεύονται απλά για να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή;

Ίσως σε έναν βαθμό… ελπίζω όμως να προσεγγίζεται με μεγαλύτερη συναίσθηση. Ωστόσο, μήπως τελικά δεν έχει σημασία; Όσο όλοι κάνουν θετικές αλλαγές μπορούμε να συνεργαζόμαστε για να φέρουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Κανείς δεν είναι τέλειος πρέπει όμως όλοι να κάνουμε βήματα προς την σωστή κατεύθυνση… και γρήγορα!

Πώς πιστεύετε ότι μπορείτε να πείσετε τον κόσμο να υιοθετήσει μια πιο “slow” προσέγγιση της μόδας;

Νομίζω ότι η κουλτούρα μας ενθαρρύνει τον υπερκαταναλωτισμό. Πρέπει να κάνουμε στροφή προς την συντήρηση των κομματιών που ήδη έχουμε και να επενδύουμε σε κομμάτια-κλειδιά που θα χαιρόμαστε για περισσότερα χρόνια. Πιστεύω ότι μέρος αυτής της αλλαγής πρέπει να έρθει από τους ίδιους τους σχεδιαστές. Αν εμείς δημιουργούμε όμορφα και καλής ποιότητας κομμάτια οι καταναλωτές θα θέλουν να επενδύσουν σε αυτά και να τα κρατήσουν για πάντα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ