Follow us

Search

10 λόγοι που το καλοκαίρι αδυνατίζουμε

Κι όμως το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για αδυνάτισμα

10 λόγοι που το καλοκαίρι αδυνατίζουμε
Cover photo:@negin_mirsalehi

Εύλογα δημιουργείται το ερώτημα αν το καλοκαίρι πράγματι είναι πιο εύκολη η απώλεια κιλών και αν αυτό έχει μία ευρύτερη επιστημονική εξήγηση; Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι καταφατική και έχει τη βάση της στα ακόλουθα:

Ιδανική εποχή για φυσική δραστηριότητα

Το καλοκαίρι λόγω του ότι η διάρκεια της μέρας επιμηκύνεται, μας επιτρέπεται να περπατάμε και να κινούμαστε περισσότερο. Η υπερκινητικότητα λόγω μεγαλύτερης διάρκειας της ημέρας, αυξάνει την κατανάλωση θερμίδων και τη μεταβολική δραστηριότητα. Συνεπώς, μπορεί να τρώμε το ίδιο με το χειμώνα, αλλά αυτό το οποίο καίμε είναι πολύ περισσότερο!

Μειωμένη όρεξη και καλύτερη διάθεση

Η καλοκαιρία συμβάλλει στην αυξημένη έκκριση ορμονών (αδρεναλίνη και νορ-αδρεναλίνη) που βελτιώνουν τη διάθεση. Οι δύο βασικές ορμόνες συμβάλλουν στην απώλεια βάρους, τόσο στο επίπεδο του περιορισμού της όρεξης όσο και σε αυξημένη καύση θερμίδων, αλλά και στη διάσπαση του λίπους.

Άφθονα φρούτα και λαχανικά

Είναι χαμηλά σε θερμίδες με μηδενική περιεκτικότητα σε αλάτι, λιπαρά και  πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην απώλεια βάρους όταν καταναλώνονται σε επαρκή ποσότητα, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν την όρεξη και την απορρόφηση του λίπους των τροφών.

Photo credit:@negin_mirsalehi

 Αυξημένη κατανάλωση υγρών

Σύμφωνα με έρευνα που είχε δημοσιευθεί στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism η κατανάλωση 500ml νερού μπορεί να προκαλέσει αύξηση του μεταβολισμού κατά 30%.

Η επίδραση του νερού στο μεταβολισμό αρχίζει 10 λεπτά μετά την κατάποση, κορυφώνεται στα 30-40 λεπτά και μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 1 ώρα. Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, κατανάλωση 1.5 λίτρου νερού ημερησίως μπορεί να αυξήσει την ημερήσια δαπάνη ενέργειας κατά 48 θερμίδες.

Επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταβολικής λειτουργίας, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, αυξάνεται η θερμιδική δαπάνη με αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση του βάρους, εφόσον δε σημειωθεί αύξηση της θερμιδικής πρόσληψης. Επιπλέον, μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity κατέληξε στο ό, τι η κατανάλωση νερού ενίσχυσε την απώλεια βάρους των γυναικών που έλαβαν μέρος  αυξάνοντας τα επίπεδα της μεταβολικής τους λειτουργίας και ανεξάρτητα από τα επίπεδα της φυσικής τους δραστηριότητας.

Μειωμένη επιθυμία για γλυκό

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί το καλοκαίρι ένα φρούτο ικανοποιεί την επιθυμία για γλυκό, ενώ τον χειμώνα θέλουμε ότι υπάρχει σε σοκολάτα; Η λύση βρίσκεται στην αυξημένη ηλιοφάνεια και τη μεγαλύτερη διάρκεια ημέρας, που ενισχύουν την παραγωγή της σερετονίνης, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ανάγκη μας για ζάχαρη.

MORE FROM

FITNESS

BEST of INTERNET