5 σημάδια ότι χρειάζεσαι περισσότερη βιταμίνη C

Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες είναι να πάρεις ένα συμπλήρωμα;

Elle 12 Σεπ. 22
5 σημάδια ότι χρειάζεσαι περισσότερη βιταμίνη C

Λαμβάνεις αρκετή βιταμίνη C; Μπορεί να νομίζεις ότι ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή, αλλά σύμφωνα με το National Health and Nutrition Exam Survey των Η.Π.Α, μια ανασκόπηση έδειξε ότι σχεδόν το 7% των γυναικών και το 10% των ανδρών έχουν έλλειψη αυτής της πολύ σημαντικής για τον οργανισμό βιταμίνης. Ποια σημάδια μας υποδεικνύουν ότι ανήκουμε κι εμείς σε αυτό το ποσοστό;

Αρρωσταίνεις Συχνά

Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό, το οποίο προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες και βοηθά το σώμα σου να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις. Αυτή η αντιοξειδωτική βιταμίνη βοηθά επίσης στην επούλωση των πληγών και υποστηρίζει την υγιή παραγωγή κολλαγόνου. Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που βοηθά να διατηρήσεις τις αρθρώσεις σου υγιείς και το δέρμα σου σφριγηλό και χωρίς ρυτίδες.

Εάν κολλάς κάθε αναπνευστική λοίμωξη και ιό που εμφανίζεται, μπορεί να χρειάζεσαι περισσότερη βιταμίνη C στη διατροφή σου, όπως επίσης κι εάν δεν τρως φρούτα και λαχανικά, δύο από τις καλύτερες πηγές της. Δεν μπορείς να αποθηκεύσεις βιταμίνη C, επομένως πρέπει να λαμβάνεις λίγη στη διατροφή σου καθημερινά. Μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις τους πιο πρόσφατους ιούς, αλλά είναι επίσης σημαντικό να αποκλείσεις άλλες αιτίες αυξημένης ευαισθησίας στη μόλυνση με αιματολογικές εξετάσεις και άλλου είδους εξετάσεις.

Βιταμίνη

Είσαι κουρασμένη όλην την ώρα

Ένα πιθανό σημάδι ότι χρειάζεσαι περισσότερη βιταμίνη C είναι η κούραση. Εάν νιώθεις συνεχώς κουρασμένη και δεν έχεις αλλάξει τίποτα στη διατροφή ή τον τρόπο ζωής σου, μπορεί να οφείλεται στα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C στο σώμα σου και στα πρώιμα στάδια του σκορβούτου. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές αιτίες κόπωσης. Εάν αισθάνεσαι κουρασμένη, επισκέψου το γιατρό σου για να προσδιορίσετε την αιτία και το εάν χρειάζεσαι περισσότερη βιταμίνη C.

Τα ούλα σου αιμορραγούν

Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου των ούλων. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C είχαν 1,16 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αιμορραγία των ούλων. Η αιμορραγία των ούλων μπορεί επίσης να είναι σημάδι σκορβούτου, μιας ασθένειας ανεπάρκειας βιταμίνης C. Εάν έχεις αιμορραγία των ούλων, δοκόμασε να καταναλώνεις περισσότερες τροφές πλούσιες σε αυτήν και επισκέψου τον οδοντίατρό σου για να αποκλείσεις κάποια άλλη αυτία της ασθένειας.

Μελανιάζεις εύκολα

Εάν έχεις παρατηρήσει περισσότερους μώλωπες από το συνηθισμένο, μπορεί να ευθύνεται η έλλειψη βιταμίνης C. Η βιταμίνη βοηθά στην πήξη του αίματος και διατηρεί ισχυρούς τους ιστούς του σώματος. Εάν δεν έχεις αρκετή από αυτή στο σύστημά σου, αυτό μπορεί να οδηγήσει στην εύκολη δημιουργία μώλωπα. Βέβαια, μπορεί να χρειαστούν μερικές εβδομάδες για να απορροφήσει το σώμα σου αρκετή βιταμίνη C από τροφές ή συμπληρώματα. Ο χαμηλός αριθμός αιμοπεταλίων είναι μια άλλη αιτία μώλωπα, οπότε κάνε έναν πλήρη έλεγχο και μια εξέταση αίματος πριν υποθέσεις ότι έχεις έλλειψη βιταμίνης C.

βιταμίνη

Αργή επούλωση πληγών

Εάν παλεύεις να επουλωθείς από μία χειρουργική επέμβαση, κοψίματα ή άλλες πληγές, σκέψου να προσθέσεις κι άλλη βιταμίνη C στη διατροφή σου. Μελέτες δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς ασθενείς στους οποίους χορηγήθηκαν υψηλές δόσεις βιταμίνης C μετά από χειρουργική επέμβαση ανάρρωσαν πιο γρήγορα από εκείνους που δεν έπαιρναν το συμπλήρωμα.

Η βιταμίνη C βοηθά στη διατήρηση υγιούς κολλαγόνου, μιας πρωτεΐνης που διατηρεί το δέρμα λείο και ελαστικό. Χωρίς αρκετή, δεν παράγετε αρκετό νέο κολλαγόνο καθώς μεγαλώνεις, γι’ αυτό οι ηλικιωμένοι έχουν συχνά ρυτίδες στο πρόσωπο και τα χέρια τους. Έτσι, εάν θέλεις νεανικό δέρμα, βεβαιώσου ότι τρως πολλά φρούτα, όπως ακτινίδια ή πορτοκάλια.

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα: