Menu

7 τρόποι για να βάζεις σωστούς στόχους και να τους πετυχαίνεις

Μήπως τελικά στην αρχή κάθε χρόνου παίρνεις αποφάσεις μόνο και μόνο για να τις ξεχάσεις ή να τις αθετήσεις; Η Νάνσυ Μαλλέρου απαντά...

Θυμάσαι τι συμβαίνει όταν η χρονιά φτάνει στο τέλος της; Σκέψεις, απολογισμοί, τι έκανες, τι όχι, τι πήγε καλά, τι μπορεί να πάει καλύτερα και στην εκπνοή της όλες οι υποσχέσεις στον εαυτό σου ότι θα κάνεις όσα δεν έκανες τις προηγούμενες χρονιές: Θα χάσεις βάρος, θα αλλάξεις δουλειά, θα σταματήσεις το κάπνισμα, θα αποταμιεύσεις, θα βάλεις όρια, θα αποκτήσεις χόμπι και… μετά; Μήπως είσαι από τους τύπους που ειδικά στην αρχή κάθε χρόνου παίρνουν αποφάσεις μόνο και μόνο για να τις ξεχάσουν ή να τις αθετήσουν 5-6 εβδομάδες αργότερα; Τότε ανήκεις στο 40-45% των ενηλίκων που, όπως αποδεικνύεται σε σχετικές έρευνες, κάνουν ακριβώς το ίδιο!

Πώς θα βάλεις τους στόχους που πραγματικά θες

Δεν είναι κακό να ονειρεύεσαι και να υπόσχεσαι στον εαυτό σου αυτά που θα κάνουν τη ζωή σου αλλά κι εσένα την ίδια καλύτερη, για να μπορέσεις όμως να μείνεις πιστή στις δεσμεύσεις σου, υπάρχουν μερικά μυστικά επιτυχίας που αξίζει να υιοθετήσεις:

1. Μήπως επαναλαμβάνεις συνέχεια μέσα σου «Πρέπει να…»; Έτσι, δημιουργείς τη μόνιμη αίσθηση της υποχρέωσης και της πίεσης. Δοκίμασε να το αντικαταστήσεις με το «Θέλω να…» και δες τη διάθεσή σου αλλά και την αποτελεσματικότητά σου να βελτιώνονται.

2. Βεβαιώσου πως οι στόχοι σου είναι συμβατοί με τα ιδανικά, το χαρακτήρα και τις αξίες σου και ιεράρχησέ τους, δες τι είναι σημαντικό να γίνει πρώτα, σκέψου τι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο. Αν θέλεις να είσαι πιο σίγουρη, θέτοντας το στόχο σου, αφιέρωσε λίγο χρόνο απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι θα γίνει αν ΔΕΝ πετύχεις αυτόν το στόχο;
  • Πώς θα νιώσεις;
  • Πώς θα αλλάξει η ζωή σου;
  • Γιατί είναι σημαντικό να τον πετύχεις;
  • Ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί;
  • Τι θα γίνει αν ΠΕΤΥΧΕΙΣ αυτόν το στόχο;
  • Πώς θα νιώσεις;
  • Πώς θα αλλάξει η ζωή σου;
  • Τι είσαι διατεθειμένη να κάνεις για να τον πετύχεις;

3. Σε κάθε περίπτωση κάνε ρεαλιστικές δεσμεύσεις. Αν, για παράδειγμα, μέχρι τώρα ξεκίνησες για το γυμναστήριο τρεις φορές και κατέληξες και τις τρεις στο κοντινότερο καφέ, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι με το νέο χρόνο θα γυμνάζεσαι καθημερινά; Ίσως θα ήταν καλύτερα στην αρχή να βάλεις στόχο ότι όλο τον Ιανουάριο θα γυμνάζεσαι μία φορά, για παράδειγμα, την εβδομάδα. Για τον επόμενο μήνα βάλε στόχο δύο φορές κ.ο.κ. Ο στόχος είναι πιο εφικτός και η επιτυχία πιθανότερη.

Διάβασε ακόμα περισσότερα για τους στόχους στο Shape.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ