Menu

Άχρηστα ή μήπως ιδιαίτερα θρεπτικά;

Μπορεί να μην το γνωρίζατε, αλλά μέρη από φρούτα και λαχανικά που συνήθως πετάτε στον κάδο απορριμμάτων, όπως φλούδες και φύλλα,  είναι αρκετά θρεπτικά για τον οργανισμό και ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία.
 

Τι κοινό μπορεί να έχουν η φλούδα του πορτοκαλιού με τα φύλλα του μπρόκολου; Συνήθως καταλήγουν και τα δύο στα σκουπίδια. Σύμφωνα με ειδικούς διατροφολόγους, ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε είναι πως δεν εκτιμάμε τις πολύτιμες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που κρύβονται στις… άχρηστες φλούδες ή στα φύλλα φρούτων και λαχανικών. Ανακαλύψτε τις θαυματουργές ιδιότητες συνηθισμένων… υπολειμμάτων, που μπορούν να θωρακίσουν την υγεία σας.

Φύλλα μπρόκολου: Ίσως και να μην τα έχετε καν προσέξει. Όμως, ένα μόνο φύλλο από το συγκεκριμένο λαχανικό χαρίζει στον οργανισμό το 90% της βιταμίνης Α που χρειάζεται ημερησίως.
Πώς να τα μαγειρέψετε: Ετοιμάστε τα φύλλα του μπρόκολου με τον ίδιο τρόπο που μαγειρεύετε το σπανάκι. Ζεματίστε τα σε βραστό νερό και μετά τσιγαρίστε τα σε ελαιόλαδο και σκόρδο προσθέτοντας αρκετό αλάτι.

Φύλλα σέλινου: Έχουν 5 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε μαγνήσιο και ασβέστιο από τους μίσχους του. Επιπλέον, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη συστατικά. Εξίσου θρεπτικά είναι τα φύλλα του συγγενικού φυτού σέλερι. Πώς να τα μαγειρέψετε: Ψιλοκόβετε τα φύλλα και τα αναμειγνύετε με μαϊντανό. Προσθέτετε το μείγμα σε σάλτσες ή σε ελαιόλαδο και το χρησιμοποιείτε σε μαρινάδα για ψάρι ή κοτόπουλο.

Φλούδες κρεμμυδιού: Περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά απ' ό,τι το εσωτερικό του. Είναι πλούσιες σε κερσετίνη, ουσία που μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να προλάβει το σχηματισμό αρτηριακής πλάκας.
Πώς να τις μαγειρέψετε:
Προσθέστε τες σε σούπες, στιφάδο, μαγειρευτά, κατά το βράσιμο, για επιπλέον γεύση. Αφαιρέστε τις φλούδες από τα φαγητά πριν από το σερβίρισμα.

Φλούδες πορτοκαλιού: Περιέχουν 4 φορές περισσότερες ίνες απ' ό,τι η σάρκα του φρούτου και περισσότερα φλαβονοειδή, γνωστά για τις αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους. Τα συγκεκριμένα συστατικά μπορούν επίσης να μειώσουν σημαντικά την επικίνδυνη LDL χοληστερόλη.
Πώς να τις μαγειρέψετε: Παίρνετε το ξύσμα και το χρησιμοποιείτε πάνω από σαλάτες αλλά και βραστά λαχανικά, όπως κολοκύθια, σπαράγγια αλλά και αμπελοφάσουλα. Μπορείτε επίσης να βράσετε τις φλούδες  (κατά προτίμηση από βιολογικά πορτοκάλια) και να πιείτε το ζωμό με λίγη ζάχαρη.

Φλούδες καρπουζιού: Έρευνες έδειξαν ότι το άσπρο μέρος της φλούδας του καρπουζιού είναι πλούσιο σε κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που συμβάλλει στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος.
Πώς να τις μαγειρέψετε: Χτυπάτε το λευκό τμήμα της φλούδας μαζί με κομμάτια καρπουζιού και λίγες σταγόνες λεμονιού. Πίνετε το χυμό σκέτο ή με λίγο αλκοόλ (βότκα ή ρούμι).

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ