Menu

Αδυνατίστε τρώγοντας γλυκά στο πρωινό!

Μπισκότα, κέικ και κουλουράκια ήταν μέχρι τώρα απαγορευμένα για όσους ήθελαν να χάσουν κιλά. Μια νέα έρευνα όμως δείχνει πως, αν τα προτιμήσουμε στο πρωινό, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να απαλλαγούμε από το περιττό βάρος.

Τα ενδιαφέροντα αυτά στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα πριν από λίγες μέρες από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ. Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως, αν σε ένα ισορροπημένο πρωινό 600 θερμίδων, το οποίο περιλαμβάνει τόσο πρωτεΐνες όσο και υδατάνθρακες, συμπεριλάβουμε και επιδόρπιο, μπορούμε να χάσουμε περισσότερα κιλά, αλλά και να διατηρήσουμε τη γραμμή μας.
Το «κλειδί», σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να… καλομαθαίνουμε σε μια μικρή παρασπονδία το πρωί, όταν ο μεταβολισμός μας δουλεύει καλύτερα και μπορεί να αντεπεξέλθει στις επιπλέον θερμίδες. Όπως εξηγεί η επικεφαλής της έρευνας δρ. Ντανιέλα Γιακούμποβιτς, η προσπάθειά μας να αποφεύγουμε εντελώς τη ζάχαρη και τα γλυκά μπορεί μακροπρόθεσμα να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, δηλ. να προκαλέσει εθισμό στις συγκεκριμένες τροφές. Αν, όμως, συμπεριλάβουμε κάποιο γλυκό στο πρωινό, είναι πιθανό να καταφέρουμε να ελέγξουμε την επιθυμία μας για περισσότερα μέσα στην υπόλοιπη ημέρα. Στη διάρκεια της έρευνας, που διήρκεσε 32 εβδομάδες, οι υπέρβαροι συμμετέχοντες που πρόσθεσαν κάτι γλυκό στο πρωινό τους (σοκολάτα, μπισκότα, κέικ, κουλουράκια) έχασαν κατά μέσο όρο 20 κιλά παραπάνω από την άλλη ομάδα, η οποία απέφευγε το επιδόρπιο συστηματικά.
Σύμφωνα με την ειδικό, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν όσοι έχουν περιττά κιλά είναι να διατηρήσουν το βάρος τους σταθερό μετά τη δίαιτα. Ένα ενισχυμένο πρωινό με μεγαλύτερη αναλογία θερμίδων σε σχέση με τα υπόλοιπα γεύματα μπορεί να είναι η λύση. Βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού, αλλά μπορεί και να περιορίσει σημαντικά την πείνα. Όπως εξηγεί η δρ. Γιακούμποβιτς: «Οι πολύ αυστηρές δίαιτες, που απαγορεύουν τα γλυκά και τους υδατάνθρακες, μπορεί να είναι αποτελεσματικές στην αρχή, όμως όσοι τις ακολουθούν κάνουν συχνά σοβαρές παρασπονδίες, που τους πάνε πίσω. Το πόρισμα της έρευνας δείχνει πως, για να είναι αποτελεσματική η δίαιτα, θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη με τρόπο ώστε να επιτρέπει σε όσους την ακολουθούν να αποφεύγουν αυτήν την παγίδα. Ικανοποιώντας την όρεξή μας για κάτι γλυκό, δεν στερούμαστε κάτι που χρειάζεται ο οργανισμός μας και μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερα οφέλη μακροπρόθεσμα».

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ