Menu

Αυτές οι τροφές σε προστατεύουν από τον ήλιο

Όλα τα φρούτα, ροφήματα και λαχανικά που αξίζει να βάλετε περισσότερο στο μενού σας για τη μέγιστη προφύλαξη που προσφέρουν από τον ήλιο.

Φωτογράφος: Κώστας Αυγούλης

Λίγοι από εμάς γνωρίζουμε ότι μερικές τροφές δρουν σαν ασπίδα προστασίας στην ηλιακή ακτινοβολία. Η προϋπόθεση, βέβαια για να δράσουν, όπως έδειξαν μελέτες, είναι να έχουμε ξεκινήσει να τις καταναλώνουμε τουλάχιστον για δύο εβδομάδες. Όπως αναφέρει ο δερματολόγος-αφροδισιολόγος, το φυσικό αντιηλιακό του δέρματος είναι η μελανίνη.

«Η μελανίνη είναι η φυσική χρωστική ουσία του, η οποία το προστατεύει από τις βλαβερές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) του ήλιου. Επειδή, όμως, πολύς κόσμος εκτίθεται στον ήλιο αλόγιστα, η μελανίνη δεν προλαβαίνει να ασκήσει επαρκή αντιηλιακή προστασία, γι’ αυτό και την ενισχύουμε με τα αντιηλιακά προϊόντα. Επιπλέον, τα επίπεδα της μελανίνης δεν είναι τα ίδια σε όλους τους ανθρώπους. Μπορούμε λοιπόν να αυξήσουμε τα επίπεδα της μελανίνης στο δέρμα μας, εάν καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες από ορισμένα συστατικά που επηρεάζουν την παραγωγή της».

Ποιες τροφές αυξάνουν το…SPF του αντιηλιακού

Τα παρακάτω συστατικά βρίσκονται στις τροφές που καλό είναι να προσθέσουμε στο μενού μας το διάστημα που βγαίνουμε στην παραλία.

Χαλκός: Επηρεάζουν την παραγωγή της μελανίνης. Καλές πηγές του είναι τα στρείδια, το συκώτι, τα νεφρά και τα οστρακόδερμα. Άλλα τρόφιμα που περιέχουν χαλκό είναι τα δαμάσκηνα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι πατάτες και τα καρύδια.
Τυροσίνη: Προϊόντα σόγιας, αυγά, ψάρια, τυριά και γαλοπούλα.
Τα αντιοξειδωτικά: Τα φλαβονοειδή, όπως η κυανιδίνη, όχι μόνο μπορεί να προστατεύσουν το δέρμα από τις επιδράσεις της UV, αλλά και από την πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος: το μελάνωμα. Άλλες τροφές είναι τα καροτενοειδή που προσδίδουν στα πορτοκαλί και κόκκινα φρούτα και λαχανικά το χαρακτηριστικό χρώμα τους αλλά και εκείνες με ω-3. Οι τροφές: Σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, μούρα και η μαύρη σοκολάτα, ντομάτες, γλυκοπατάτες,  σπανάκι,  μούρα, σταφύλια, πορτοκάλια, ακτινίδια, γκρέιπφρουτ, λιπαρά ψάρια, λιναρόσπορος, καρύδια.
Κατεχίνες: «Σε μία μελέτη η καθημερινή κατανάλωση καφέ σχετίσθηκε ακόμα και με μείωση των πιθανοτήτων αναπτύξεως μελανώματος, ενώ ανάλογα ευρήματα είχαν και μελέτες με πράσινο τσάι, το οποίο είναι πλούσιο σε μία ομάδα αντιοξειδωτικών που λέγονται κατεχίνες».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ