Menu

Απολαύστε το φαγητό χωρίς ενοχές

Αγαπάτε το καλό φαγητό, αλλά προσέχετε και τη γραμμή σας. Υπάρχουν τρόποι για να απολαύσετε τις λιχουδιές στο γιορτινό τραπέζι, χωρίς να κινδυνεύσει η σιλουέτα σας.

Στις γιορτές, οι λιχουδιές και τα λαχταριστά, ζεστά φαγητά δίπλα στο τζάκι, παρέα με φίλους, είναι αναγκαίο… καλό. Και είναι γεγονός ότι ακόμα και οι πιο αποφασιστικές και πειθαρχημένες ανάμεσά σας είναι δύσκολο να μην ενδώσουν στους γευστικούς πειρασμούς των γιορτών, οι οποίοι σας χαρίζουν… απλόχερα το λιγότερο δύο κιλά. Το «μυστικό των Χριστουγέννων» όμως για να διατηρήσετε την γραμμή σας δεν κρύβεται ούτε σε παιδικά μυθιστορήματα ούτε στην κόκκινη στολή του Άγιου Βασίλη. Σύμφωνα με τη Σούζαν Ρόμπερτς, διατροφολόγο και συγγραφέα του βιβλίου The I-diet (Η δίαιτα του εγώ, εκδ. Workman), οι παρακάτω μικρές συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφύγετε τις υπερβολές στο γιορτινό τραπέζι.

– Ικανοποιήστε την ανάγκη σας για ποικιλία κάνοντας το παρακάτω τρικ. Ποντάρετε πάντα στις υγιεινές τροφές, που θα σας δώσουν απόλαυση, όχι όμως και θερμίδες. Συμπεριλάβετε στο μενού σας μόνο ένα ή δύο παχυντικά φαγητά σε μικρή ποσότητα.
– Αντικαταστήστε τροφές με ήπια γεύση με άλλες, πιο έντονες. Αντί για μοτσαρέλα προτιμήστε  παρμεζάνα και αντί για πουρέ επιλέξτε  πατάτες φούρνου. Με αυτό τον τρόπο τρώτε αποδεδειγμένα λιγότερο και απολαμβάνετε περισσότερο.
– Προσπαθήστε ώστε τα γεύματά σας να περιορίζουν την πείνα σας αποτελεσματικά. Μη φάτε, για παράδειγμα, ένα μπολάκι τηγανητές πατάτες. Ίσως έτσι να ικανοποιείται η όρεξή σας, αλλά το στομάχι ουσιαστικά μένει άδειο.
– Όσο και αν χαίρεστε την παρέα και τις συζητήσεις στο τραπέζι, θα πρέπει να είστε συγκεντρωμένες στο πιάτο σας. Να απολαμβάνετε το άρωμα, τη γεύση και την υφή του φαγητού και να το μασάτε καλά. Έρευνες έχουν δείξει πως, όταν τρώτε χωρίς να είστε συγκεντρωμένες, φορτώνεστε 30% περισσότερες θερμίδες.

Για να πάρετε μια ιδέα της θερμιδικής αξίας των πιάτων που πρωταγωνιστούν στο γιορτινό τραπέζι, δείτε την παρακάτω λίστα. Ενδεικτικά, καλό θα ήταν να μην ξεπερνάτε τις 1.600 θερμίδες κάθε μέρα.

Γαλοπούλα (1 μερίδα): 450 θερμίδες
½ κούπα γέμιση γαλοπούλας: 180 θερμίδες
Χοιρινό με σέλινο (μερίδα): 697 θερμίδες
Χοιρινό με πατάτες στο φούρνο (μερίδα): 787 θερμίδες
Χοιρομέρι καπνιστό (2 λεπτές φέτες): 237 θερμίδες
½ κούπα πουρές πατάτας: 150 θερμίδες
Πατάτες φούρνου (μερίδα): 430 θερμίδες
1 κούπα ρύζι: 244 θερμίδες
Δίπλες (1 μεγάλη): 75 θερμίδες
Κουραμπιέδες (1): 110 θερμίδες
Μελομακάρονα (1): 140 θερμίδες
Μπακλαβάς (1 κομμάτι): 397 θερμίδες
Πουτίγκα με κρέμα βανίλιας (100 γραμμ.): 587 θερμίδες
Βασιλόπιτα (1 μέτριο κομμάτι): 380 θερμίδες
1 ποτήρι λευκό κρασί: 70 θερμίδες
1 ποτήρι κόκκινο κρασί: 69 θερμίδες

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ