Follow us

Search

Αυτό είναι το No1 πρόγραμμα διατροφής για το 2021

Το 2021 ίσως να είναι η χρονιά που όλοι στοχεύουμε στην βελτίωση της υγείας μας και όχι στη γρήγορη και εύκολη απώλεια κιλών για να “ταιριάξουμε” σε ένα πρότυπο ομορφιάς που δε μας ταιριάζει και ούτε θέλουμε πραγματικά να υιοθετήσουμε. Ας δούμε όμως ποιά “υγιεινή” δίαιτα κρίθηκε πως είναι η καλύτερη για αυτή τη χρονιά;

Αυτό είναι το No1 πρόγραμμα διατροφής για το 2021

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η μεσογειακή διατροφή κατέλαβε την πρώτη θέση ως η καλύτερη δίαιτα, σύμφωνα με την ετήσια λίστα των US News & World Report. Οι δίαιτες DASH και ευελιξίας (flexiterian)  ισοδυναμούν με τη δεύτερη θέση στις δίαιτες για φέτος. Η πρώτη επικεντρώνεται στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και η δεύτερη είναι μια τροποποιημένη χορτοφαγική διατροφή. Οι ειδικοί λένε ότι τέτοιες ταξινομήσεις δεν εκπλήσσουν καθώς και οι τρεις δίαιτες έχουν ομοιότητες: Είναι εύκολο να ακολουθηθούν και να επικεντρωθούν σε ποια τρόφιμα μπορούν να συμπεριλάβουν οι άνθρωποι και όχι να αποκλείσουν.

«Το μεσογειακό πρότυπο διατροφής επικεντρώνεται πραγματικά στο ποιά είναι τα τρόφιμα που θα πρέπει να προσθέτετε σε αντίθεση με τα τρόφιμα που συστείνεται συνήθως να αφαιρείτε», δήλωσε στον ιστότοπο TODAY η Maya Feller, διαιτολόγος στο Brooklyn. «Αυτό που παρατηρούμε με αυτό το πρότυπο διατροφής είναι ότι υποστηρίζει διατροφικές συνήθειες από πολλές κουλτούρες και τρόφιμα. Αντιθέτως, μια «συμβατική δίαιτα» σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο και δεν επιτρέπει αυτήν την ευελιξία και την εξατομίκευση.

δίαιτα

 

Σκέφτεται καν κάποιος να κάνει δίαιτα το 2021;

Μετά τα lockdown, την κοινωνική αποστασιοποίηση και μια συνεχιζόμενη πανδημία, πολλοί δεν θέλουν καν να σκέφτονται την απώλεια βάρους ή τη δίαιτα. Και οι ειδικοί λένε ότι δεν πρέπει. Αντίθετα, θα πρέπει να σκεφτούν το φαγητό για την υγεία τους.

“Αυτός ο χρόνος αλλά και ο προηγούμενος είχε τόσο αρνητισμό με τόσους πολλούς τρόπους που ακόμη και η ιδέα πως οι άνθρωποι σκέφτονται ακόμη τις δίαιτες, είναι πολύ λυπηρό:” Τι έχω να εγκαταλείψω; “” είπε ο Leslie Bonci, διαιτολόγος και ιδιοκτήτης του Active Eating Advice. «Η δίαιτα γίνεται ένα ακόμη πιεστικό και περιοριστικό θέμα, αφού σκεφτόμαστε τι να μην φάμε, μαζί με όλα τα άλλα πράγματα που ήδη δεν κάνουμε. Έτσι κρίνουμε τον εαυτό μας για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα. Και αυτό δεν προάγει απαραίτητα καλή ψυχική υγεία, ούτε προάγει απαραίτητα καλή σωματική υγεία ».

Η Feller δήλωσε πως προτρέπει τώρα τους ασθενείς της να ξεχάσουν τους αριθμούς στην ζυγαριά.

«Όσον αφορά στις συνομιλίες που έχω με τους πελάτες μου, η δίαιτα δεν είναι ένα θέμα για το οποίο μιλάμε. Μιλάμε για συγκεκριμένους μεταβολικούς δείκτες: Πού είναι το σάκχαρο στο αίμα σας; Πώς φαίνεται η αρτηριακή σας πίεση; Πώς είναι το προφίλ λιπιδίων σας; Πού είναι η χοληστερόλη σας; » είπε. «Αυτό που βρήκα με τους ασθενείς μου είναι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι πολύ πιο προβλέψιμοι για τα αποτελέσματα της υγείας τους. Όταν σκεφτόμαστε και εστιάζουμε σε αυτούς τους αριθμούς, τότε αυτομάτως σκεφτόμαστε και πώς τροποποιείται το πρότυπο διατροφής μας και ο τρόπος ζωής μας. »

δίαιτα

Όπως άλλωστε υποστηρίζουν και οι τρεις κορυφαίες δίαιτες που ενθαρρύνουν την ενσωμάτωση περισσότερων φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως στη διατροφή του ατόμου, η αποτροπή από το φαγητό δεν έχει θέση σε μια υγιεινή διατροφή. Μπορεί όμως αυτή η συνολική βελτίωση στην ποιότητα και το χρονισμό της διατροφής να έχει πραγματικά αποτελέσματα στη γενική υγεία του ατόμου – ίσως και τυχαία να οδηγήσει σε κάποια απώλεια βάρους.

«Αυτά τα πρότυπα φαγητού έχουν μια λογική, σωστά; Είναι βιώσιμα. Είναι προσαρμόσιμα. Επιτρέπουν ευελιξία. Επιτρέπουν θρησκευτικές και πολιτισμικές παραλλαγές », είπε η Feller. «Για τον μέσο άνθρωπο που προσπαθεί να επηρεάσει τη μεταβολική του υγεία, πιθανότατα θα υπάρξουν μεγάλα θετικά κλινικά αποτελέσματα».

Αυτά τα πρότυπα διατροφής είναι επίσης συμβατά με διαφορετικούς προϋπολογισμούς. Λόγω της κρίσης COVID-19, περισσότεροι από 50 εκατομμύρια Αμερικανοί, που περιλαμβάνουν 17 εκατομμύρια παιδιά, αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια, σύμφωνα με τον οργανισμό Feeding America. Η μεγαλύτερη οργάνωση κατά της πείνας του έθνους δήλωσε ότι πρόκειται για μια αύξηση 50% από πέρυσι.

“Ο αριθμός των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια έχει αυξηθεί πολύ δραματικά από την αρχή της πανδημίας”, δήλωσε η Feller. «Θα πρέπει να σκεφτούμε την προσβασιμότητα. Αν μπορείτε να πάρετε ξερά φασόλια και αν έχετε ξερά φασόλια, μπορείτε να φτιάξετε ένα εκατομμύριο πιάτα και αυτό εμπίπτει και στα τρία αυτά πρότυπα διατροφής ».

Η αποθήκευση σε κάτι όπως ξηρά φασόλια ή δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί επίσης να μειώσει τον αριθμό των εξόδων που κάνει κάποιος στο παντοπωλείο, μειώνοντας επίσης τον κίνδυνο έκθεσης στον COVID-19.

δίαιτα

Στόχος είναι πια να εστιάσουμε στη συνολική μας υγεία

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται να αλλάξουν διατροφικές συνήθειες, η Feller συνιστά να σκεφτούν τη συνολική υγεία και την ικανότητά τους να είναι συνεπείς στη διατροφή που θα επιλέξουν.

«Μόλις περιοριστείτε στο ότι δεν μπορείτε να συμπεριλάβετε ορισμένα τρόφιμα, τότε ένα ψυχολογικό συστατικό γεννιέται από αυτό, αυτό είναι ένα δυσμενές αποτέλεσμα. Εάν αρχίσουμε να βλέπουμε μια αλλαγή στα λιπίδια σας ή πώς το σώμα σας μεταβολίζει τα σάκχαρα, τότε αυτό θα μπορούσε να είναι ένα αρνητικό αποτέλεσμα», είπε. «Η καλή υγεία πρέπει να είναι πια ο στόχος για τους ανθρώπους. Τι συμβαίνει λοιπόν; Νιώθετε καλά με την ενέργεια που έχετε; Είστε σε θέση να ασχοληθείτε με περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής; Είναι βιώσιμο;Και πώς είναι η ψυχική σου υγεία γύρω από όλα αυτά; » Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από έναν αριθμό σε μια ζυγαριά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

MORE FROM

Διατροφη

BEST of INTERNET