Follow us

Search

Σπλαχνικό λίπος: Τι ακριβώς είναι και ποιες συνήθειες συμβάλουν στην δημιουργία του

Οι ειδικοί μας αποκαλύπτουν τις 4 κυριότερες αιτίες του.

Σπλαχνικό λίπος: Τι ακριβώς είναι και ποιες συνήθειες συμβάλουν στην δημιουργία του

Το «κρυμμένο» ή σπλαχνικό λίπος, είναι το περιττό βάρος που αποθηκεύεται στην κοιλιά και είναι τυλιγμένο γύρω από όργανα όπως το συκώτι και τα έντερα. Το κρυμμένο λίπος μπορεί να αυξήσει τους κίνδυνο για την υγεία μας, με καρδιακές παθήσεις, προβλήματα γονιμότητας, καρκίνο, ηπατική νόσο, διαβήτη τύπου 2 και άλλα. Υπάρχουν πολλές αιτίες κρυφού λίπους, όπως η διατροφή και ο καθιστικός τρόπος ζωής, αλλά υπάρχουν και άλλοι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν επίσης. Οι ειδικοί μας τις αποκαλύπτουν παρακάτω.

1. Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα

λίπος

Πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν νόστιμη γεύση και μπορεί να μη σου φαίνονται τόσο κακή ιδέα, αλλά σύμφωνα με την Kaley Birge, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο και Πιστοποιημένη Personal Trainer, μπορούν να προκαλέσουν σπλαχνικό λίπος. «Η απώλεια βάρους έχει συχνά εξηγηθεί ως μια απλή εξίσωση – πρόσληψη θερμίδων και καύση θερμίδων. Ωστόσο, στην πράξη, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Από τις καθιστικές δουλειές μας, στις διαφημίσεις παντού γύρω μας, στους κατασκευαστές τροφίμων που σχεδιάζουν προϊόντα διατροφής για να κοροϊδέψουν την ψυχολογία του εγκεφάλου μας, μπορούμε εύκολα να ξεγελαστούμε από ένα έλλειμμα θερμίδων. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε λοιπόν,  τις λιγότερο προφανείς αιτίες των κρυφών θερμίδων, ώστε οι προσπάθειές μας για απώλεια λίπους να μην πάνε χαμένες.

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να είναι ακαταμάχητα, καθιστώντας δύσκολη τη διακοπή της κατανάλωσης τους. Ορισμένα χαρακτηριστικά αυτών των τροφίμων περιλαμβάνουν την προσθήκη ζάχαρης, αλατιού και λίπους. Επίσης συνήθως υπολείπονται  φυτικών ινών και νερού που έχουν τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα που είναι χρήσιμα για την υγιή διαχείριση βάρους. Αντίθετα, δοκίμασαι να ενσωματώσεις περισσότερα μη επεξεργασμένα τρόφιμα στη διατροφή σου, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και άπαχες πηγές πρωτεΐνης, όπως φασόλια, όσπρια, κρέας και γαλακτοκομικά. Αυτές οι τροφές θα σε βοηθήσουν να αισθανθείς χορτάτη γρηγορότερα και για περισσότερο και φυσικά θα μειώσουν τη συσσώρευση λίπους από την υπερκατανάλωση».

2. Τρόφιμα και ποτά με προσθήκη ζάχαρης

λίπος

Η Birge λέει ότι η προσθήκη ζάχαρης σε αρτοσκευάσματα, δημητριακά, γιαούρτια και ποτά συχνά οδηγεί σε υπερβολικές θερμίδες στη διατροφή μας. Τα ζαχαρούχα ποτά, όπως οι σόδες και τα γλυκά τσάγια, έχουν επίσης συνδεθεί με αυξημένο σπλαχνικό λίπος γύρω από την περιοχή του στομαχιού. Αυτό συμβαίνει γιατί παρέχουν υψηλή ποσότητα ζάχαρης ακολουθούμενη από πτώση του γλυκεμικού δείκτη, με αποτέλεσμα να λαχταράς θερμίδες αμέσως μετά την κατανάλωσή τους. Αντί για ζαχαρούχα ποτά, δοκίμασε νερά με κάποια γεύση, ανθρακούχα νερά, άγλυκο τσάι ή αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη.

3. Αλκοόλ

λίπος

Σύμφωνα με την Birge, το αλκοόλ έχει πολλούς τρόπους που μπορεί να οδηγήσει σε κρυφή συσσώρευση λίπους, όπως αυξημένη όρεξη, μειωμένη αίσθηση κρίσης, αύξηση της κορτιζόλης και πρόκληση κακής ποιότητας ύπνου. Όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη αποθήκευση λίπους. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθένειων συνιστά στις γυναίκες να μην καταναλώνουν περισσότερα από ένα ποτό την ημέρα και στους άνδρες όχι περισσότερα από δύο. Όταν πρόκειται να πιεις, φρόντισε να το συνδυάσεις με ένα ισορροπημένο γεύμα και  νερό.

4. Δεν καταναλώνεις αρκετή πρωτεΐνη

λίπος

Το να έχεις αρκετή πρωτεΐνη στη διατροφή σου είναι σημαντικό για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του σπλαχνικού λίπους. «Η έρευνα έχει συσχετίσει τις δίαιτες υψηλότερης πρωτεΐνης με μειωμένη πιθανότητα υπερβολικού λίπους στην κοιλιά. Η λήψη αρκετής πρωτεΐνης βοηθά στην ισορροπία του βάρους αυξάνοντας την πληρότητα, επιβραδύνοντας τους χρόνους πέψης και συμβάλλοντας σε υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας. Προσπάθησε να ενσωματώσεις περισσότερη πρωτεΐνη στη δίαιτα σου φροντίζοντας να έχεις μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα. Αυτή μπορεί να είναι άπαχο κρέας, αυγά, φακές, φασόλια ή ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης, όπως ένα shake πρωτεΐνης ή μία μπάρα».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

 

 

 

MORE FROM

Διατροφη

BEST of INTERNET