Follow us

Search

Βιταμίνη Α: Γιατί είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και πού μπορείς να τη βρεις

Είναι καλό να γνωρίζεις τι μπορεί να σου προσφέρει ένα γεύμα και πόσα πολλά περισσότερα μπορείς να πάρεις, μόνο και μόνο απο τις βιταμίνες που πιθανότατα περιέχει. Η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος Σοφία Κόντη, μας βοηθά να γνωρίσουμε καλύτερα τη βιταμίνη Α καθώς και τι προσφέρει στον οργανισμό μας.

Βιταμίνη Α: Γιατί είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και πού μπορείς να τη βρεις

Οι βιταμίνες είναι φυσικές ουσίες, με σημαίνοντα ρόλο στη φυσιολογική ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η βιταμίνη Α είναι λιποδιαλυτή. Χρειάζεται δηλαδή απαραιτήτως λίπη και μέταλλα προκειμένου να απορροφηθεί σωστά από το πεπτικό σύστημα. Σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι επίσης η δυνατότητά της να αποθηκεύεται στο σώμα και κατά συνέπεια να μην χρειάζεται να αναπληρώνεται κάθε μέρα.

·Εμφανίζεται σε δυο μορφές – βιταμίνη Α (ρετινόλη) που υπάρχει μόνο σε ζωικές τροφές και προβιταμίνη Α (καροτίνη) που υπάρχει τόσο σε ζωικές όσο και σε φυτικές τροφές. Η βιταμίνη Α σε μορφή βήτα-καροτίνης είναι προτιμητέα επειδή δεν έχει την ίδια τοξικότητα με τη βιταμίνη Α σε μορφή ρετινόλης.

 Οφέλη της βιταμίνης Α

· Μπορεί να προλάβει κάποιες μορφές καρκίνου.

· Βοηθά στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης.

· Bοηθά στην άρτια λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

· Μειώνει τη διάρκεια των ασθενειών.

· Συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των οστών, του δέρματος, των μαλλιών και των δοντιών.

· Συντελεί στην επούλωση ανοιχτών πληγών και βελτιώνει την ακμή.

βιταμίνη

Ανεπάρκεια βιταμίνης Α

Η ανεπάρκεια στη συγκεκριμένη βιταμίνη παρουσιάζεται συχνά ως αποτέλεσμα χρόνιας κακής απορρόφησης των λιπών και μπορεί να προκαλέσει ξηροφθαλμία, ενώ εμφανίζεται συνήθως σε παιδιά κάτω των 5 ετών.

Καλύτερες φυσικές πηγές βιταμίνης Α:

Συκώτι, καρότα, σκούρα πράσινα και κίτρινα λαχανικά, το μουρουνέλαιο, αυγά, γλυκοπατάτες, γάλα και γαλακτοκομικά, κίτρινα φρούτα.

Για μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στη διατροφή σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Σοφία Κόντη μέσω e-mail  info@hnbdiet.gr ή μέσω Instagram.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

MORE FROM

Διατροφη

BEST of INTERNET