Menu

Έρευνα: Η πρωινή γυμναστική μάς αδυνατίζει

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, όσοι ξεκινούν την ημέρα τους με ήπια προπόνηση εμφανίζουν μειωμένη τάση για τσιμπολογήματα το υπόλοιπο 24ωρο. Συνεπώς, βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στις ιδανικές αναλογίες.

Η μάχη για την απόκτηση ενός άψογου κορμιού ξεκινά από την αρχή της ημέρας. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μπρίγκαμ Γιανγκ των ΗΠΑ, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι η πρωινή γυμναστική μειώνει την επιθυμία για φαγητό.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ηλεκτρόδια για να μετρήσουν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου 35 γυναικών την ώρα που αυτές κοιτούσαν φωτογραφίες με τρόφιμα. Για την πραγματοποίηση του πειράματος, οι εθελόντριες υποβλήθηκαν στην παραπάνω διαδικασία επί δύο συνεχείς ημέρες. Την πρώτη, όλες τους αφιέρωσαν 45' από το πρωινό τους σε γυμναστική, ενώ τη δεύτερη στο πρόγραμμά τους δεν συμπεριλαμβανόταν καθόλου η άσκηση.

Αφού συγκέντρωσαν όλα τα δεδομένα, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι, όταν οι συμμετέχουσες στην έρευνα είχαν προπονηθεί, δεν ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα για τις εικόνες με τα τρόφιμα. Μάλιστα, σε όλη τη διάρκεια εκείνης της ημέρας, η συνολική φυσική τους δραστηριότητα αυξήθηκε. Επίσης, δεν κατανάλωσαν περισσότερο φαγητό προκειμένου να αντισταθμίσουν τις θερμίδες που είχαν κάψει κατά την άσκηση.

Την επόμενη ημέρα ωστόσο, που οι γυναίκες δεν φόρεσαν ξανά τα αθλητικά τους, δεν παρατηρήθηκε κάτι αντίστοιχο: Συγκεκριμένα, καταγράφηκε έντονη δραστηριότητα στον εγκέφαλό τους την ώρα που κοιτούσαν το νόστιμο… θέαμα, ενώ το ίδιο δυνατό ήταν και το αίσθημα της πείνας. Μειωμένη ήταν επίσης η αντίστασή τους σε κάθε λογής αλμυρούς ή γλυκούς πειρασμούς.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να διαπιστώσουν πόσο διαρκεί αυτή η επίδραση της γυμναστικής και αν η μακροχρόνια άσκηση μπορεί να αλλάξει τις διατροφικές συνήθειες των ενηλίκων. Όπως και να 'χει, πλέον έχουμε έναν ακόμη -καλό- λόγο για να υποστηρίζουμε ότι η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ