Menu

Φρουκτόζη: Μπορεί να φταίει για τη συσσώρευση λίπους στο σώμα μας;

Φρούτα, φυσικοί και παρασκευασμένοι χυμοί περιέχουν το σάκχαρο φρουκτόζη. Ως τώρα θεωρούσαμε πως είναι αθώο, νέες όμως έρευνες έχουν διαφορετική άποψη.

Φυσικό αλλά όχι και τόσο αθώο σάκχαρο αποδεικνύεται η φρουκτόζη. Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιστημονική έκδοση The Journal of Nutrition έδειξε ότι η κατανάλωσή της αυξάνει το σπλαχνικό λίπος, δηλαδή αυτό που συσσωρεύεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα. Κάτι τέτοιο ενδέχεται να αποτελεί πρόσθετο επιβαρυντικό παράγοντα για την εμφάνιση καρδιοπάθειας.
Ειδικότερα, οι ερευνητές εξέτασαν 559 ανθρώπους ηλικίας 14-18 ετών και μελέτησαν το ΔΜΣ (δείκτη μάζας σώματος), τη φυσική τους δραστηριότητα και το ποσοστό λιπώδους ιστού. Ακόμα, τους ρώτησαν τι είχαν φάει το τελευταίο εικοσιτετράωρο. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερο καταναλώνει κάποιος φρουκτόζη, τόσο αυξάνονται η πίεση του αίματος, η C- αντιδρώσα πρωτεΐνη (συνδέεται με φλεγμονή) και το σπλαχνικό λίπος, ενώ αντίθετα μειώνεται η καλή χοληστερόλη.
«Θα ήταν λάθος να πούμε ότι η φρουκτόζη κάνει κακό στην υγεία. Όταν όμως η πρόσληψη θερμίδων από αυτήν υπερβαίνει το 16% του συνόλου που λαμβάνουμε καθημερινά, εμφανίζονται οι παράγοντες κινδύνου» δήλωσε ο Νόρμαν Πόλοκ, βασικός συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Επιστημών Υγείας στην Τζόρτζια.

Τι προσέχουμε
Η φρουκτόζη θεωρείται το φυσικό σάκχαρο που βρίσκουμε στα φρούτα, αλλά τα τελευταία χρόνια περιέχεται ως γλυκαντική ουσία και σε αναψυκτικά, γλυκά και άλλες παρασκευασμένες τροφές. Σύμφωνα με το διατροφολόγο Ευμένη Καραφυλλίδη, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η φρουκτόζη επηρεάζει αρνητικά τα νεφρά, γι' αυτό καλό είναι να αποφεύγουμε τις πηγές που την περιέχουν ως γλυκαντικό. Μπορούμε, ωστόσο, να την παίρνουμε άφοβα από τα φρούτα, όπου υπάρχει σε μικρότερο ποσοστό.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search