Menu

Η γυμναστική βελτιώνει τη μνήμη!

Αν θέλετε να νιώθετε νέοι τόσο στο σώμα όσο και στο πνεύμα, να περπατάτε και να κάνετε τζόγκινγκ συστηματικά. Οι πρόσφατες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η άσκηση είναι ευεργετική και για το μυαλό.

Εσείς πόσο συχνά γυμνάζεστε; Αν κάνετε αρκετά καθιστική ζωή, πρέπει να αναθεωρήσετε. Μια καινούρια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική έκδοση Neuroscience τόνισε το σημαντικό ρόλο που παίζει η άσκηση στη μνήμη. Ειδικότερα, για τις ανάγκες της έρευνας, επιστήμονες στο τμήμα ψυχολογίας και νευροεπιστήμης στο κολέγιο Ντάρμουθ στο Ανόβερο συγκέντρωσαν 54 ενήλικες ηλικίας 18-36 ετών.

Οι εθελοντές ήταν υγιείς, έκαναν καθιστική ζωή και δεν γυμνάζονταν ιδιαίτερα. Αφού έδωσαν δείγμα αίματος και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, υποβλήθηκαν σε τεστ μνήμης, κατά τη διάρκεια του οποίου παρατηρούσαν εικόνες αντικειμένων σε μια οθόνη υπολογιστή κι έπειτα καλούνταν να τα θυμηθούν. Στη συνέχεια, κάποιοι ακολούθησαν ένα πρόγραμμα γυμναστικής για ένα μήνα (περπάτημα ή τζόγκινγκ 4 φορές την εβδομάδα επί 30'), ενώ οι υπόλοιποι δεν άλλαξαν τίποτε στην καθημερινότητά τους.

Μετά από 30 ημέρες οι εθελοντές επανήλθαν στο εργαστήριο για τα γνωστά τεστ μνήμης. Πριν από αυτά, σε ορισμένους ανατέθηκε να εκτελέσουν μια σειρά ασκήσεων. Μάλιστα, για μερικούς ήταν η πρώτη φορά που έκαναν κάτι τέτοιο τη συγκεκριμένη ημέρα. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα; Αρκετοί από εκείνους που ανήκαν στην ομάδα των αθλουμένων τα πήγαν πολύ καλύτερα στα τεστ από τους άλλους. Όχι όμως όλοι. Αυτοί που διέπρεψαν ήταν όσοι ασκούνταν για ένα μήνα και έκαναν γυμναστική ακόμα και την ημέρα της εξέτασης.

Περισσότερο ενδιαφέρον έχει και η ανακάλυψη που έκαναν οι ερευνητές σχετικά με τις παραλλαγές της πρωτεΐνης BDNF, για την οποία γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της αυξάνεται με τη γυμναστική και παίζει θετικό ρόλο στη σκέψη. Στα άτομα λοιπόν που έφεραν μια παραλλαγή του γονιδίου που περιορίζει την παραγωγή της δεν παρατηρήθηκε καμία βελτίωση στη μνήμη τους μετά την άσκηση, όσο κι αν γυμνάζονταν.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Search