Menu

Οι super τροφές για καλή μνήμη

Ηλιόσποροι, δημητριακά, λιπαρά ψάρια και φασολάκια είναι μερικές από τις τροφές-κλειδιά που προστατεύουν τον εγκέφαλο από την εμφάνιση άνοιας.

Η μνήμη μπορεί να αρχίσει να εξασθενεί από την ηλικία των 45, σύμφωνα με καινούρια μελέτη που ήρθε στο φως. Επομένως, οι παθήσεις που χτυπούν τον εγκέφαλο δεν αφορούν μόνο τους γονείς και τους παππούδες μας. Οι καλές ειδήσεις είναι ότι μπορούμε να συμβάλουμε στη δημιουργία νέων νευρώνων στον εγκέφαλό μας προσφέροντάς του απλώς τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Ποιες είναι οι τροφές αυτές;

Ηλιόσποροι: Μία χούφτα από τους συγκεκριμένους ξηρούς καρπούς μάς εξασφαλίζει μια γερή δόση βιταμίνης Ε, ισχυρού αντιοξειδωτικού που προστατεύει τους νευρώνες από τις ελεύθερες ρίζες. Ειδικότερα, ειδικοί από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Ε έχουν 25% λιγότερες πιθανότητες από τους υπόλοιπους να αναπτύξουν άνοια.

Γιαούρτι: Σύμφωνα με ερευνητές, όσοι παρουσιάζουν έλλειψη της βιταμίνης Β12 σημειώνουν χειρότερη απόδοση σε τεστ μνήμης από τους άλλους. Κι αυτό επειδή τα χαμηλά της επίπεδα οδηγούν στον εκφυλισμό της μυελίνης που προστατεύει τα νεύρα. Καταναλώστε λοιπόν άφοβα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Σολομός: Ο εγκέφαλος όσων εμφανίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα ω-3 λιπαρών οξέων στα ερυθρά αιμοσφαίρια φαίνεται δύο χρόνια μεγαλύτερος. Πλούσιες πηγές των συγκεκριμένων συστατικών είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, αλλά και τα καρύδια.

Φασολάκια σόγιας: Όσο υψηλότερα επίπεδα χολίνης έχουμε -ουσία που βρίσκεται στα συγκεκριμένα φασολάκια- τόσο καλύτερη απόδοση σημειώνουμε σε τεστ μνήμης. Μια εναλλακτική πηγή πρόσληψης της χολίνης είναι το κρέας γαλοπούλας.

Δημητριακά στο πρωινό: Διαθέτουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες B, C, D και Ε. Ο συνδυασμός αυτός ενδέχεται να προλαμβάνει τη συρρίκνωση του εγκεφάλου που συνδέεται με τη νόσο Αλτσχάιμερ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ