Κι όμως! Αυτές οι καθημερινές συνήθειες προκαλούν πρόωρη γήρανση

Πρόλαβε τις αρνητικές συνέπειες με αυτόν τον οδηγό.

ELLE Team 30 Νοε. 21
Κι όμως! Αυτές οι καθημερινές συνήθειες προκαλούν πρόωρη γήρανση

Μια μελέτη του Χάρβαρντ έδειξε ότι η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με χαμηλότερη θνησιμότητα. Αύξησε λοιπόν, αυτές τις κατηγορίες τροφών στη διατροφή σου για να ζήσεις περισσότερο. Αλλά πώς μπορείς να φαίνεσαι και νεότερη ενώ το κάνεις; Αντί να κυνηγάς την πηγή της νεότητας, απλώς απόφυγε μερικές καθημερινές παγίδες που προκαλούν πρόωρη γήρανση. «Δεν μπορείς να αλλάξεις γενετικά αυτό που έρχεται, αλλά μπορείς να πάρεις τον έλεγχο άλλων παραγόντων που θα βοηθήσουν να παραμείνεις νεότερη», λέει ο Δρ Eugene D. Elliott της MemorialCare. Παρακάτω ακολουθούν 5 καθημερινές συνήθειες που πρέπει να αποφεύγεις. 

1. Ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει «φωτογήρανση» και να σε κάνει να φαίνεσαι μεγαλύτερη

γήρανση

Το μαύρισμα σίγουρα σε κάνει να φαίνεσαι νέα και δροσερή αλλά μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα που μπορεί να οδηγήσουν στην καλύτερη περίπτωσε σε ρυτίδες. «Οι ακτίνες του ήλιου μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το δέρμα μας. Βραχυπρόθεσμα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσουμε ένα ηλιακό έγκαυμα. Όμως, μπορεί επίσης να υπάρχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες στο δέρμα, ακόμα κι αν δεν πάθουμε έγκαυμα. Ο ήλιος γερνά πρόωρα το δέρμα. Ονομάζεται φωτογήρανση και μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε καρκίνο του δέρματος», αναφέρει το Yale Medicine. Τα σημάδια αυτής της φωτογήρανση είναι:

  • Ρυτίδες
  • Αλλαγές μελάγχρωσης όπως κηλίδες ηλικίας, ηπατικές κηλίδες (ηλιακές φακίδες) και φακίδες
  • Απώλεια του τόνου του δέρματος (μειωμένη ελαστικότητα)
  • Τραχιά, ανομοιόμορφη υφή δέρματος
  • Σπασμένα τριχοειδή αγγεία (φλέβες αράχνης), συνήθως γύρω από τη μύτη και το στήθος
  • Ερυθρότητα και κηλίδες

2. Η κατανάλωση σόδας μπορεί να σε κάνει να μοιάζεις μεγαλύτερη

γήρανση

Ερευνητές του UC San Francisco βρήκαν σε μια νέα μελέτη ότι η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών σχετίζεται με τη γήρανση των κυττάρων, σύμφωνα με το Science Daily. «Η τακτική κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη μεταβολικών ασθενειών μέσω της επιταχυνόμενης γήρανσης των κυττάρων», έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης στο συμπέρασμά τους. «Η εξαιρετικά υψηλή δόση ζάχαρης που μπορούμε να βάλουμε στο σώμα μας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα πίνοντας ροφήματα με ζάχαρη είναι μοναδικά τοξική για το μεταβολισμό». Το ίδιο ισχύει και για τα ζαχαρούχα τρόφιμα.

3. Η έλλειψη άσκησης

γήρανση

«Η μεγάλης ηλικίας άνθρωποι πέφτουν συχνά. Αυτό συχνά προέρχεται από την περιορισμένη ευλυγισία και υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης στα νεότερα χρόνια. Η χαμηλή ευλυγισία στα 20 και τα 30 μας μπορεί να προκαλέσει κάποια προβλήματα αργότερα, με τα κύρια να είναι πόνος στις αρθρώσεις ή στους μυς  και μια γενικευμένη καμπουριαστή εμφάνιση. Υπάρχουν ορισμένοι τύποι ασκήσεων που μπορούν να μας βοηθήσουν να χαλαρώσουμε τους μύες και τις αρθρώσεις μας, όπως η yoga ή το pilates. Αλλά μπορούμε επίσης να αυξήσουμε την ευλυγισία μας ακόμα κι αν ασχολούμαστε μόνο με το cardio ή την άρση βαρών. Απλώς βεβαιώσου ότι θα ξεκινήσεις και θα τελειώσεις με ασκήσεις προθέρμανσης και θα επικεντρωθείς στις διατάσεις τόσο πριν όσο και μετά την προπόνηση κάθε φορά», γράφει το Wellspring School of Allied Health.

4. Ο διαταραγμένος ύπνος

γήρανση

Όσοι πάσχουν από άπνοια ύπνου μπορεί στην πραγματικότητα να γερνούν πιο γρήγορα από τους άλλους. Εάν λοιπόν αντιμετωπίζεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να δεις ένα γιατρό. Η σοβαρότητα της διαταραχής της αναπνοής στον ύπνο (SDB) και της διαταραχής του ύπνου συσχετίστηκε μέσα από μία νέα μελέτη με επιγενετική επιτάχυνση της ηλικίας, ανεξάρτητα από μετρούμενες συγχυτικές ουσίες. Αυτές οι συσχετίσεις ήταν ισχυρότερες στις γυναίκες παρά στους άνδρες, υποδηλώνοντας ότι οι γυναίκες μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στις δυσμενείς επιπτώσεις της SDB. Μελλοντική εργασία θα πρέπει να μελετήσει εάν η θεραπεία μειώνει την επιγενετική επιτάχυνση της ηλικίας μεταξύ των ατόμων με SBD. Ένας καλός βραδινός ύπνος μπορεί να κάνει θαύματα για τη νεανικότερη εμφάνισή μας και αφού το πρόσωπό μας χαλαρώνει ενώ κοιμάσαι, αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει να απαλύνεις τις λεπτές γραμμές. Γι’αυτό συνίσταται να κοιμόμαστε τουλάχιστον 8 συνεχείς ώρες.

5. Το κάπνισμα

γήρανση

Μια μελέτη ορόσημο πριν από οκτώ χρόνια απέδειξε ότι το κάπνισμα μπορεί να μας γεράσει. Ερευνητές χρησιμοποίησαν το ετήσιο Φεστιβάλ Twins Days στο Twinsburg του Οχάιο (τη μεγαλύτερη ετήσια συγκέντρωση διδύμων στον κόσμο) για να συγκεντρώσουν τα 79 πανομοιότυπα ζευγάρια που συμπεριέβαλαν στην έκθεση. Μια ομάδα τριών πλαστικών χειρούργων συνέκρινε τα πρόσωπα των διδύμων, το ένα από τα οποία κάπνιζε για τουλάχιστον πέντε χρόνια περισσότερο από το άλλο. Εντόπισαν λοιπόν, μερικές κύριες περιοχές επιταχυνόμενης γήρανσης στα πρόσωπα των καπνιστών διδύμων: τα άνω βλέφαρα των καπνιστών έπεφταν ενώ τα κάτω βλέφαρα κρεμούσαν και είχαν περισσότερες ρυτίδες γύρω από το στόμα. Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Plastic and Reconstructive Surgery.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

 

 

ELLE Λογότυπο ELLE green days

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα: