Menu

Movnat: Γυμναστείτε όπως οι αρχαίοι πρόγονοί μας

Θέλετε ευλύγιστο, δυνατό και σφριγηλό κορμί; Αφήστε τη φύση να σας δείξει τον καλύτερο τρόπο για να το αποκτήσετε. 

Στον τομέα της άσκησης έχουν δοκιμαστεί σχεδόν τα πάντα. Κβαντική φυσική, διαστημική τεχνολογία και αεροναυπηγική έχουν βοηθήσει στη δημιουργία νέων μηχανημάτων αλλά και τεχνικών που υπόσχονται τέλειο σώμα. Μήπως όμως τα πράγματα είναι πιο απλά; Όλο και περισσότεροι γκουρού του fitness φαίνεται πως αφήνουν στην άκρη τα προχωρημένα προγράμματα και επιστρέφουν σε φυσικές πρακτικές. Ανάμεσά τους και το Movnat, ένα καινούριο είδος γυμναστικής που σημειώνει φοβερή επιτυχία στη Μεγάλη Βρετανία. Ο εμπνευστής του Ίρβαν Λε Κορ πίστεψε στις ενστικτώδεις κινήσεις που κάνει ο άνθρωπος στα πρώτα χρόνια της ζωής του, όπως το μπουσούλημα, το σκαρφάλωμα, αλλά και σε εκείνες που έκαναν οι πρόγονοί μας αναζητώντας τροφή ή αντιμετωπίζοντας τις καθημερινές δυσκολίες.
Η μέθοδος Movnat είναι βασισμένη στο πρόγραμμα του Ζορζ Χέρμπερτ, ενός Γάλλου αξιωματούχου του ναυτικού του 19ου αιώνα, ο οποίος στα ταξίδια του παρατήρησε πρωτόγονες φυλές και στη συνέχεια ενσωμάτωσε τις κινήσεις τους σε ένα είδος άσκησης που μπορούσε να κάνει ενώ ταξίδευε. Το Movnat περιλαμβάνει 12 ενστικτώδεις κινήσεις του ανθρώπου: περπάτημα, τρέξιμο, άλμα, ισορροπία, μπουσούλημα, σκαρφάλωμα, άρση, μεταφορά, ρίψη, πιάσιμο, άμυνα και κολύμπι. Σύμφωνα με τον Λε Κορ, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να γυμνάζουμε όλες τις μυϊκές ομάδες χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα το μυαλό μας, καθώς καμία σχεδόν άσκηση δεν γίνεται επαναλαμβανόμενα, γεγονός που προλαμβάνει τραυματισμούς και δημιουργεί ένα πιο αρμονικό αδύνατο σώμα χωρίς αντιαισθητικούς μυς. Όπως εξηγεί ο Λε Κορ, οι φυσικές κινήσεις του Movnat προσφέρουν ένα ισορροπημένα γυμνασμένο σώμα με πολλές δυνατότητες, οι οποίες είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν σχεδόν σε όλα τα σπορ.
Ο εξοπλισμός που απαιτείται είναι ελάχιστος και μπορεί κανείς να τον βρει στη φύση ή στην αίθουσα ενός απλού γυμναστηρίου. Μια δοκός, ένα στεπ, ένα μονόζυγο ή ένα σκοινί αρκούν για τις βασικές ασκήσεις. Τα ίδια «όργανα» σε αυτοσχέδιες εκδοχές μπορείτε φυσικά να βρείτε σε μια παιδική χαρά ή ακόμη και σε ένα πάρκο. Πολλοί από τους μαθητές του Λε Κορ συναντιούνται σε πάρκα του Λονδίνου δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους στο ύπαιθρο. Μάλιστα ο ίδιος, στην ιστοσελίδα του www.movnat.com , μας παροτρύνει να εφαρμόσουμε μερικές από τις βασικές κινήσεις της πρακτικής του στην προπόνησή μας με τους παρακάτω τρόπους:

-Συνδυάστε διάφορες κινήσεις σε ένα σετ του 1΄ και επαναλάβετέ το πέντε φορές με μεγάλη ταχύτητα και ένταση.
-Ενώ περπατάτε προτιμήστε σκαλοπάτια, μικρές ανηφόρες αλλά και περάσματα όπου θα χρειαστεί να σκύψετε και να σηκωθείτε αρκετές φορές.
-Στο τρέξιμο επιταχύνετε και επιβραδύνετε με μεγάλη συχνότητα, αλλάξτε κατευθύνεις και πηδήξτε πάνω από εμπόδια.
-Προσπαθήστε να πηδήξετε από υψώματα (έως ενός μέτρου) και μάθετε να προσγειώνεστε ομαλά.
-Επιχειρήστε να ισορροπήσετε πάνω σε μια πέτρα με το ένα ή και με τα δύο πόδια.
-Δοκιμάστε να σηκώσετε το βάρος του σώματός σας ενώ κρέμεστε από ένα μονόζυγο ή από ένα κλαρί.
-Προσπαθήστε από βαθύ κάθισμα να σηκώσετε αντικείμενα με μέτριο, για τις δυνατότητές σας, βάρος.
-Πάρτε στα χέρια σας ένα κλαρί, πετάξτε το μακριά, τρέξτε να το πιάσετε, σκύψτε και σηκωθείτε γρήγορα και επαναλάβετε.


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ