Menu

Ο ύπνος ενισχύει τα οστά

Όταν κοιμόμαστε λίγες ώρες, το μυοσκελετικό μας σύστημα αποδυναμώνεται. Τα νέα επιστημονικά δεδομένα τονίζουν την αξία του ύπνου και τις συνέπειες που έχει το να πέφτουμε αργά στο κρεβάτι μας.

Πόσες ώρες κοιμηθήκατε σήμερα; Αν συνήθως φτάνετε στη δουλειά σας άυπνοι και ξενυχτάτε λόγω στρες ή για να διασκεδάσετε, καλό είναι να αναθεωρήσετε. Μια καινούρια μελέτη αποδεικνύει ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να επιδράσει αρνητικά όχι μόνο στο ανοσοποιητικό μας σύστημα -κάτι που ήταν ήδη γνωστό-, αλλά και στην υγεία των οστών.

Τα καινούρια στοιχεία βασίζονται σε έρευνες που έγιναν σε πειραματόζωα και δημοσιεύονται στην επιστημονική έκδοση Experimental Biology and Medicine. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών, όσα δεν κοιμούνταν αρκετά εμφάνιζαν μειωμένη οστική πυκνότητα, η οποία θεωρείται ένδειξη για οστεοπενία ή οστεοπόρωση. Ακόμα, τα πειραματόζωα είχαν λιγότερο λίπος στο μυελό των οστών από εκείνα που ξεκουράζονταν.

Οι ερευνητές στο ιατρικό αμερικανικό κολέγιο του Ουισκόνσιν υποστηρίζουν  ότι η χρόνια στέρηση ύπνου επιδρά στο μεταβολισμό των οστών με τέτοιον τρόπο ώστε να υπάρχουν επιπλοκές στη συνολική υγεία του οργανισμού. Αν μάλιστα τα δεδομένα επαληθευτούν και για τους ανθρώπους, όπως περιμένουν οι επιστήμονες, θα αλλάξουν οι κατευθυντήριες οδηγίες για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, που αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται κυρίως στην κατανάλωση ασβεστίου και τη γυμναστική.

Τέλος, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι ώρες του ύπνου που θεωρούνται επαρκείς για τους ενήλικες είναι 7-9, για τα παιδιά σχολικής ηλικίας 10-11, για τα μωρά 12-14 και για τα νεογέννητα 14-15.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ