Menu

Ποια μικροσκοπική τροφή κάνει θαύματα στο σώμα μας;

Προστατεύει την καρδιά, τα μάτια, ενώ είναι μεγάλη πηγή βιταμινών και πρωτεΐνης.

Φωτογράφος: Valery Guedes

Αποτελεί κορυφαίας ποιότητας πηγή πρωτεΐνης και θεωρείται ένα «χάπι βιταμινών». Οι ειδικοί του Διεθνούς Κέντρου για τη Διατροφική Αξία των Αυγών (IENC) αναφέρουν πέντε λόγους για να τρώμε περισσότερα αυγά:
1. Είναι από τις πιο θρεπτικές τροφές: Ένα μόνο αυγό περιέχει 14 απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Α, Β, D και Ε, ενώ αποτελεί και κορυφαία πηγή ασβεστίου, σεληνίου και ιωδίου. Με περιεκτικότητα έξι γραμμαρίων πρωτεΐνης, το αυγό είναι ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που έχουμε στη διάθεσή μας.

2. Περιέχει χολίνη που βοηθά στην υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου: Επιπλέον, παίζει σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση των μεμβρανών των κυττάρων, επηρεάζοντας μια σειρά από ζωτικές λειτουργίες μέσα στο σώμα. Η χολίνη όχι μόνο βοηθά την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου, αλλά συμβάλλει στην καλή ηπατική λειτουργία και το μεταβολισμό, ενώ έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού κατά 241%.

3. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων: Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυγών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων σε υγιείς ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι περιέχει χοληστερόλη, τα αυγά περιέχουν υψηλό επίπεδο πυκνότητας (HDL), τη λεγόμενη «καλή» χοληστερόλη, και έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα με υψηλότερα επίπεδα HDL γενικά έχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

4.Διατηρεί την καλή υγεία των ματιών. Η ανεπάρκεια βιταμίνης Α είναι μία από τις κύριες αιτίες τύφλωσης σε όλο τον κόσμο, και το αυγό είναι μια σπουδαία φυσική πηγή βιταμίνης Α. Οι κρόκοι περιέχουν επίσης ισχυρά αντιοξειδωτικά τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν κάποιες εκφυλιστικές διεργασίες που επηρεάζουν την υγεία των ματιών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ