Menu

Τρόποι για να ανακουφιστείς από τον πονόλαιμο του καλοκαιριού

Αυτές είναι οι κινήσεις ματ για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα που δημιουργούν οι εναλλαγές θερμοκρασίας, τα κρύα ποτά και η έκθεση σε κλιματιστικό.

Φωτογράφος: James Macari

Παγωμένα κοκτέιλ, έκθεση σε κλιματισμό, παγωτά, εναλλαγές από το κρύο στη ζέστη και δεν είναι δύσκολο να παρουσιάσετε πονόλαιμο. Τα συνήθη συμπτώματα είναι ο πόνος κατά την κατάποση, η βραχνάδα της φωνής και η αίσθηση ξηρότητας, ενώ σύμφωνα με έρευνες, μπορούν να διαρκέσουν από 3 έως και 7 ημέρες. Ο γενικός Ιατρός και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, κ. Στάθης Σκληρός συστήνει απλές κινήσεις που μπορούν να προλάβουν την εμφάνιση του προβλήματος και να βοηθήσουν τον οργανισμό:

1. Λήψη άφθονων υγρών (νερό, και ροφήματα): Τα υγρά βοηθούν στην ρευστοποίηση και στην αποβολή των εκκρίσεων από τον λαιμό και την μύτη.
2. Αποφυγή παγωμένου νερού νερά και ποτών.
3. Προτιμήστε φρέσκους χυμούς και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, ώστε να αποκτήσετε καλύτερη άμυνα απέναντι στις ιώσεις.
4. Βεβαιωθείτε ότι πλένετε τα χέρια σας συχνά και καλά.
5. Ξεκουραστείτε όσο μπορείτε. Δώστε στον οργανισμό τα περιθώρια να αναρρώσει.
6. Επιλέξτε από το φαρμακείο καραμέλες για το λαιμό που δεν περιέχουν αντιβιοτικά.

Είναι ωστόσο σκόπιμο να επισκεφτείτε το γιατρό αν:
-Ο πονόλαιμος δεν υποχωρεί και είναι μεγαλύτερης διάρκειας από μια εβδομάδα
-Ο πονόλαιμος υποχωρεί και υποτροπιάζει
-Η κατάποση γίνεται με δυσκολία
-Ο πονόλαιμος συνοδεύεται και από υψηλό πυρετό
-Έχετε επίπονο πονόλαιμο, που συνοδεύεται από νυχτερινή έντονη εφίδρωση και ερεθισμένους αδένες
-Έχετε παρατεταμένη βραχνάδα (πάνω από 3 εβδομάδες) ή επαναλαμβανόμενες κρίσεις βραχνάδας
-Ο γιατρός σας μπορεί να σας δώσει την κατάλληλη αγωγή για να απαλλαγείτε από τον πονόλαιμο και να απολαύσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ