Μήπως το μυστικό για να βρεις το κίνητρο σου για γυμναστική είναι να κάνεις λιγότερη;

Ο προγραμματισμός έξι προπονήσεων την εβδομάδα σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα ανταπεξέλθεις ποτέ στις προσδοκίες σου. Δες, λοιπόν, πόσο συχνά πρέπει πραγματικά να προπονείσαι για να μη χάσεις το κίνητρο σου.

Elle 26 Αυγ. 22
Μήπως το μυστικό για να βρεις το κίνητρο σου για γυμναστική είναι να κάνεις λιγότερη;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η άσκηση είναι λίγο πιο δύσκολη το καλοκαίρι. Κάνει ζέστη, που σημαίνει ότι θέλουμε να καθίσουμε ακίνητοι μπροστά σε έναν ανεμιστήρα, όχι να τρέχουμε στον ήλιο. Μας αρέσει επίσης να εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο που οι άνθρωποι θέλουν να περνούν έξω, φιλοξενώντας μπάρμπεκιου ή κάνοντας μεγάλες βόλτες στο πάρκο με φίλους. Και έπειτα, είνα και το ότι οι περισσότεροι από τους συναδέλφους μας είναι σε διακοπές, επομένως ο φόρτος εργασίας μας αυξάνεται όσο τους καλύπτουμε.

Εάν λοιπόν, προσπαθείς να επιστρέψεις σε μια ρουτίνα, ίσως σκεφτείς ότι η αύξηση του όγκου της άσκησης που κάνεις είναι χρήσιμη, προγραμματίζοντας τακτικές προπονήσεις μέχρι να γίνουν ξανά δεύτερη φύση σου. Αλλά ο προγραμματισμός πέντε ή έξι προπονήσεων την εβδομάδα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μπορεί να είναι μεγάλο λάθος.

«Το να θέτουμε πολύ υψηλές προσδοκίες για εμάς, δεν λειτουργεί», λέει η συμβουλευτική ψυχολόγος και ιδρύτρια του Marathon Psychology, Dr Chloe Bedford. Αντίθετα, προτείνει μειώσεις τις προπονήσεις σου για να ενισχύσεις το κίνητρο σου. Οι λόγοι είναι δύο. «Πρώτον, ο φόρτος προπόνησης μπορεί να είναι υπερβολικός, ειδικά μετά από ένα διάλειμμα, και είναι πιθανό να κουραστούμε και να καούμε», λέει η Dr Bedford. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό, αφήνοντάς σε εκτός παιχνιδιού άσκησης για ακόμη περισσότερο.

γυμναστική

«Επίσης, ψυχικά, η μη επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει είναι πραγματικά αποθαρρυντική. Θεωρούμε τους εαυτούς μας αποτυχημένους και αναρωτιόμαστε γιατί προσπαθήσαμε εξαρχής», προσθέτει.

Με άλλα λόγια, μειώνοντας τις προσδοκίες που έχουμε για τον εαυτό μας, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να πετύχουμε. Το να νιώθουμε ότι το εχουμε είναι ένας σίγουρος τρόπος για να συνεχίσουμε. «Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι μπορούν να ενθουσιαστούν και να έχουν σχέδια που θέλουν να ακολουθήσουν ή στόχους που θέλουν να επιτύχουν. Δεν είναι συναρπαστικό να αναρωτιέσαι ρεαλιστικά τι μπορείς να κάνεις, τι έχεις τον χρόνο και τι είσαι σωματικά ικανός, αλλά είναι καλύτερο να κάνεις λιγότερα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα παρά να βλέπεις το κίνητρο σου να μειώνεται», σημειώνει η Dr Bedford.

Αυτή η συμβουλή μπορεί να ακούγεται παράξενη σε έναν κόσμο όπου το να κάνεις περισσότερα φαίνεται να είναι πάντα η απάντηση, με τους fitness influencers να ενθαρρύνουν τις καθημερινές προπονήσεις. Αλλά όταν δεν αγχώνεσαι για τις προπονήσεις σου, ανησυχώντας πώς θα τις ταιριάξεις με την εργασία, την κοινωνικοποίηση, τις υποχρεώσεις της ζωής και τις οικογενειακές ευθύνες, πιθανότατα θα πάρεις περισσότερα από αυτές.

γυμναστική

«Είμαστε προγραμματισμένοι να θέλουμε να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με όλους τους γύρω μας, αλλά το να προσπαθήσουμε να ζήσουμε με τα προγράμματα των άλλων – ή να φτάσουμε όσα κάναμε εμείς στο παρελθόν – δεν θα βοηθήσει τώρα», υπενθυμίζει.

Όπως γράφει ο καθηγητής John A Johnson στο Psychology Today, «Το πρόβλημα της προσδοκίας εμφανίζεται όταν περιμένουμε να συμβεί κάτι χωρίς καλούς λόγους για αυτήν την προσδοκία […] Αυτό είναι πραγματικά προφανές όταν μιλάμε για καφέ. Δεν μπορώ να φτιάξω ένα φλιτζάνι καφέ μόνο με το να το σκεφτώ ότι υπάρχει. Πρέπει να κάνω τα απαραίτητα βήματα για να το πετύχω».

Όταν το ημερολόγιό σου είναι γεμάτο, η ψυχική σου υγεία δεν είναι στα καλύτερα της και μετά βίας κοιμάσαι στη ζέστη, μπορεί να μην έχεις τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις τις προσδοκίες σου για την προπόνηση. Προσπάθησε να βρεις ένα πρόγραμμα που ρεαλιστικά πιστεύεις ότι θα τηρήσεις και στοιχηματίζουμε ότι θα καταφέρεις να πετύχεις τους στόχους σου και να αισθανθείς υπέροχα γ’ αυτό.

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα: