Ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων έχει διατηρηθεί όλα αυτά τα χρόνια σε όλα τα επίπεδα της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM) σε όλο τον κόσμο. Παρόλο που οι γυναίκες έχουν σημειώσει τεράστια πρόοδο προς την αύξηση της συμμετοχής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται σε αυτούς τους τομείς.
Στο πλαίσιο αυτό στις 22 Δεκεμβρίου 2015 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών καθιέρωσε τη Διεθνή Ημέρα Γυναικών και Κοριτσιών στην Επιστήμη, η οποία τιμάται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου για να «επισημάνει πως η γεφύρωση του χάσματος των φύλων στην επιστήμη είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης και την εκπλήρωση της υπόσχεσης της Ατζέντας του 2030, «να μην μείνει κανείς πίσω»».
Σύμφωνα με στοιχεία του UIS της Unesco, λιγότερο από το 30% των ερευνητών παγκοσμίως είναι γυναίκες και με βάση τα στοιχεία της UNESCO (2014-2016), σε παγκόσμιο επίπεδο, η εγγραφή των γυναικών είναι ιδιαίτερα χαμηλή στον τομέα της Πληροφορικής (3%), στις φυσικές επιστήμες, στα μαθηματικά και στη στατιστική (5%) και στη μηχανική, τη βιομηχανία και τις κατασκευές (8%).
Για να καταφέρουμε όμως να αυξήσουμε τα συγκλονιστικά αυτά ποσοστά, πρέπει να υπερβούμε τους αριθμούς και να εντοπίσουμε τους ποιοτικούς παράγοντες που αποτρέπουν τις γυναίκες από το να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά. Από τις εκπαιδευτικές τους οδούς έως τους κοινωνικούς παράγοντες, όπως η δημιουργία οικογενειακού και το εργασιακό περιβάλλον. Στη συνέχεια, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα αυτά ως βάση για την άσκηση καλύτερα στοχευμένων πολιτικών σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.
Εξάλλου ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες! Ας ενθαρρύνουμε λοιπόν τα κορίτσια γύρω μας να ακολουθήσουν τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες και που ξέρεις μπορεί να είναι εκείνες που θα πραγματοποιήσουν στο μέλλον μικρά ή και μεγάλα θαύματα.