Λίγες εβδομάδες πριν, πήραμε μία γεύση από τη νέα εποχή του οίκου Burberry με την υπογραφή του νέου του creative director Daniel Lee. Το κέλευσμα της αλλαγής δόθηκε με το επαναλανσάρισμα του logo της Burberry. Ο Lee επανέφερε τον ιππότη της Burberry (ο οποίος υπήρχε στο logo του Οίκου από το 1901 και αφαιρέιθηκε το 2018, σαν αποτέλεσμα της νέας ταυτότητας του brand υπό τον Tisci), μαζί με την προσθήκη της λατινικής λέξης “prorsum” που σημαίνει “προς τα εμπρός”. Η συγκεκριμένη κίνηση, εκτός από ένα homage στις ρίζες του βρετανικού οίκου, μπορεί να θεωρηθεί και ένα κλείσιμο του ματιού από τον Daniel Lee, ο οποίος αναλαμβάνοντας την καλλιτεχνική διεύθυνση της Burberry, επιστρέφει στην πατρίδα του, την Μ. Βρετανία, με μοναδικό σκοπό να πάει το brand μονάχα μπροστά.
Ο Daniel Lee έγινε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Burberry τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, λίγες ημέρες μετά το τελευταίο σόου του απερχόμενου Riccardo Tisci για το βρετανικό brand. Προηγουμένως, υπήρξε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Bottega Veneta και η μετακίνησή του είναι από τις μεγαλύτερες στη γεμάτη δράμα και κινητικότητα σεζόν για τη μόδα τα τελευταία χρόνια. Το πρώτο του show για τον οίκο Burberry και τη σεζόν FW2023 έλαβε χώρα χθες στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου, δίνοντας το στίγμα της νέας εποχής.
Αν ήμασταν υποχρεωμένοι να περιγράψουμε το show με δύο μονάχα λέξεις αυτές θα ήταν, “πνοή ανανέωσης”. Ο σχεδιαστής κάνει τις προθέσεις του ξεκάθαρες από το άνοιγμα του show, καθώς “πειράζει” την καπαρντίνα – σήμα κατατεθέν του οίκου, που δεν είναι πια στην μπεζ απόχρωση – συνώνυμη του brand, αλλά σε ένα εξαίσιο σκούρο πράσινο, ενώ τα πέτα της είναι ντυμένα με σμαραγδί faux γούνα. Ισορροπώντας με χάρη λοιπόν ανάμεσα στο φρέσκο, το σύγχρονο και την παράδοση του οίκου, ο Lee δείχνει αποφασισμένος να κάνει την Burberry ξανά pop. Να δημιουργήσει ένα brand – φετίχ.
Το τελευταίο το αντιλαμβανόμαστε όσο το show προχωρά και γεμίζει απροσδόκητα με χρώμα (μοβ με μαύρο ή κίτρινο, κόκκινο με – το χρώμα της χρονιάς – ματζέντα, κίτρινα με γκρι, μπλε με λευκό), η (πάντα) faux γούνα επιμένει, τα φτερά μεταμορφώνουν τα μοντέλα σε εξωτικά πουλιά, το φλοράλ pattern εντυπωσιάζει και τα αξεσουάρ γίνονται όλο και πιο “αλλόκοτα”, διασκεδαστικά, must have items. Θερμοφόρες με πλεκτή θήκη, υπερμεγέθη γούνινα καπέλα και “αυτάκια”, σκουφάκια με πάπιες (“Με θυμίζουν μια βόλτα στο πάρκο”, δήλωσε για αυτή του την επιλογή ο σχεδιαστής), πέδιλα με γούνινο πάτο και φλις κουβέρτες σε ρόλο κασκόλ υπογραμμίζουν τη στροφή που κάνει ο Lee από τη στιγμή που έπιασε το τιμόνι της Burberry. Η σφραγίδα έρχεται με τα T-shirts που φέρουν το moto “Change is inevitable“.
Φυσικά, ειδική μνεία αξίζουν οι τσάντες, οι οποίες κυμαίνονται από δερμάτινα crossbodies, moonbag shaped τσάντες ώμου, έως υπερμεγέθη totes, σε πρωτοφανή ποικιλία για την οίκο, αλλά δεν περίμενε κανείς κάτι λιγότερο από τον εμπνευστή της πλέον εμβληματικής Cassette, που εκτόξευσε τη δημοτικότητας της Bottega Veneta.
Daniel Lee, καλωσόρισες σπίτι.
Φωτογραφίες: IMAXtree