Η Chanel ταξιδεύει στην Κίνα για χάρη της Métiers d’art 2024/25, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα το συγκινητικό φιλμ για τη συλλογή. Η διάσημη Δυτική Λίμνη (Lake Xihu) στο Hangzhou της Κίνας θα είναι η ακριβής τοποθεσία της συλλογής CHANEL Métiers d’art 2024/25. Το σόου είναι ένας εορτασμός της δεξιότητας και της γνώσης των Métiers d’art της μόδας στη χειροτεχνία και η Hangzhou είναι το κατάλληλο σκηνικό, δεδομένης της εξαιρετικής κληρονομιάς της πόλης στην κατασκευή και το εμπόριο μεταξιού. Η πόλη είναι κέντρο δημιουργικότητας, καθώς και χειροτεχνίας: η ομορφιά των τοπίων και των λιμνών της έχουν εμπνεύσει αμέτρητους ποιητές και καλλιτέχνες, και τώρα αποτελούν το σκηνικό για μια νέα ταινία του Wim Wenders, με πρωταγωνίστριες τις ηθοποιούς και πρέσβειρες του Οίκου Tilda Swinton και Xin Zhilei και τη νεοδιορισθείσα πρέσβειρα της CHANEL Leah Dou.
Η ταινία αποτίει φόρο τιμής σε έναν οδυνηρό δεσμό μεταξύ της Δυτικής Λίμνης και της ιδρύτριας της CHANEL Gabrielle Chanel. Από το σπίτι της στο Παρίσι, έβλεπε καθημερινά οράματα της λίμνης, που αποδίδονταν σε μια κινεζική οθόνη λάκας. Η οθόνη αποτελούσε μέρος μιας συλλογής είκοσι περίπου παραβάν, που χρονολογούνται από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα, τα οποία συγκέντρωσε κατά τη διάρκεια της ζωής της. «Λιποθυμούσα από ευτυχία όταν έμπαινα σε έναν έμπορο κινεζικής τέχνης και έβλεπα ένα Coromandel», είχε πει κάποτε. Η οθόνη που απεικόνιζε το Hangzhou ήταν η μεγαλύτερη της συλλογής της και κοσμούσε το προσωπικό της γραφείο στο σπίτι της στην Rue Cambon. Η ιδιαίτερη αντίκα αποτέλεσε την αφετηρία του Wenders για τη νέα αυτή ταινία. Στην οθόνη του Coromandel, όπως και στην ταινία, η λίμνη είναι το σκηνικό των ανταλλαγών και των αλληλεπιδράσεων: η ζωή εκτυλίσσεται καθώς η επιφάνεια του νερού κυματίζει και καθώς το αεράκι φυσάει πάνω στα δέντρα που γειτονεύουν τα πολλά κανάλια, τις γέφυρες και τις παγόδες. Η οθόνη, και τα μοτίβα της, έγιναν αγωγός για τα δημιουργικά όνειρα της Mademoiselle Chanel – αν και η ίδια δεν επισκέφθηκε ποτέ την Κίνα, οι εικόνες που περιείχαν οι οθόνες της και, με τη σειρά τους, η φαντασία της, τροφοδότησαν την οπτική της γλώσσα. Λεπτομέρειες από την κινεζική κουλτούρα εμφανίστηκαν σε όλες τις δημιουργίες της από τη δεκαετία του 1950 και του 60. Για τη Mademoiselle Chanel, η λίμνη συνέχισε τον ρόλο που είχε σε όλη την ιστορία, ως καταλύτης για θρύλους και αφηγήσεις ιστοριών.
Η νέα ταινία του Wenders, η οποία ανατέθηκε για να σηματοδοτήσει τη συλλογή CHANEL 2024/25 Métiers d’art στο Hangzhou, αποτίει φόρο τιμής στη σημαντική κληρονομιά της λίμνης και στη δυνατότητα υπέρβασης της πραγματικότητας μέσω της εικόνας και της έμπνευσης. Η ταινία είναι ένας εορτασμός του ταξιδιού, τόσο κυριολεκτικά όσο και φανταστικά. Γιορτάζει τη ζωτικότητα και τις συνδέσεις που προκύπτουν όταν χτίζονται διάλογοι μεταξύ των πολιτισμών.
Στην ταινία του Wenders, η οθόνη της Mademoiselle Chanel επαναπροσδιορίζεται ως ένα νέο παράθυρο στον κόσμο, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, από τις οθόνες των φορητών υπολογιστών μέχρι τις φωτογραφικές μηχανές.
Τα όνειρα του παρελθόντος και οι συνήθειες της σύγχρονης ζωής συνδυάζονται, ένα νεύμα στο μεγαλείο της Hangzhou, μιας σύγχρονης μητρόπολης που αγκαλιάζει τόσο την παράδοση όσο και το καινούργιο. Ακριβώς όπως και το σκηνικό της, αυτή η ταινία περιπλανιέται μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, φαντασίας και πραγματικότητας, δείχνοντας πώς η περιέργεια μπορεί να πυροδοτηθεί από την εικόνα, την ανταλλαγή και το ανοιχτό μυαλό.
Δείτε το φιλμ για τη συλλογή CHANEL Métiers d’art 2024/25
Φωτογραφίες: Courtesy of CHANEL