Η καρδιά της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας χτυπά και πάλι σε κανονικούς ρυθμούς. Τα shows των οίκων επιστρέφουν, οι άδεις καρέκλες γύρω από το runway γεμίζουν ξανά, το street style παρουσιάζει ξανά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον με τις fashionistas να γεμίζουν λάμψη και στυλ τις μεγάλες λεωφόρους του Παρισιού, του Μιλάνου, της Νέας Υόρκης. Όλα θυμίζουν την προ Covid εποχή και εμείς είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενες για αυτό. Ανάμεσα σε όσα περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία ήταν και το Métiers d’Art show του οίκου Chanel, το οποίο λαμβάνει χώρα πάντοτε τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου από το 2002 και έπειτα.
Μετά την περσινή εμφάνιση στο Château des Dames στην Κοιλάδα του Λίγηρα, o οίκος Chanel και η καλλιτεχνική του διευθύντρια Virginie Viard επιστρέφουν στη βάση τους για το Métiers d’Art 2022 show, στο hub Le19M, στην καρδιά του Παρισιού και συγκεκριμένα στο 19ο διαμέρισμα. Tο κτίριο, που έχει σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Rudy Ricciotti, άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του ως ένας χώρος έκφρασης όπου υφαίνεται η τέχνη της υψηλής ραπτικής και η μαγεία της μόδας.
View this post on Instagram
Αυτή τη χρονιά ο εμβληματικός οίκος αφιερώνει την Métiers d’Art συλλογή του σε 8 οίκους χειροτεχνίας, οι οποίοι αποτελούν επίσημους συνεργάτες του εδώ και χρόνια. Είναι εκείνοι που κρύβονται πίσω από την χειροποίητη κατασκευή των υποδημάτων, των καπέλων, των κεντημάτων, των μπιζού και άλλων αξεσουάρ που θαυμάζουμε στις συλλογές Chanel. Όλο αυτό το σκηνικό με τις καθαρές γραμμές αποτυπώθηκε στη συλλογή που παρουσιάστηκε, η οποία έφερε το όνομα “Metropolitan”. H πρόσοψη του κτιρίου, που μοιάζει να έχει διακοσμηθεί με τσιμεντένιο νήμα, εμφανίστηκε σε μία γκάμα κομματιών, από τις tweed τσέπες του κλασικού μαύρου παλτού που άνοιξε το show μέχρι την τρισδιάστατη υφή ενός πλεκτού μοβ σετ.
Η Virginie Viard είναι εδώ και πολύ καιρό οπαδός της challenging σιλουέτας, και το επιβεβαιώνει με τις δημιουργίες της, όπως είναι οι πλεκτές βερμούδες, τα maxi φορέματα χωρίς καθορισμένη μέση αλλά και τα φαρδιά τζιν με λάστιχο στη μέση. Αυτό δεν σημαίνει πως αφήνει πίσω το υπέρκομψο DNA του οίκου. Στην πιο πρόσφατη συλλογή που φέρει την υπογραφή της, πρωταγωνιστές ήταν τα tweed σακάκια και παλτό, τα ταγέρ, τα faux bijoux, οι ροζ τόνοι και οι δίχρωμες Mary Janes.
Όμως, η Viard φροντίζει να μπλέξει όλα αυτά με στοιχεία streetwear αισθητικής και 80s αναφορές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα bomber jackets με φούτερ μανίκια, οι graffiti-style διάκοσμοι κεντημένοι με πούλιες πάνω σε τζάκετ, τα ογκώδη πλεκτά σετ με βερμούδα σε χρώματα όπως το μοβ ή το royal μπλε, τα ξεβαμμένα jeans κ.ά, τα οποία αξιοποιεί ώστε να αναδείξει όσο περισσότερο την υψηλή δεξιοτεχνία και την χειροποίητη τεχνική των συνεργατών της.
Τα λαμπερά κοσμήματα αποτέλεσαν μία μοναδική έκφραση της τεχνογνωσίας που κρύβεται πίσω από τον οίκο Goossens. Το layering με τις εντυπωσιακές χρυσές και ασημί αλυσίδες και τις micro-ζώνες μας γύρισε στον πλουραλισμό προηγούμενων δεκαετιών, σημαίνοντας την επανέναρξη μίας πιο ελεύθερης και διασκεδαστικής περιόδου.
Εξελιγμένες κλασικές γραμμές κατέκλυσαν τα νέα headquarters του οίκου. Οι μάξι φούστες της Viard επανασυστήθηκαν με τολμηρά σκισίματα, τα μαλλιά των μοντέλων γέμισαν με oversized μαύρους φιόγκους και οι μεταλλικές, σατέν και δερμάτινες υφές δημιούργησαν ένα παζλ, ωδή στη μαγεία της μόδας.
Φυσικά και υπήρχαν κάποια statement κομμάτια, τα οποία μαγνήτισαν τα βλέμματα. Σ’ αυτήν την κατηγορία ανήκουν σίγουρα οι ζακέτες και οι mini φούστες με το διάσημο διπλό C. Θέλοντας να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στην Gen-Z έκαναν την εμφάνισή τους micro belts επάνω σε γυμνές μέσες για να τονίσουν τη σιλουέτα. Plus, οι oversized μαύροι φιόγκοι που κοσμούσαν τα μαλλιά και ήταν ανεπιτήδευτα τοποθετημένοι, επρόκειτο να γίνουν must τους επόμενους μήνες.