Το σημαντικότερο για να τα καταφέρεις στον χώρο της μόδας, πέρα από τα προφανή ταλέντο και κεφάλαιο, είναι η αγάπη για το αντικείμενο. Όταν λατρεύεις αυτό που κάνεις και δίνεις όλο σου το είναι, η επιτυχία είναι αναμφίβολα αναμενόμενη. Σε αυτή την άποψη με οδήγησε και η συνομιλία που είχα με την Caterina Negra, η οποία ανέλαβε τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Pinko το 2011, συνεχίζοντας το τεράστιο έργο των γονιών της, Pietro Negra και Cristina Rubini. Σήμερα, η ίδια μοιάζει το ίδιο παθιασμένη με το αντικείμενο -μην ξεχνάμε πως η μόδα κυλάει στο DNA της- προσπαθώντας να εξελίξει όσο το δυνατόν περισσότερο την οικογένεια της Pinko, χαρίζοντας, μέσω των σχεδίων της, σε όλες τις γυναίκες έναν χώρο όπου μπορούν να εκφράσουν τη δημιουργικότητα και την πραγματική ταυτότητά τους.
Ας γνωρίσουμε καλύτερα τη γυναίκα που κρύβεται πίσω από τις συλλογές της Pinko, οι οποίες προωθούν τον δυναμισμό και τη μοναδικότητα.
Πόσο διαφορετική είναι η Pinko του 2024 από το brand της δεκαετίας του 1980; Ποιες είναι οι αξίες που παραμένουν αναλλοίωτες μέχρι σήμερα;
Η Pinko του 1980 είναι σίγουρα διαφορετική από την Pinko του 2024, αλλά με τις ίδιες βασικές αξίες και ιδανικά: έχει εξελιχθεί σε ένα παγκοσμίως γνωστό brand, χάρη στην ποιότητα των προϊόντων της και την εμβληματική Love Bag. Πάντα πρωτοποριακή και καινοτόμος, η εταιρεία αγκάλιασε τις ευκαιρίες που προσέφεραν οι νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα, επέλεξε να ενισχύσει τις αξίες της μάρκας αγκαλιάζοντας το Web3 και λανσάροντας την εμβληματική Love Bag στο Metaverse.
View this post on Instagram
Οι αξίες μας, από την αρχή της ιστορίας της Pinko, είναι οι ίδιες. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ: Βρίσκουμε πάντα διαφορετικούς τρόπους να εξερευνούμε πρωτότυπες ιδέες και να αμφισβητούμε τις συμβάσεις. ΦΡΟΝΤΙΔΑ: Νοιαζόμαστε για την τέχνη μας, τους ανθρώπους, την κοινότητα και το περιβάλλον. Είμαστε πάντα ειλικρινείς και διαφανείς. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΝΟΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Με γνώμονα την περιέργεια και έχοντας εμπιστοσύνη στην ευελιξία μας, καλωσορίζουμε τη δημιουργική αταξία για να εφευρίσκουμε από την αρχή τους εαυτούς μας και να ξεπερνάμε νέες προκλήσεις. ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ: Νοιαζόμαστε για τους ανθρώπους και το περιβάλλον.
Από τότε που αναλάβατε τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας στην Pinko το 2011, τι έχει αλλάξει στον τρόπο που δουλεύετε;
Έχουν αλλάξει πάρα πολλά από τότε, και δεν νομίζω μόνο για εμένα αλλά για όλους! Έχει αλλάξει ολόκληρος ο κόσμος σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα! Νομίζω ότι η μόδα έχει καθήκον να ακολουθεί και να συμβαδίζει με ό,τι είναι επαναστατικό, με τις συνεχείς αλλαγές στην κοινωνία, τη σχέση της με αυτήν, αλλά και με την ταχύτητα. Από το 2011 έχουν αλλάξει τόσο πολλά πράγματα, ωστόσο η δουλειά μου βασίζεται στην ικανότητα να συμβαδίζω με τις εξελίξεις και τις επαναστάσεις της κοινωνίας… Από την αρχή κατάλαβα ότι όταν ανοίγονται νέοι δρόμοι και συμβαίνουν αλλαγές, πρέπει να βρει κανείς καινούριες μεθόδους και διαδικασίες για να εργαστεί. Λατρεύω τις αλλαγές, για εμένα αποτελούν κίνητρο για ανάπτυξη, με βοηθούν να βελτιώνομαι, τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά. Πολλά έχουν αλλάξει: όχι μόνο η ανάπτυξη νέων αγορών, αλλά και το ότι απευθυνόμαστε σε νέο ηλικιακό κοινό, που έφερε μαζί του καινούριους τρόπους επικοινωνίας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η κύρια δουλειά μέσα σε μια ομάδα σχεδιαστών και δημιουργών είναι να μπορείς να εμπλέκεις τους πάντες στην αλλαγή και να διατηρείς μια «δυνατή και νικηφόρα ομάδα», παρά τις επίσης πολύ γρήγορες και συχνά απροσδόκητες και ακραίες αλλαγές καταστάσεων.
Η μόδα ήταν πάντα ένας τομέας που σας ενδιέφερε;
Πάντα μου άρεσε η μόδα, είναι μέρος της ζωής μου. Από μικρό κορίτσι έπαιζα με τα ρούχα, διοργάνωνα επιδείξεις μόδας με τις φίλες μου, προσπαθούσα να σχεδιάζω σκίτσα και να φαντάζομαι τις δικές μου συλλογές αντλώντας πάντα έμπνευση από την ντουλάπα της μητέρας μου. Με τη μόδα είχα πάντα μια φυσική και αυθόρμητη σχέση, νομίζω ότι είναι στο DNA μου, χάρη στους γονείς μου. Ωστόσο το πιο φυσικό πράγμα για εμένα είναι να βρίσκομαι στην εξοχή και κοντά στα ζώα μου.
Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν γυναίκες σε θέσεις όπως η δική σας, δεδομένου ότι χρόνο με τον χρόνο γίνονται όλο και λιγότερες στη βιομηχανία της μόδας;
Είναι ζωτικής σημασίας για την ισότητα των φύλων. Προσπαθούμε πάντα να το κάνουμε αυτό, μάλιστα στην εταιρεία μας το 87% των εργαζομένων είναι γυναίκες και πολλές από αυτές παίζουν σημαντικό ρόλο. Ελπίζω ότι η κατάσταση θα συνεχίσει να βελτιώνεται, το πιστεύω αυτό, γιατί βλέπω μικρά, αλλά και μεγάλα βήματα.
Ποια στοιχεία ξεχωρίζουν τη γυναίκα της Pinko;
Ανεξάρτητη, θηλυκή, σέξυ και δυνατή. Μια γυναίκα που δεν νοιάζεται για τη γνώμη των άλλων, αποφασισμένη να τολμήσει και να ξεχωρίσει με υπερηφάνεια.
Από πού αντλείτε έμπνευση για κάθε συλλογή και ποιες είναι οι στιγμές που αισθάνεστε πιο δημιουργική;
Βρίσκω έμπνευση ζώντας στο έπακρο κάθε στιγμή και κάθε μέρα, κάνοντας πράγματα που μου αρέσουν. Αυτό μου επιτρέπει να έχω πολλή καθαρή ενέργεια και αποτελεί το καύσιμό μου για κάθε στιγμή. Η δουλειά μου είναι το πάθος μου και ως εκ τούτου δεν απαιτεί προσπάθεια. Θα μπορούσα να συγκρίνω το πάθος μου για τη μόδα με την αγάπη μου για τα άλογα – μαζί τους δεν κουράζομαι ποτέ. Μου αρέσει να ζω σε επαφή με τη φύση και με τα ζώα μου, να βλέπω καινούρια πράγματα, ενώ ταυτόχρονα νιώθω την ανάγκη να ταξιδεύω και να έχω νέες εμπειρίες: αυτό το μείγμα διεγείρει τη δημιουργικότητά μου και με βοηθά να βρω μια εσωτερική γαλήνη, η οποία είναι απαραίτητη για να φορτίζω τις μπαταρίες μου.
Με την Pinko να βρίσκεται στη γκαρνταρόμπα εκατομμυρίων γυναικών εδώ και αρκετές δεκαετίες, ποιο θα λέγατε ότι είναι το κλειδί της επιτυχίας;
Η Pinko αντιμετωπίζει τη μόδα ως ένα λούνα παρκ, ένα μέρος όπου όλες οι γυναίκες μπορούν να διασκεδάσουν και να εξερευνήσουν ελεύθερα και με αυτοπεποίθηση νέα εδάφη. Πάντα θέλαμε να είμαστε διαφορετικοί και αυτή η προσέγγιση διακρίνεται στον τρόπο με τον οποίο εκφραζόμαστε: όταν επικοινωνούμε είμαστε αναπαλογητικοί, ατρόμητοι και απρόβλεπτοι.
Βιώσιμη μόδα: Πώς αντιμετωπίζει η Pinko αυτή την πρόκληση;
Η Pinko ανταποκρίνεται στις οικολογικές προκλήσεις με το πρόγραμμα PINKO TAKE CARE. Φροντίζουμε το περιβάλλον προσπαθώντας να εισάγουμε στις συλλογές μας όλο και περισσότερα προϊόντα από ανακυκλωμένα και ανακτημένα υλικά. Έχουμε πολλά πράγματα και πολλά σχέδια στο μυαλό μας και παραμένουμε ενωμένοι. Δεν τα παρατάμε, ακόμα και όταν ο δρόμος είναι ανηφορικός και η πρόκληση φαίνεται πολύ δύσκολη. Για παράδειγμα, χάρη στις τελευταίες τεχνολογίες, από το 2016 οι συλλογές μας είναι εντελώς απαλλαγμένες από γούνα.
Πείτε μας μερικά πράγματα για τη νέα σας συλλογή.
Η συλλογή FW24 είναι εμπνευσμένη από το στυλ της Νέας Υόρκης. Το brand γιορτάζει την ατομική ελευθερία που επιτρέπει σε κάθε γυναίκα, κάθε μέρα, να εκφράζει το δικό της στυλ, επιλέγοντας μια πλήρη και συνεπή γκαρνταρόμπα που σαγηνεύει με εντυπωσιακά σχέδια, εκλεκτά υλικά και ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Τα κορίτσια που περπατούν στους δρόμους του Lower East Side είναι νέα, φρέσκα και σούπερ cool. Οι ουδέτερες αποχρώσεις του μαύρου, του λευκού και του ταμπά αναμειγνύονται με ζωντανές πινελιές κίτρινου, τιρκουάζ και πετρόλ, καθώς και με παστέλ μπλε και ροζ πινελιές. Φωτογραφίσαμε την καμπάνια FW, όπως και την SS, με το super model Mariacarla Boscono.