Το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι ήταν γεμάτο εντυπωσιακές συλλογές και συγκινητικά σόου που μας έκαναν να είμαστε κολλημένες στο κινητό μας για να παρακολουθήσουμε τα live των οίκων μόδας που παρουσίασαν τα νέα σχέδια για την Άνοιξη / Καλοκαίρι 2024. Λίγες ημέρες πριν πέσει η αυλαία για τις Εβδομάδες Μόδας που μάς έδωσαν μία γεύση για τα trends που θα βλέπουμε παντού την εαρινή και θερινή σεζόν, 5 luxury brands κατάφεραν να στρέψουν τα βλέμματα του κόσμου πάνω τους, μέσα από τη δημιουργικότητά τους και τα μηνύματα που ήθελαν να στείλουν με τις νέες συλλογές τους.
Valentino
Πέρα από τις εντυπωσιακές συλλογές που μας έχει συνηθίσει, ο Pierpaolo Piccioli αυτή τη φορά ήθελε να δημιουργήσει ένα συγκινησιακό τοπίο, πραγματοποιώντας το σόου στην École des Beaux-Arts, όπου ο Valentino Garavani ήταν φοιτητής. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της επίδειξης μία performance έλαβε χώρα όπου η FKA Twigs χόρευε μαζί με ένα πλήθος χορευτών σύγχρονου χορού, προσδίδοντας αρκετό συναίσθημα στην όλη εικόνα. Ειδικότερα, στην πασαρέλα εντοπίσαμε αρκετά κομμάτια με cut-outs που δημιουργήθηκαν με την τεχνική altorilievo και το μοτίβο των λουλουδιών να επαναλαμβάνεται, αφού ο Piccioli με τη συλλογή του L’ ecole ήθελε να στρέψει τον προβολέα προς τη γυναικεία ενδυνάμωση ύστερα από τις συνεχείς επιθέσεις που σημειώθηκαν σε γυναίκες στην Ιταλία. Έτσι, ο καλλιτεχνικός διευθύντης χρησιμοποίησε το λουλούδι που συνδέεται με την αθωότητα και την ευαισθησία, μετατρέποντάς το σε δυναμικό outfit για όλες τις γυναίκες. Όπως παρακολουθήσαμε, αρκετά ήταν τα κομμάτια σε λευκές αποχρώσεις, αλλά και μαύρες, ενώ από την εξίσωση δεν έλειψε το δυναμικό ροζ και το κόκκινο. Από την άλλη, το denim έκανε ξανά εμφάνιση, όπως είχε συμβεί στην Haute Couture συλλογή του οίκου Valentino, επιβεβαιώνοντάς μας πως τα τζιν θα βρίσκονται στις hot τάσεις της νέας σεζόν.
Balenciaga
Ύστερα από μία ταραχώδη περίοδο για τον οίκο Balenciaga που συνδέθηκε με την αμφιλεγόμενη καμπάνια του 2022, ο Demna Gvasalia επέστρεψε, παραδίδοντας μία συλλογή που για τον ίδιο ήταν άκρως προσωπική. Πέρα από το ότι στην πασαρέλα περπάτησαν άτομα από το κοντινό του περιβάλλον, αλλά και είδωλα που επηρέασαν την καριέρα του και τον τρόπο ζωής του, ο οίκος Balenciaga επέστρεψε στις extreme δημιουργίες που αποτελούν το DNA του καλλιτεχνικού διευθυντή. Ύστερα από την “safe” επιλογή που παρουσίασε για το φθινόπωρο, ο ίδιος ένιωσε πως έπρεπε να επιστρέψει σε αυτό που πραγματικά είναι. Έτσι, στην επίδειξη είδαμε αρκετά oversized hoodies και κοστούμια, denim παντελόνια, βραδινά φορέματα, δερμάτινα παλτό και weird κομμάτια που ήταν φτιασμένα από ανακυκλώσιμα διαφορετικά ρούχα, όπως την καμπαρντίνα που φόρεσε η μητέρα του Gvasalia που άνοιξε το σόου ή το νυφικό που παρουσίασε ο σύζυγος του καλλιτεχνικού διευθυντή, το οποιο ήταν κατασκευασμένο απο 7 vintage νυφικά φορέματα.
Alexander McQueen
Από τους καλεσμένους, τα μοντέλα και την όμαδα, δεν υπήρχε άνθρωπος που να μη δάκρυσε στο τελευταίο σόου της Sarah Burton για τον οίκο Alexander McQueen. Ύστερα από 26 χρόνια στο δυναμικό του luxury brand και 13 ως καλλιτεχνική διευθύντρια, ύστερα από την απώλεια του Lee Alexander McQueen, η διάσημη σχεδιάστρια είπε το αντίο με μία συλλογή που ενθουσίασε. Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Burton, η πηγή έμπνευσης ήταν η γυναικεία ανατομία, η Βασίλισσα Ελισάβετ Α, το κόκκινο τριαντάφυλλο, η καλλιτέχνιδα Magdalena Abakanowicz, της οποίας τα υφασμάτινα γλυπτά παρουσιάστηκαν στο σόου. “Αυτό το σόου είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Lee Alexander McQueen, του οποίου η επιθυμία ήταν πάντα να ενδυναμώνει τις γυναίκες, και στο πάθος, το ταλέντο και την πίστη της ομάδας μου”, ανέφερε η καλλιτεχνική διευθύντρια. Ειδικότερα, η συλλογή απευθυνόταν σε δυναμικές, σίγουρες γυναίκες, με δημιουργίες που αποτελούνταν από δυναμικά κοστούμια, φορέματα που αγκάλιαζαν τις σιλουέτες, στράπλες κορσέδες, με το κόκκινο και το μοτίβο του τριαντάφυλλου να επαναλαμβάνονται, όπως και οι δερμάτινες και χρυσές λεπτομέρειες. Τις εντυπώσεις έκλεψε η Naomi Campbell που έκλεισε το σόου με ένα μεταλλικό σύνολο που έμοιαζε με πανοπλία, μην μπορώντας και η ίδια να συγκρατήσει τη συγκίνησή της.
Victoria Beckham
Φαίνεται πως αυτή τη σεζόν πολλοί ήταν οι σχεδιαστές που είχαν την ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τις δικά τους βιώματα ως πηγή έμπνευσης στις συλλογές τους. Ανάμεσα σε αυτούς η Victoria Beckham, η οποία για τη νέα της συλλογή εμπνεύστηκε από την προσωπική της σχέση με τον χορό, αλλά και τη ζωή στην εξοχή, που η ίδια γνωρίζει καλά. Στην ουσία, οι δημιουργίες της αποτελούνταν από πλεκτά κορμάκια και jersey φορέματα που συνήθως οι χορεύτριες φοράνε στις πρόβες, αλλά και see through φορέματα, τα οποία παρέπεμπαν στο “κοστούμι της παράστασης”. Παράλληλα, αρκετά ήταν τα looks που απευθύνονταν σε όλες τις πολυάσχολες γυναίκες που ζουν στην πόλη, ενώ αρκετά καλοκαιρινά λινά φορέματα προέρχονταν από τα καλοκαίρια της σχεδιάστριας στην εξοχή.
Loewe
Είναι το πιο hot luxury brand των τελευταίων ετών, γι’αυτό ο προβολέας δεν θα μπορούσε να μην ακουμπήσει τη Loewe. Και μπορεί η επικρατέστερη τάση της σεζόν να ακούει στο όνομα quiet luxury, ωστόσο ο Jonathan Anderson προτίμησε να κινηθεί στους όρους του normcore με twist. Στην ουσία, είδαμε φορέσιμα κομμάτια στην υπερβολή τους με τις μικρές λεπτομέρειες να είναι οι νικητές. Poncho χωρίς μανίκια που έμοιαζαν με κουβέρες, τοπ από αστραφτερά αστέρια, δερμάτινα παλτό που το τελείωμά τους κατέληγε σε τσάντα, υπερ-ψηλόμεσα παντελόνια και pencil φούστες που έκλειναν με μία μεγάλη, μεταλλική βελόνα. Η Squeeze τσάντα, επίσης, συγκέντρωσε τα βλέμματα, αφού την είδαμε σε διάφορα μεγέθη και χρώματα σε συνδυασμό με τα χνουδωτά μοκασίνια.
Φωτογραφίες: Launchmetrics / spotlight