Η Vivienne Westwood πέθανε χθες σε ηλικία 81 ετών, ήρεμη και περιτριγυρισμένη από την οικογένειά της, στο Clapham του νότιου Λονδίνου. Μέχρι την ελευταία στιγμή έκανε τα πράγματα που αγαπούσε. Δούλευε πάνω στην τέχνη της, συνέχιζε να γράφει το βιβλίο της και να αλλάζει τον κόσμο προς το καλύτερο.
Από χθες που το νέο του θανάτου της άρχισε να κάνει το γύρω του διαδικτύου, πολλοί ήταν εκείνοι που άρχισαν να αναρωτιούνται για την ιστορία πίσω από το ήδη iconic logo της, τη σταυροφόρο σφαίρα.
Ένας χωρισμός
Το 1986, ένα χρόνο περίπου μετά το χωρισμό της με τον Malcolm McLaren με τον οποίο ξεκίνησαν μαζί την μπουτίκ SEX στην King’s Road, η Westwood έκανε ένα διάλειμμα. Έκλεισε το κατάστημα World’s End του Λονδίνου για ένα χρόνο και ταξίδεψε στην Ιταλία όπου έμεινε με τον Fiorucci, ο οποίος την υποστήριξε και της έδωσε πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου δούλευε πάνω σε μια συλλογή με θέμα τη βασιλική οικογένεια αλλά με μια φουτουριστική πινελιά καθώς είχε στο μυαλό της την ιδέα να μεταφέρει κάτι τόσο παραδοσιακό, όπως η μοναρχία, στο μέλλον. Παράλληλα, ο γιος της τότε της είχε δανείσει μερικά περιοδικά αστρονομίας που είχε συλλέξει. Η Westwood επηρεάστηκε σημαντικά από τις φωτογραφίες από εικόνες γαλαξιών, τις μαύρες τρύπες, τα άρθρα για τη φωτογραφία “Deep Sky” και τις φωτογραφίες του πλανήτη Κρόνου με το σύστημα δακτυλίων του.
Ο πρίγκιπας Κάρολος και η έμπνευση
Ένα από τα ρούχα που σχεδίαζε ήταν ένα πλεκτό πουλόβερ που φανταζόταν ότι θα μπορούσε να φοράει ο πρίγκιπας Κάρολος στον ελεύθερο χρόνο του. Έτσι, πάνω του υπήρχαν όλα τα διακριτικά που θα μπορούσε να έχει ένας πρίγκιπας της Βρετανίας: γκριφόν, οικόσημα, το γαϊδουράγκαθο για τη Σκωτία, το πράσο για την Ουαλία, το τριφύλλι για την Ιρλανδία, μια αλυσίδα, το στέμμα και επίσης η σταυροφόρος σφαίρα από τα κοσμήματα του στέμματος. Για να δώσει τη φουτουριστική αίσθηση που επιθυμούσε, αποφάσισε να προσθέσει ένα δαχτυλίδι γύρω από τη σφαίρα, σαν αυτά του Κρόνου, αλλά και τη φράση Deep Sky και μερικά δορυφορικά πιάτα.
Στην Ιταλία εκείνη την εποχή βρισκόταν ο φίλος της Carlo D’Amario (μετέπειτα business manager της Westwood). Είδε το σχέδιο του πουλόβερ & βλέποντας τη σφαίρα της είπε ότι αυτό θα ήταν τέλειο για το λογότυπό της (εκείνη την εποχή πλήρωνε κάποιον άλλον για να προσπαθήσει να της βρει ένα λογότυπο), καθώς αυτό το έμβλημα από μόνο του αντανακλούσε τέλεια την ιδέα της να μεταφέρει την παράδοση στο μέλλον. Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το λογότυπο της Vivienne Westwood.
Αρχικά ήταν στην ετικέτα, κεντημένο σε ορισμένα ρούχα και στα κουμπιά, αλλά η χρήση του επεκτάθηκε στα 28 χρόνια από τη γέννησή του σε μια πληθώρα ενσαρκώσεων μέχρι σήμερα, από τα φωτιστικά στα καταστήματά της, μέχρι και τα πώματα των μπουκαλιών των αρωμάτων της. Μάλιστα, στην συλλογή Time Machine AW 88-89 εμφανίστηκε και το πουλόβερ “Deep Sky” που είχε ξεκινήσει την όλη ιστορία. Άγνωστο παραμένει αν ο πρίγκιπας Κάρολος το έχει φορέσει ποτέ εκτός υπηρεσίας.
Κεντρική φωτογραφία: Courtesy of Vivienne Westwood