Ποιος είπε ότι το άρωμα μας κάνει απλώς να μυρίζουμε ωραία; «Σύμφωνα με τους νευροεπιστήμονες, μέσω της απεικόνισης του εγκεφάλου έχουμε πλέον στα χέρια μας λεπτομερείς χάρτες της εγκεφαλικής δραστηριότητας υπό την επίδραση των αρωμάτων», αναφέρει η Céline Manetta, δρ Ψυχολογίας και επικεφαλής της επιστήμης του καταναλωτή στην αμερικανική εταιρεία IFF (International Flavors & Fragrances, Inc) και συνεχίζει: «Καλώς ήρθατε στην εποχή που το άρωμα μπορεί να παίξει τον ρόλο του “life coach”. Μέχρι χθες αξιολογούσαμε μια μυρωδιά σαν ευχάριστη ή όχι. Σήμερα τις προσεγγίζουμε και συναισθηματικά και εξερευνούμε μονοπάτια που ανοίγουν τον δρόμο για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες».
Ο εγκέφαλός μας, όμως, ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο στο φυσικό εκχύλισμα νότας γιασεμιού π.χ. σε σχέση με μια συνθετική νότα που φτιάχνεται στο εργαστήριο; «Ακόμα περισσότερο και από ένα σεμινάριο με έναν γκουρού της θετικής ενέργειας, όλες ανεξαιρέτως οι ευωδιές έχουν de facto επίδραση στη συμπεριφορά μας», εξηγεί με τη σειρά της η Delphine Jelk, αρωματοποιός του οίκου Guerlain, και καταλήγει λέγοντας: «Ορισμένες ευωδιές μάς δημιουργούν ψυχική ανάταση και ευφορία, προκαλούν μια δόνηση μέσα μας». «85% των καταναλωτών έχουν ανάγκη από ένα άρωμα, όχι μόνο για να “μυρίζουν ωραία”, αλλά
για να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους», αναφέρει με τη σειρά της η αρωματοποιός Amandine Clerc-Marie, βασισμένη στο Emoticode, το πιο πρόσφατο εργαλείο του προγράμματος EmotiΟΝ του μεγαλύτερου κατασκευαστή αρωμάτων Firmenich. Το Emoticode, χρησιμοποιώντας τη νευροεπιστήμη, βασίζεται σε ένα διαδραστικό σύστημα που αποθηκεύει δεδομένα από περισσότερα από 40.000 αρώματα και 1,9 εκατομμύρια χρήστες. Για την Patty Canac, πάλι, ειδικό στην αρωματολογία και την αρωματοθεραπεία στο γαλλικό νοσοκομείο Raymond-Poincaré και σύμβουλο της γαλλικής μάρκας αρωμάτων 100Bon, τα αρώματα έχουν μια ψυχοτρόπο δράση και είναι ικανά να μας φτιάξουν τη διάθεση λειτουργώντας σαν φάρμακo. Για παράδειγμα, τα εσπεριδοειδή (περγαμόντο, γκρέιπφρουτ κ.λπ.) μας κάνουν να χαμογελάμε, το φασκόμηλο και το τζίντζερ δρουν αγχολυτικά, ενώ το τριαντάφυλλο, νότα που πρωταγωνιστεί στις δημιουργίες της υψηλής αρωματοποιίας, μας παρακινεί να αγαπήσουμε τον εαυτό μας.
Αρωματοπωλείο:
Αστείρευτη πηγή αισιοδοξίας:
La Vie est Belle L’ Elixir με τριαντάφυλλο, absolute βιολέτας, σμέουρο, ζουμερό αχλάδι, βούτυρο κακάο και
φωτεινές νότες εσπεριδοειδών, της LANCΟME.
Απελευθέρωση και ανεξαρτησία:
Libre Flowers and Flames με μαροκινό κρίνο και μια ζεστή συμφωνία λουλουδιών καρύδας, τουμπερόζα και άνθη πορτοκαλιάς, του YVES SAINT LAURENT.
Ακαταμάχητη έλξη:
L’Interdit Absolu Eau de Parfum Intense με άνθη πορτοκαλιάς, tuberose, λεβάντα, κάρδαμο, καπνό και ρούμι, του GIVENCHY.
Σαν τα πρώτα καρδιοχτύπια:
Devotion Eau de Parfum Intense με φουντούκι, βανίλια Ανατολής και άνθη πορτοκαλιάς των DOLCE & GABBANA.
Eμπνευσμένη από ένα ιαπωνικό θεραπευτικό τελετουργικό:
Hinoki & Cedarwood Cologne Intense με ξύλο κέδρου και φρέσκο hinoki, της JO MALONE LONDON.
Σαν μια ζεστή αγκαλιά:
Bois Corsé Eau de Parfum από την αρωματική συλλογή Les Essences de Diptyque με αυστραλιανό σανταλόξυλο, κόκκους tonka, και καφέ arabica, της DIPTYQUE, Diptyque Boutique.
Θύελλα συναισθημάτων:
Mixed Emotions Eau de Parfum με φραγκοστάφυλλο, μαύρο τσάι Κεϋλάνης, φύλλα βιολέτας, ξύλο σημύδας και πάπυρο, της BYREDO (attica.dps).
Cover Photo: Launchmetrics / spotlight